"נפל בין כיסאות": אופיר מזרחי מחפש את הניצוץ בפתח תקווה

אופיר מזרחי
אופיר מזרחי | דני מרון

אייל ברקוביץ' ראה את הפוטנציאל, ברק בכר נתן לו את הצ'אנס ואיזי שרצקי סימן אותו כדבר הגדול הבא. אופיר מזרחי מגיע למושבה אחרי תקופה קשה במכבי חיפה

(גודל טקסט)

26 ביוני, 2017. אופיר מזרחי קיבל את 'הזדמנות חייו' על פי רבים. לאחר סיבוב לא מוצלח בשוויץ, השחקן עזב את קריית שמונה והצטרף לפרויקט המבטיח של גיא לוזון במכבי חיפה. לאחר העסקה אמר עליו הבעלים של קריית שמונה, איזי שרצקי: "אופיר כישרון גדול ויש לו את כל הנתונים להצליח במכבי חיפה. שהוא שיחק בנבחרת הצעירה, המאמן מיכאל ניס ניגש אליי ואמר לי 'תשמע איזי, אופיר השחקן הכי טוב שלי', אז מה צריך עוד להוסיף? הוא היה מספר אחת עבור מיכאל ניס ומספר אחת גם עבורי." 

אך לא במפתיע, הדברים לא כל כך הסתדרו לאופיר בתקופתו בכרמל והוא לא הראשון שזה קרה לו. חן עזרא, עידן ורד, אלירן עטר, אביחי ידין, יוסי בניון, קובי מויאל, איתי שכטר, רועי קהת, שלומי אזולאי. המכנה המשותף? כולם היו שמות גדולים שהגיעו בקול תרועה ועזבו באכזבה גדולה. ההבדל? מזרחי לא קיבל את ההזדמנות כמו כולם.

בעונה וחצי בכרמל, בה עמדו על הקווים 6 מאמנים שונים, מזרחי 'לא נספר' על ידי אף אחד פרט ללוזון וזכה רק ל-1335 דקות ליגה. למרות הקרדיט הזעום זכה להערכה רבה מהאוהדים על 6 שערים, 3 בישולים אך בעיקר בזכות הרבה השקעה ושקט תעשייתי. בזמן ששחקנים ומאמנים הלכו וחזרו בכפר גלים, אופיר המשיך להשקיע באימונים ולצפות להזדמנות. אך פעם אחר פעם נשאר על הספסל ומחוץ ליציע, ולמרות המומנטום החיובי של הירוקים, גם השינויים של מרקו בלבול לא עבדו לטובתו.


29 בינואר, 2019.
אופיר מזרחי שוב מצטרף לפרויקט של גיא לוזון, הפעם במכבי פתח תקווה.


לא קיבל הרבה הזדמנויות בכרמל. אופיר מזרחי (צילום: ערן לוף)

על הנייר, השידוך למכבי חיפה היה נראה מושלם. מזרחי, תושב קריית מוצקין החל את קריירת הכדורגל שלו בגיל 11, דווקא ביריבה העירונית, הפועל חיפה. למרות שהצטיין באדום, אחד המאמנים ויתרו עליו והוא עבר למחלקת הנוער של נשר, אותה ניהל אייל ברקוביץ' באותה תקופה. "אחרי פס אחד, ברקוביץ' בא אליי, חיבק אותי ואמר לי 'אני אעשה ממך שחקן'". מספר מזרחי

וכך קרה. מזרחי הצעיר לא הסתכל לאחור ובשלוש עונות במחלקת הנוער של נשר כבש לא פחות מ-81 שערים! היכולת המרשימה גרמה לכל מחלקות הנוער בישראל לעקוב אחרי הכישרון הנדיר, שהחליט בסוף לעזוב את נשר ולהצטרף לפרוייקט של איזי שירצקי בקריית שמונה, אז אלופת המדינה. לאחר 2 עונות בנוער ו-35 שערים, ערך מזרחי בגיל 19 את הופעת הבכורה שלו בקריית שמונה תחת ברק בכר. הוא כבש באותו משחק.

מזרחי לקחת את הצ'אנס של בכר בשתי ידיים, וכעבור מספר ימים כבר שיחק נגד אתלטיק בילבאו בליגה האירופית. לאחר מכן הוא נהפך לשחקן הרכב בקריית שמונה, אותה הוביל לזכייה הראשונה בתולדות המועדון בגביע המדינה. לאחר 108 הופעות ליגה ו-24 שערים במועדון, הכוכב בן ה-23 ניסה להגשים את החלום האירופאי שלו ועבר לתחנה הבאה בהשאלה: לוגאנו מהליגה השוויצרית.


פרץ בקריית שמונה. (צילום: עדי אבישי)

אך גם שם הדברים לא הסתדרו. במחנה האימונים מזרחי הצליח להרשים את כולם בזכות הכישרון הגדול והשקעה. ולמרות שזכה לקרדיט רב, ב-22 הופעות הצליח להרשית רק פעם אחת. מזרחי ומקורביו מכנים את התקופה באירופה 'חסרת מזל'. אולי באשמת סגנון המשחק או התרבות השוויצרית, אך למרות המאמצים רבים פשוט לא הצליח להשתלב.

עונה לאחר מכן הוא כבר חזר לישראל, גיא לוזון דחף להחתימו ונתן לו את הצ'אנס. אך פתיחת העונה הרעה של הירוקים ופיטורי המאמן עוד לפני חודש ינואר סללו את הדרך של מזרחי להתאחד עם לוזון שנה אחרי במאבקי התחתית של מכבי פתח תקווה. האם הפעם זה יעבוד? שוער מכבי חיפה, גיא חיימוב שמכיר את מזרחי עוד מימי קריית שמונה בטוח שכן.

"אופיר הוא קודם כל בחור מצוין שמחזק את חדר ההלבשה", אמר חיימוב. "מעבר לזה מדובר בכדורגלן צעיר ומוכשר שיכול לשחק במספר עמדות ובעיקר בעל רצון גדול לכבוש ולחפש תמיד את השער. יש לו את האופי המיוחד להיות שחקן גדול ואין לי ספק שהוא יצליח וישחזר את העונות היפות שלו בפתח תקווה".



קיבל הזדמנות נוספת מגיא לוזון (צילום: האתר הרשמי)

גם שלומי דורה שמכיר את מזרחי מקרוב אמר: "הוא שחקן עם בעיטה בשתי הרגליים וניידות בלתי רגילה. הוא  נפל בין הכיסאות בחיפה, אבל אין ספק שהוא אחד הכישרונות המבטיחים שגדלו בשנים אחרונות. ואומנם אי אפשר לנבא את העתיד, אבל אני חושב שהוא ראוי להזדמנות והוא יכול להוכיח את עצמו".

בתקופה האחרונה נוצר ואקום במכבי פתח תקווה. זה התחיל בעזיבתו של יוסי בניון בטונים צורמים והמשיך בפיטורי אלישע לוי. הסיבוב המהיר של מוראד מגמאדוב ועסקת מנור סולומון גרמו לקבוצה להתדרדר במהירות לתחתית ונוצר חלל אותו הלוזונים מיהרו למלא, כשהחזירו לקווים את הבן האובד. כידוע, גיא מאוד מאמין באופיר, שעכשיו יצטרך להוכיח האם מחוץ לסיר הלחץ בחיפה, בקבוצה צעירה שנמצאת במאבקי תחתית, מזרחי ימצא את הניצוץ? רק הזמן יגלה. דבר אחד בטוח, ההזדמנות היא רק שלו להוכיח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי