17 שנים אחרי הסופרבול הראשון, טום בריידי עדיין כאן

טום בריידי
טום בריידי | Gettyimages

הוא שבר כל שיא אפשרי, רשם יותר הופעות בסופרבול מכל הקבוצות בNFL, והוא לא מתכנן להפסיק. בגיל 41, טום בריידי ממציא יריבות חדשות וחוזר לאיפה שהכל התחיל

(גודל טקסט)
טום בריידי הוא הקוורטרבק הגדול ביותר בהיסטוריה של הNFL. זאת עובדה שהפכה לחד משמעית ככל שהשנים עברו. הבחירה מספר 199 בדראפט 2000 שובר כל שיא אפשרי כבר כמעט 2 עשורים. הוא מגדיר מחדש את הקריירה של ספורטאי מקצועי, בענף פיזי ומלא מגע כמו הפוטבול האמריקאי, טום בריידי נלחם בזמן, מנצח, וכבר מודיע: "אין סיכוי שאני אפסיק"


כדי להסביר את התופעה הזאת, כדאי להשתמש קצת במספרים. בגיל 41, טום בריידי רשם יותר הופעות בסופרבול מכל קבוצה אחרת בNFL, פרט לקבוצה שלו. הוא זכה ב-5 אליפויות, הוא השחקן המבוגר ביותר שזכה בתואר הMVP של הסופרבול בגיל 39, השחקן המבוגר ביותר שזכה בMVP של העונה הסדירה בגיל 40, הוא מוביל את הNFL עם הכי הרבה מסירות לטאצ'דאון אי פעם וניצח הכי הרבה משחקים בהיסטוריה. 


מעבר לזה, תבחרו באקראי כל סופרבול משנת 2002 ועד היום. הסיכויים שטום בריידי שיחק בו הוא 50%. הריצה המדהימה הזאת של הצמד בליצ'ק ובריידי עשויה להגיע לשיאים חדשים מחר כשהם יגיעו הלילה למעמד האהוב עליהם בפעם ה-3 ברציפות נגד הלוס אנג'לס ראמס הצעירים והמלהיבים, בדיוק בציון 17 שנים לסופרבול הראשון שבו השתתף וזכה, גם אז נגד הראמס רק של סנט לואיס. 17 שנים אחרי והוא עדיין כאן. אז מה לעזאזל גרם לו לכעוס כל כך?



'WE'RE STILL HERE'

Tom Brady leads the #Patriots fans with the chant before he flips the mic pic.twitter.com/14IfyC7J2Y

— FanDuel (@FanDuel) January 27, 2019


ב-5 השנים האחרונות, טום בריידי והניו אינגלנד פטריוטס הגיעו 4 פעמים לסופרבול, זה לא מנע מכלי התקשורת באמריקה להכריז על 'סיומה של תקופה'. רבים אפילו טענו שבריידי "זקן", או "שעבר זמנו". סוכנויות ההימורים לא נתנו להם סיכוי ואפילו בגמר הAFC, הצ'יפס סומנו כפייבוריטים וכולם ציפו להעברת הלפיד לMVP הטרי של הליגה, פטריק מהומס.


טום בריידי חשב אחרת. בדיוק כמו מייקל ג'ורדן, ובדיוק כמו כל האתלטים ששלטו בענף שלהם לאורך תקופה כל כך ארוכה. כשאין לך יריב, אתה חייב להמציא אחד, וטום בריידי במקצועיות רבה מצא לעצמו אויב חדש: כל מי שלא בצד שלו. הוא טען שאף אחד לא סופר את הפטריוטס יותר. שהוא יגרום לכל המפקפקים לאכול את הכובע. למרות שהוא בעצמו יודע שאף אחד לא מפקפק בו. איך אפשר? מאזן 5-3 בסופרבול, 29 ניצחונות פלייאוף בקריירה.


מעבר לגלידות אבוקדו, אכילת עשבים, מדיטציה ויוגה, טום בריידי מצליח במשך 17 שנים להישאר בטופ של הטופ. בספורט הכי פיזי ואכזרי לגוף האדם, תחת שיטת המשחק של ביל בליצ'ק הוא שמר על עצמו ברמה הכי גבוהה שאפשר כשהוא רק משתפר ביכולת שלו לשחק מהכיס. הוא שמר על הגוף שלו, שמר על המוח, ושמר על עצמו בקטגוריה נפרדת משאר הקוורטרבקים בליגה ב-2 העשורים האחרונים. רמה אחת מעל כולם. נצחי.


הלילה באטלנטה, הוא שוב יעלה על המגרש באטלנטה, שוב יעשה את אותם הדברים שהוא עושה כמעט עשרים שנה. ושוב – אף אחד לא יצליח לעצור אותו. סופרבול אחרון? אל תסמכו על זה.



בדרך לעוד זכייה בסופרבול? טום בריידי (צילום: GETTYIMAGES)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי