יס, מקס: פלקושצ'נקו כבר הפך לעוגן בקישור של מכבי חיפה

מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו | מאור אלקסלסי

הקשר שחצה את הכביש יפגוש הערב (21:00) את הפועל חיפה בדרבי הראשון שבו ילבש ירוק. האם המשחק נגד חבריו לשעבר גם יסתיים עם שער בכורה בקבוצתו החדשה? מוטי חביב מנתח

(גודל טקסט)

"אנחנו חברים כל כך טובים שבכלל לא מזכירים את משחקי הליגה". כך, מילה במילה, אמר לי מקסים פלקושצ'נקו כשהיה בצד האדום של הכרמל. אמר והתכוון לשוער עומרי גלזר, לשחקני ההגנה רז מאיר ועופרי ארד, לקשר נטע לביא ולחלוץ שון ויסמן.

הערב באצטדיון סמי עופר ייצא פלקושצ'נקו מחדר ההלבשה הירוק לעימות ראשון בחייו מול חבריו האדומים, במשחק שינעל את המחזור ה-24 בליגת העל. פלקושצ'נקו אמר את הדברים לספורט1 כשהיה הנציג היחיד של הפועל חיפה בנבחרת הצעירה שהודרכה אז ע"י מרקו בלבול, היחיד לצד לא מעט שחקנים ממכבי חיפה. "אבל אין כמעט מעמדות. אין כאן שחקנים מובילים, חשובים יותר או חשובים פחות. זה לגמרי לא משנה. אנחנו ביחד ומפרגנים אחד לשני" אמר הקשר האנרגטי, וכדי להמחיש אז את דבריו חיזק אותם במשפט: "גלזר עוד יהיה השוער הכי טוב בארץ. אתה יודע מה? בעצם כבר היום הטוב מכולם. באמת שוער מצוין".

אותו גלזר יגן היום על קורות השער של מכבי חיפה בהיעדרו של השוער הקבוע גיא חיימוב. פלקושצ'נקו יהיה בצד שלו. גם מאיר וארד, גם לביא וגם ויסמן, אפילו המאמן בלבול. "למכבי חיפה יש את הקהל הכי גדול בארץ. הכי דוחף והכי עוזר. הרגשתי את זה בדרבים", סיפר הקשר בראיון הפתיחה שלו לאתר הרשמי של מכבי חיפה.

אחרי 87 משחקים באדום של הפועל, כולל זכייה בגביע המדינה וזכייה בתואר אלוף האלופים, אחרי כיבוש 13 שערי ליגה אדומים (אבל אף אחד מהם לא בדרבי), הספיק פלקושצ'נקו ללבוש כבר ארבע פעמים את המדים הירוקים, אבל הערב זה בוודאי יהיה מיוחד מבחינתו.


מקסים פלקושצ'נקו (מאור אלקסלסי)

"אני מכיר מצוין משחקי הדרבי כשהייתי משני צדיו של המגרש", אמר אתמול מיכאל זנדברג, פרשן ספורט1 שפרש בתום העונה שעברה ממשחק פעיל. "הייתי במכבי חיפה והייתי בהפועל חיפה. השתתפתי בדרבים של פתח תקווה כששיחקתי בשתי הקבוצות הבכירות בעיר. שיחקתי עם בני יהודה מול הפועל ת"א ועם הפועל ת"א מול בני יהודה, אבל ברור לך שהדרבי של חיפה הוא סיפור אחר לגמרי. אני סומך על פלקושצ'נקו ב-100%. לאט לאט אתה תראה ממנו מנהיגות ושליטה במרכז המגרש של מכבי. זה לא אחד שיתרגש מהמעמד. מדובר בשחקן מאוד אינטנסיבי, עם הרבה עוצמות, המון טכניקה, אחד שמניע את המשחק ויש לו את החלק החזק של איומים מרחוק. חסרים לנו בארץ שחקנים כאלה שמאיימים על השער מטווחים ארוכים. אתה יודע גם למה אני כל כך סומך עליו? כי בלבול מכיר אותו מהנבחרת הצעירה והוא יודע בדיוק מה הוא עשה כשדאג לרכוש אותו".

הדברים האלה מזכירים את אותו ראיון שהעניק פלקושצ'נקו לאתר של מכבי חיפה מיד עם בואו: "מרקו הוא זה שדאג שאגיע לכאן. הוא יחד עם הצוות הניהולי והצוות המקצועי עשו את הכל שאהיה פה. אני מחובר אליו מאוד ומקווה להיות אצלו שחקן מצליח ומוביל".

לא צפוי לחגוג
החברים הקרובים קוראים לו "מקס". יש כאלה המכנים אותו "פלקו". הוא בעצמו קיצר את השם שלו באינסטגרם ל"פלק". מנסה לשמור על צניעות, וגם כששואלים אותו אם יש לו כמות עוקבים גדולה באינטסגרם הוא עונה: "סבבה, סביר".

את שער הליגה האחרון שלו הוא כבש במדי הפועל חיפה. בסוג של סמליות הוא עשה זאת במשחק האחרון עם האדומים, בסכנין, שער בדקה ה-85 שחתם את הניצחון הגדול 0:4 להפועל חיפה. הערב הוא מתוכנן להרכב. האם יחגוג לאחר כיבוש? עדיף שלא תשאלו, אבל סביר מאוד שלא – אף שהפועל חיפה החליטה שלא לערוך לו טקס פרידה. הטענה היא במטרה למנוע תסיסה בקרב האוהדים וחשש שטקס כזה יגרום להצתת היציעים.


הפועל חיפה לא תערוך טקס (מאור אלקסלסי)

"פלקו" יחיה טוב מאוד גם בלי הטקס. חשוב לו יותר שהוא מתוכנן לקבל את חולצת ההרכב במקומו של סינטיהו סלליך, שגמר את העונה. "לא יצא לי לשחק איתו כשהייתי בהפועל חיפה כי הוא עוד היה צעיר" נזכר אתמול זנדברג, "וגם לפני שנתיים כשהגעתי עם הפועל ראשל"צ למשחק גביע בסמי עופר מול הפועל חיפה, הוא לא היה בהרכב, אבל ברור לך שאני עוקב אחריו כי הוא משחק בתפקיד דומה מאוד לתפקיד שאני שיחקתי. זה תפקיד שמצריך ממך השקעה, וכזו אני רואה אצל מקסים. אני מאוד אוהב את קצב המשחק שלו, מכבי חיפה עשו עסקה טובה איתו", מוסיף מי שזכה עם מכבי חיפה בשלוש אליפויות ובשני גביעי טוטו.

המשחק הערב הוא לא רק על כבוד ויוקרה. הפועל חיפה נדחקה בשבוע שעבר מהשישייה הראשונה בליגה, מכבי חיפה חיזקה את מעמדה באותה שישייה, והערב רוצים הירוקים לקבל חותמת גדולה להשתלבות בפלייאוף העליון והאדומים בוודאי שעוד לא ויתרו. ההפסד של הפועל חדרה אמש מול הפועל ב"ש יאפשר לאדומים להיכנס כבר הערב לשישייה. התנאי כמובן הוא רק ניצחון.

דבר אחד ברור מעל לכל ספק: האווירה באצטדיון תהיה כפי שלא הייתה מעולם במשחקי דרבי שנערכו בסמי עופר באירוח הפועל חיפה. האוהדים הירוקים רכשו כבר 15 אלף כרטיסים והצפי הוא שהיציעים הירוקים יכללו 20 אלף צופים ועוד 8,000 אדומים. גם רכבת ישראל נרתמה להצלחת האירוע ותפעיל בסיום רכבות בשיטת מלא וסע.

הדרבי ה-101
שלוש שנים לא טעמו הירוקים ניצחון בדרבי בליגה. מהדרבי האחרון הם ירדו עם הפסד 3:1 ובמשחק חצי גמר גביע הטוטו שנערך בתחילת העונה נפרדו הקבוצות בתיקו 1:1 בתום 120 דקות, ורק בכדורי הכרעה מ-11 מטר ניצחו הירוקים, ש-500 מאוהדיהם הגיעו בשבת לאימון כדי להטריף את השחקנים לקראת המשחק.


אוהדי מכבי חיפה (ערן לוף)

מכבי חיפה תחסר את סלליך שגמר כאמור את העונה, את השוער המוצהב חיימוב ואת המגן ארנסט מאבוקה, המושעה אף הוא. בהפועל חיפה לא ישחק מלבד שלומי אזולאי גם המגן דור מלול שאותו יחליף לירן סרדל. יהיה זה הדרבי ה-101 בתולדות העיר חיפה, כשארבעת האחרונים הסתיימו בניצחונות אדומים המהווים רצף היסטורי. בסך הכל מדובר בחמישה משחקים בלי ניצחון ירוק, בארבעה מהם פלקשצ'נקו שיחק.

ואי אפשר בלי שיאני ההופעות בדרבים של חיפה. שחקני העורף הירוקים אלון חרזי ואריק בנאדו הופיעו ב-23 דרבים והפסידו כל אחד רק בארבעה משחקים. יצחק אנגלנדר, סוג של סמל בהפועל חיפה למרות שחצה את הכביש בשלבי הקריירה שלו, שיחק 21 דרבים וחברו הטוב יוחנן וולך שגם עבר מאדום לירוק שיחק 18 פעמים בדרבי כמו גם עופר טלקר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי