רוקד על שתי החתונות: פרשת דאבור והנבחרת רחוקה מסיום

מואנס דאבור
מואנס דאבור | עדי אבישי

היעדרותו של כוכב זלצבורג תותיר את הרצוג ללא חלוץ אירופי מוביל, והתגובות חצויות. ותיקי הנבחרת כמו שייע פיינגבוים, יעקב אקהויז ויוסי זאנה נזכרים בימיהם, אבל האפקט יתברר במלואו רק אחרי צמד המשחקים

(גודל טקסט)

מאמן הנבחרת הלאומית אנדראס הרצוג, שעשה במהלך העונה כמה גיחות לאוסטריה וניצל אותן גם כדי לעקוב אחר החלוץ מואנס דאבור, אמור לפרסם היום (חמישי) את המוזמנים שלו למחנה האימונים של הנבחרת בגרמניה ולשני משחקי החוץ במוקדמות יורו 2020 נגד לטביה ופולין. שמו של דאבור לא יהיה ביניהם.

המנהל המקצועי של הנבחרות בהתאחדות לכדורגל, וילי רוטנשטיינר, ששמע על התאריכים המקבילים של חתונת החלוץ ומשחקיה של הנבחרת, המריא בבהילות לאוסטריה, נפגש עם החלוץ וחזר בידיים ריקות. אחרי סדרת פגישות ואחרי ניסיון לשכנע את החלוץ לשחק לפחות במשחק הראשון נגד לטביה, יממה לפני אחד משלושה האירועים הקשורים לנישואיו, הבין רוטנשטיינר שאין על מה לדבר והודיע להרצוג: "אל תזמן אותו. נצטרך להסתדר בלעדיו".

הגרסה של דאבור היא שאת תאריכי החתונה קבע לפני שנה, עוד לפני שידע את תאריכי משחקי הנבחרת. בהתאחדות לכדורגל טוענים שגם אם הוא מדייק בדברים, עדיין הוא היה חייב לשנות את תאריכי החתונה. באופן לא רשמי נרמז בהתאחדות כי אין כוונה לעבור על כך לסדר היום.

דאבור. בהתאחדות לא מתכוונים לעבור על סדר היום (עדי אבישי)
דאבור. בהתאחדות לא מתכוונים לעבור על סדר היום (עדי אבישי)

"אני לא אשכח בחיים איך שומי (יצחק שום, מ.ח.) ואני דחינו את החתונות שלנו לתקופה שאחרי המונדיאל במקסיקו, למרות שאף אחד לא חשב שנעלה בכלל למשחקי גביע העולם. זה היה ב-1970, עלינו, שיחקנו שם נגד איטליה, אורגוואי ושוודיה, וכשחזרנו החברות שלנו, שהן היום הנשים שלנו, חיכו בשדה התעופה וצלמי העיתונות, אז היה רק עיתונות, צילמו אותן מחכות לחתונה", סיפר אתמול שייע פייגנבוים הנרגש, "בחיים שלי לא הייתי עושה כזה דבר. לאורך כל הקריירה שלי כשחקן וכמאמן היו לי אירועים משפחתיים בימי משחק והייתי מגיע כדי לכבד אפילו בשעה 11. אבל לוותר על משחק? ועוד של נבחרת? אני לא מאמין שזה קורה!"

הכדורגל הישראלי ידע אירועי ספורט חשובים הקשורים בחתונות של שחקנים, אבל מעולם לא קרה ששחקן החמיץ משחק רשמי של הנבחרת בגלל חתונה. יוסי אבוקסיס, כשחקן, קבע את תאריך חתונתו ליום גמר גביע המדינה והקבוצה שלו אז בית"ר ירושלים אכן העפילה לגמר נגד הפועל תל אביב. המשחק לא הוכרע אחרי 90 דקות, גם לא אחרי 120, והקהל באולם והכלה שמרית חיכו עד סיום הפנדלים. הקבוצה של אבוקסיס הפסידה, והוא מיהר להגיע כדי לשבור את הכוס. מקרה זכור נוסף קשור בחתונת השוער רפי כהן, בדיוק ביום המשחק מול טורפדו מוסקבה בגביע אירופה למחזיקות גביע. הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר הבטיח לכהן שרכב מיוחד יסיע אותו לאולם, אבל כהן הביע חששות וספקות בשל פקקי תנועה. שחר התרצה, ארגן מסוק שנחת מיד בסיום המשחק על עיגול האמצע והטיס את החתן כדי שיאמר לאשתו "הרי את מקודשת לי בטבעת זו".

האם חולצת הנבחרת הלאומית כבר לא מרגשת בדור הנוכחי? האם הקבוצה או הליגה מקבלות עדיפות על פני ייצוג המדינה? "יכול מאוד להיות שהשחקנים היום שומרים על הרגליים בשביל הקבוצות שלהם, והנבחרת כבר לא עושה להם את זה. אני יכול להגיד לך שבדור שלי הנבחרת הייתה שיא השיאים. חלום של כל שחקן. היינו מחכים לזימונים ומתרגשים כל פעם מחדש כשהיו מזמינים אותנו", סיפר אתמול שיאן ההופעות של הפועל ת"א בליגה, יעקב אקהויז, שלבש את מדי הנבחרת הלאומית במשך שש שנים.

דאבור נגד הסלובנים. אמר שבנבחרת לא מעריכים אותו (מאור אלקסלסי)
דאבור נגד הסלובנים. אמר שבנבחרת לא מעריכים אותו (מאור אלקסלסי)

סבו של דאבור מוחמד עבד אל-קאדר, המעורב יותר מכל אחד אחר בקריירה של נכדו הסביר שב-8 ביוני מתוכננת חתונה פתוחה בכפר קנא בנוכחות לפחות 10,000 אורחים, וכעבור יומיים תהיה חתונה נוספת, מצומצמת, בהשתתפות 900 מוזמנים. מלבד זאת, גם ב-15 ביוני תהיה עוד "חפלה" ואין שום אפשרות לבטל את כל האירועים האלה. "אצלנו במגזר הערבי מקיימים את החתונה גם אם ההורה של החתן או של הכלה נפטרו. אין דבר כזה לבטל. מדובר כאן בחתונה של כל נצרת. כל העיר מחכה לזה. כל המגזר יבוא לחגוג. אין מה לדבר על ביטול. יש גם כלה, יש לה משפחה, היא לומדת בחו"ל. גם לה יש תכניות".

בעבר השמיע דאבור יותר מפעם אחת ש"לא מעריכים אותו בנבחרת". המקרה הנוכחי יוצר מצב בו תישאר הנבחרת בלי אף חלוץ "אירופי" בעקבות הניתוח שעבר תומר חמד שימנע ממנו ליטול חלק במשחקים. "כשהזמינו אותי לנבחרת בגיל 22 בכיתי מהתרגשות. אני זוכר שהיו רמזים על כך שיזמנו אותי ובלילה נסעתי במיוחד לתל אביב כדי לקנות את העיתון ולראות שהוזמנתי. זו הייתה התרגשות אדירה בשבילי. את החתונה עשיתי בקיץ ובדקתי שהקבוצה שלי והנבחרת לא יפגעו", אומר גבי לסרי, ששיחק בארבע קבוצות מהליגה הראשונה בארץ. "הנבחרת היא מעל הכל. נכון שחתונה זה פעם בחיים, אבל את הפעם היחידה הזו בחיים בוחרים, ואת משחקי הנבחרת אי אפשר להזיז. כמי ששיחק בנבחרת עם אצבע שבורה, וסבל מכאבים 90 דקות, אני לא מצליח להבין את ההחלטה הזו של דאבור. אני במקום ההתאחדות לא הייתי מזמן אותו לוועדת משמעת ולא צריך להודיע על שום השעיה. פשוט מאוד לא להזמין אותו יותר לנבחרת. להתעלם לחלוטין. שיהיה בסביליה ויראה שם איך כולם עוזבים לטובת הנבחרת, והוא נשאר עם קבוצת הנוער".

ההתאחדות לכדורגל פרסמה אתמול הודעה רשמית, לפיה "מואנס דאבור שוחח עם המנהל המקצועי של ההתאחדות לכדורגל וילי רוטנשטיינר והודיע לו כי למרות כל המאמצים והניסיונות לשנות את האירועים הקשורים בחתונתו הוא לא יצליח להיות חלק ממחנה האימונים וממשחקי נבחרת ישראל מול לטביה".

פייגנבוים.
פייגנבוים. "מה שמרגיז זה שהפעם יש לנו סיכויים אמיתיים" (ערן לוף)

פייגנבוים: "מה שמרגיז אותי בכל הסיפור הזה הוא שהפעם יש לנו סיכויים אמיתיים להגיע ליורו. לקחנו ארבע נקודות בשני המשחקים הראשונים, והניצחון 2:4 על אוסטריה הראה כמה אנחנו בנויים להגיע סוף סוף לטורניר גדול. זו הזדמנות לעשות היסטוריה. אישית, בחיים גם לא הייתי נותן צ'אנס למישהו אחר לשחק במקומי. לך תדע, אולי זה שיחליף את דאבור ייתן שלישייה ואז ממילא לא יצטרכו אותו להמשך הקמפיין. אני כנראה עוף אחר, עוף מוזר, אני לא הייתי עושה דבר כזה לעולם. אצלי הנבחרת זה בדם".

יוסי זאנה, שנמנה על הסגל הלאומי במשך שש שנים, אמר אתמול: "הוא לא רוצה להגיע לנבחרת? לא צריך! שיהיה בריא. זה לא אובדן גדול. נבחרת זה כבוד, ואם הוא מוותר עליו, אז נתקדם הלאה בלעדיו. לא יקרה כלום. אל תתרגשו".

החדשות על דאבור עוררו סערה גם אצל ג'ייק כהן, פורוורד מכבי תל אביב בכדורסל, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הם באמת מתכוונים להעניש את הבחור בגלל שהוא מתחתן?". כך או אחרת נראה שהפרשה הזו רחוקה מסיום – אם הנבחרת תנצח ובעיקר אם לא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי