סבע: "זהבי דפק שלושער נגד אוסטריה, מה יגידו עכשיו?"

דיא סבע
דיא סבע | דני מרון

הרמה בסין ("שימשיכו לקשקש"), זהבי ("לא נתקלתי באדם עם כזה דרייב"), דאבור ("הוא רצה להיות פה"). החלוץ, שצפוי לערוך בכורה בהרכב הנבחרת, לא חושש להצהיר: "ננצח בלטביה ונבוא עם ביטחון לפולין". ראיון מיוחד

(גודל טקסט)

אם לא יהיו הפתעות יוצאות דופן, דיא ימלא בריגה (שישי ב-21:45) את מקומו של החתן הטרי מואנס דאבור בהרכב נבחרת ישראל. ובאמת צריכות להיות הפתעות יוצאות דופן, שכן סבע כבש ארבעה שערים בארבעת משחקי הליגה האחרונים של גוואנגז'ו ר.פ, כולל שער בעקב ב-2:2 במחזור האחרון מול הביי.

מהמשחק הזה יזכרו לא פחות לסבע – אלה שצפו – את ההחמצה שלו במצב של 1:1, כשהוא דוהר בצוותא עם ערן זהבי לבד מול השוער של הביי, עד שזה הצליח ליירט את הדהירה. סבע דפק השבוע הסבר: "יכול להיות שכל כך הייתי מרוכז בלמסור לו, שאיבדתי ריכוז. זה לא מתאים לי. לא ידעתי שהיינו ממש לבד והוא (ערן) כבר הגיע אלי. ערן יעשה כל דבר אפשרי בעולם כדי לתת גול, ידעתי את זה, ובגלל זה חיכיתי לו, כי זה היה צריך להיות גול קל. אלה דברים שקורים, אני לא נכנס ללחץ מזה. קרה,חבל, ממשיכים".

אבל הריצה שלכם לבד מול שוער היא בדיוק הטריגר של לא מעט להמשיך וללעוג לרמה שאתם משחקים בה ומייצרים מספרים.
"אנשים יכולים לצחוק ולקשקש על מה שרוצים. בסופו של דבר אותי הם לא מעניינים. אם צחקו על ערן והוא דפק שלושער נגד אוסטריה, אז מה יגידו עכשיו? הם יכולים לצחוק. אני מקווה שתהיה לי הזדמנות להופעת בכורה בהרכב הנבחרת ושיתןף פעולה עם ערן, כדי שנביא את מה שאנחנו עושים שם גם לפה".


"לא נתקלתי באדם שיש לו כל כך הרבה דרייב" (אתר הליגה הסינית)

באיזה כושר אתה מגיע למשחק בלטביה?
"אני מגיע בכושר טוב, אחרי משחק טוב. כבשתי ונראיתי טוב, רק חבל שלא ניצחנו. שער בעקב זה חלק מהמשחק, אלה דברים שאני יודע לעשות. זה לא שאני מופתע מזה שכבשתי בעקב. כיף לכבוש גולים מעניינים, גולים לא רגילים".

עד כמה המשחק לצד ערן זהבי השביח אותך בזמן שאתה בסין?
"זה נתן לי הרבה מכל הבחינות. נתחיל מחוץ למגרש: הייתה לי נחיתה רכה והתאקלמות הכי מהירה שיש. לא הרגשתי בכלל שטסתי לחו"ל ושאני צריך להיות מודאג. הוא עזר לי בהכל, כולל הכל, אם זה בבית ואם זה נהג כשצריך. בכל דבר הוא שם והוא עדיין שם. זה דבר לא פחות חשוב מהמגרש. אם אתה רגוע מבחינת החיים שמחוץ למגרש, זה יכול לבוא לידי ביטוי במגרש. אני יכול להגיד לך ששיחקתי כבר עם שחקנים, אבל לא נתקלתי באדם שיש לו כל כך הרבה דרייב וכל כך נחוש להצליח ולעבוד קשה ולהיות ממוקד מטרה. אני חושב שהוא לוקח ומוביל אותי לדברים האלה, לשפר אותי ולרצות כל הזמן. ההתאקלמות המקצועית שלי שם היא שילוב של כמה דברים. אם לא היו לי את הדברים שלי לא הייתי מגיע לשם בכלל, אבל יש לי עדיין לאן להשתפר. אני עם 9 מ-9 (שערים ובישולים) והוא עם 11 מ-12. אלה מספרים יפים מאוד. אנחנו מעורבים כל הזמן במשחק".

איך החיים בסין?
"הופתעתי מאוד, חיים טובים וכיפים. עד עכשיו הייתי עסוק בלידה של הקטן, ליאו – נקווה שהוא יהיה כמו מסי – וזה לא קל ללדת בסין. ההורים שלי ושל אשתי נמצאים אצלי עכשיו, אנחנו יוצאים ומבלים, למרות שברמדאן אין הרבה מה לעשות, ואנחנו מתרכזים בארוחת שבירת הצום המסורתית. מעבר לזה יש את הקניונים והמסעדות. שמע, לא מרגישים שזה סין".


מאושר בסין. דיא סבע (אתר הליגה הסינית)

אם סבע ישחק מחר, כאמור, הוא יחליף את מואנס דאבור שנשר מהסגל בגלל חתונתו, וזו הייתה הזדמנות מצוינת לבדוק עם סבע, את דיני החתונה המוסלמית. "אלה דברים שקובעים מראש", הוא הסביר, "עד שאתה מוצא תאריך זה לא קל כי זו התקופה הכי לחוצה בשנה. ברגע שאתה סוגר אולם, יהיה קשה להזיז. אצלכם יש את עניין כתובה ויש לנו גם את זה, כטקס בפני עצמו. יש גם את הרמדאן ואשתו לעתיד לומדת בחו"ל וצריך לעשות את הכתובה לפני, ואי אפשר לעשות בחג. זה משהו מסובך. אני בטוח שמואנס רצה להיות בנבחרת ולשחק. כנראה שאם הוא לא פה, הוא לא יכול היה להזיז את החתונה".

למי שלא הצליח לעקוב אחרי העונה של סבע, הוא נמכר בקיץ האחרון ממכבי נתניה להפועל באר שבע ועזב בחורף לסין. חצי העונה בבירת הנגב לא תיזכר לו כהצלחה מסחררת.


נפלטה לך אנחת רווחה כשעזבת?

"ממש לא. מאוד רציתי להיות שם. זה מועדון גדול, גם אם עברה עליו שנה שהיא לא טובה. זה לא אומר שישכחו למועדון הזה את האליפויות. אני בטוח ומאמין שיעשו שם חושבים וינסו לתקן. אלונה ברקת באה והשקיעה כסף, והקדישה את כל הזמן בשביל שהמועדון הזה יגיע לאן שהגיע. ועוד עברו עליה בהתחלה שנים קשות. עד שהגיעה למעמד הזה, ונהנתה ממנו, היא לא תרצה לקלקל הכל. היא מן הסתם רוצה לחזור ולהיאבק. צמרת זה המקום של ב"ש. תמיד כיף להיות שם ולשחק".


סבע במדי הפועל באר שבע. "עברה על המועדון שנה לא טובה" (דני מרון)

אבל לא היית שם כפי שהיית בנתניה.
"כי עברה על המועדון שנה לא טובה. אם הייתי מגיע בשנה של אליפות, הכל היה נראה אחרת. אל תשכח שגם בנתניה היו שנים קשות".

הופתעת מההצלחה של נתניה בלעדיך ובלעדי ערן לוי?
"לא מופתע בכלל. נתניה זה מועדון שמנוהל כמו שצריך ואני אמשיך להגיד את זה, בגלל אנשים כמו אייל וניב בראש המערכת, וסלובו ושי, שהם מאמנים מהטובים בארץ. הם עושים עבודה טובה ושקטה. סלובו מחפש פתרונות ומוצא אותם, מצליח להוציא את המקסימום. אמרתי פעם שהסוד של נתניה שבאמת כל אחד עושה שם מה שצריך. אף אחד לא מתערב לשני בעבודתו, זה סוד ההצלחה. בגלל זה מצליחים".

אפשר כבר להשוות בין הסרבים, סלובודן דראפיץ' בנתניה ודרגאן סטויקוביץ' בגוונגז'ו?
"אני רק חודשיים בסין, עם סלובו הייתי שנתיים. מבחינתי המאמן הכי טוב שהיה לי זה סלובו. מאוד שמחתי להתאמן ולשחק אצלו. תן לי עוד תקופה לצד סטויקוביץ' ואז אפשר יהיה לעשות השוואות".

לנבחרת יצא הפעם שני משחקים שונים בתכלית שניתן להבין גם את ההפרדה שעושה כל המערכת ביניהם: לנצח את לטביה ואז להתפנות לניסיון לצאת בזול בפולין. סבע: "לא נכון להסתכל על פולין כרגע, כי צריך לעבור שלב שלב".


"המאמן הכי טוב שהיה לי" (דני מרון)

בוא, זה לא שתנצחו את פולין.
"נראה לי שלא נתנו לנו סיכוי גם נגד אוסטריה. נבוא וננצח בלטביה, נאגור עוד שלוש נקודות. זה הדבר הכי חשוב. זה ייתן לנו בטחון למשחק בפולין".

לפני שתנצחו את לטביה תזכרו שבעידן הרצוג הפסדתם את כל שלושת משחקי החוץ.
"הגיע הזמן שזה ישתנה, בשביל זה אנחנו פה. אם לא נאמין אין לנו מה לעלות על המגרש. אנחנו כן מסוגלים. נגיע ללטביה, ונעשה משחק טוב, כמו שאנחנו יודעים. אנחנו רוצים לנצח את המשחק הזה".

ארבע נקודות משני המשחקים האלה זה חלום?
"לא יודע אם להגדיר את זה בתור חלום, אבל 4 נקודות זה צעד משמעותי. בוא נעבור את לטביה קודם".


"לא נתנו לנו סיכוי גם נגד אוסטריה" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי