מזרחי: "כשהוא יגיע ל-339, אשתחווה". זהבי: "לאחרים לא קל מול קונוסים"

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

הכוכב הגיע ל-207 כיבושים בליגות הראשונות – אחד יותר ממלך שערי ליגת העל בכל הזמנים, "האווירון". וגם: היכן כוכב גוואנגז'ו ר.פ מדורג בעולם בשנת 2019, הקרדיט לפאולו סוזה ושיתוף הפעולה עם דיא סבע

(גודל טקסט)

ערן זהבי ממשיך לנפץ שיאים בקצב ששמור רק לשחקנים מסוגם של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. אתמול, במשחק הניצחון על טיאנג'ין טדה, כבש הישראלי צמד – ובכך רשם משחק חמישי ברציפות שבו הוא כובש יותר משער אחד – וחלף על פני אלון מזרחי בכמות השערים שלהם במשחקי ליגה ראשונה.

למזרחי, כידוע, יש 206 שערים בליגת העל, והוא מלך השערים של הליגה בכל הזמנים. לזהבי יש רק 125 שערים בליגת העל, אבל 80 השערים אליהם הגיע אתמול בסופר ליג הסינית, בתוספת לשני השערים שכבש במדי פלרמו האיטלקית, הביאו אותו ל-207 שערים.

זהבי הגיע אגב ל-290 שערים במסגרת מקצוענית מאז תחילת הקריירה (ליגה, ליגה שנייה, גביע, גביע הליגה, סופר-קאפ, גביעי אירופה ונבחרות בוגרות), והוא מדורג שלישי בין הישראלים בכל הזמנים. חסרים לו תשעה שערים כדי לעבור את מוטל'ה שפיגלר, שנמצא במקום השני עם 298 שערים ובדיוק 50 שערים כדי לחלוף על פני האווירון, אלון מזרחי, שכבש בקריירה שלו – במדי בני יהודה, הפועל ת"א, מכבי חיפה, מכבי ת"א, עירוני אשדוד, ניס, בית"ר ירושלים, הפועל כפ"ס, מכבי אחי נצרת, והפועל ב"ש – כמות של 339 שערים.

זהבי כזכור מחזיק בשיא הכיבושים לעונה בליגת העל – 35 שערים – בעונת 2015/16. הוא מחזיק בשיא שערים לשנה קלנדרית בליגת העל – 34 שערים ב-2014, והוא מלך השערים של הקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים עם 20 שערים (מונאס דאבור כבש יותר שערים ממנו בגביעי אירופה, אבל רובם במדי קבוצות זרות).


ממשיך לנפץ שיאים. ערן זהבי (אתר הליגה הסינית)

הוא מוביל את טבלת מלך השערים הסינית עם 22 שערים, כאשר שיא הכיבושים לעונה הוא של אלקסון עם 28 שערים, ועד לסיום העונה נותרו 12 משחקים. זהבי מדורג שלישי בליגה הסינית בכל הזמנים עם 80 שערים ב-88 משחקים שמסדרים לו ממוצע טוב דרמטית משל שאר השחקנים: 0.9 שערים למשחק. לאלקסון, שכבש אתמול, יש 98 שערים ולמלך השערים וו לי (המשחק באספניול) יש 102 שערים. זהבי ואלקסון ייפגשו בשבת בדרבי של גוואנגז'ו שייערך במגרשה של R&F, קבוצתו של זהבי.

השלישי בעולם בשנת 2019
מאז ה-2 במרץ, היום בו נפתחה העונה של זהבי בסין, כבש מכונת השערים הישראלית 29 שערים ב-21 משחקים בליגה ובנבחרת, כל זאת בארבעה חודשים וחצי. מדובר בפתיחת העונה הכי טובה שלו בקריירה. זהבי כבש את 29 השערים שלו ב-1,884 דקות משחק, ממוצע של שער בכל 65 דקות, כלומר כמעט שער בשעה. הוא כבש ארבעה שלושערים, חמישה צמדים ורק שבע בודדות. במילים אחרות, הוא כבש ב-16 מתוך 21 המשחקים בהם שיחק, וכבש במשחקים האלה יותר כפולים ומשולשים משערים בודדים.

בעשרת המשחקים האחרונים בליגה ובנבחרת כבש זהבי 16 שערים, אבל לשיא הוא הגיע בחמשת המשחקים האחרונים, בהם הבקיע 11 שערים – ממוצע של 2.2 שערים למשחק. ראוי לציין כי בארבעת המשחקים האחרונים שלו כבש זהבי שבעה שערים, מהם חמישה בפנדלים, אבל זה יוצא מן הכלל העונה. ועוד תוספת: ביחד עם חברו לקבוצה, דיא סבע, כבשו שני הישראלים ביחד 30 מתוך 37 השערים של גוואנגז'ו ר.פ העונה, וזהבי עצמו כבש יותר מארבע קבוצות בליגה הסינית.


צמד חמד. זהבי וסבע (אתר הליגה הסינית)

את הקרדיט לשיאים הנשברים האלה צריך לתת בין היתר גם למאמנו לשעבר של זהבי במכבי ת"א, פאולו סוזה, ששינה את תפקודו של השחקן. מאז הוא הבקיע 209 שערים בכל המסגרות – ממוצע של 35 בעונה.

הקפטן לשעבר של נבחרת ישראל מדורג נכון לעכשיו שלישי בעולם בכיבושים לשנת 2019. מקדים אותו מסי עם 33 שערים (ב-38 משחקים), כשמעליהם נמצא האסטוני של פלורה טאלין, אריק סויגה, שכבש 34 שערים ב-28 משחקים, אבל ראוי לציין ש-13 שערים מהם נכבשו מול שלוש קבוצות ליגות נמוכות בגביע האסטוני.

במקום הראשון מבחינת שערי ליגה ב-2019 נמצא המרוקאי, עבד רזאק חמדאללה, שמשחק בקבוצה הסעודית אל נסאר, שכבש 25 שערי ליגה ב-15 משחקים, כאשר הוא כובש ב-13 משחקים ברציפות. חמדאללה שיחק בעברו בגוואנגז'ו ר.פ וכבש אז 26 שערים ב-39 משחקים. גם הוא מכונת שערים לא קטנה.


לפני זהבי בשנת 2019. ליאו מסי (Gettyimages)

"זה ציון דרך ענק בקריירה שלי ואני שמח שעבודה קשה והמשכיות תמיד משתלמת ומביאה תוצאות לאורך זמן", אמר זהבי, "יש לי עוד שיאים לשבור ולתת הכל בכל משחק ובכל אימון. כל השאר מגיע לבד".

29 שערים ב-21 משחקים זה לא עוד נתון.
"האמת שזה קצב מצוין ובעונות כאלה צריך ללחוץ על הגז עד הסוף".

מה תגיד לאלה שטוענים שמדובר בליגה של קונוסים ושכל השערים שלך זה פנדלים?
"אני לא רואה שלשחקנים אחרים בליגה קל מול הקונוסים".

אלון מזרחי, שאיבד אתמול כתר אחד, אמר בתגובה: "גם בעוד עשר שנים, כשישאלו מי מלך השערים בליגת העל, זה יהיה עדיין אלון מזרחי. במפעלים רשמיים הוא יכול לעבור, הוא בקצב מטורף. אמרו כבר על אבי נמני שיעבור אותי, כי הגיע ל-194, אבל הוא נפצע. בינתיים, הכובש הגדול ביותר בכל הזמנים זה אלון מזרחי, אבל כשהוא יגיע ל-339, אשתחווה לו ואעביר לו את השרביט באהבה. בקצב הזה הוא יעבור אותי בעונה הבאה".


"בקצב הזה, זהבי יעבור אותי בעונה הבאה". אלון מזרחי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי