אין דרך חזרה: כך מכבי תל אביב תעפיל לשלב בתים במסגרת אירופית

אלירן עטר
אלירן עטר | דני מרון

האלופה סובלת ממכת פציעות, שחקני מפתח שעזבו וירידה ביכולתו של ז'איר, אך התעלות טקטית ושילוב מהיר של שחקני חיזוק עשויים לסדר את הכרטיס. וגם: אברמוב באמת מאמין שאבוקסיס קוסם. אורי אוזן מנתח

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

עונת 2019/20 יצאה לדרך באופן רשמי כאשר מכבי תל אביב פגשה אתמול (שבת) את הקבוצה היחידה שעשתה לה בעיות בעונה האדירה שלה אשתקד, מחזיקת הגביע בני יהודה.

עבור שתי הקבוצות, המשחק הגיע בתזמון לא נוח. מכבי תל אביב הגיעה אחרי משחקי הכנה לא טובים, כשהסגל שלה רחוק מלהיות מושלם, עם מספר שחקני מפתח פצועים ומשחק קריטי ברומניה נגד קלוז' במוקדמות ליגת האלופות ביום רביעי (20:55, ישיר בספורט1). בני יהודה הופיעה למפגש במצב רע בהרבה: סגל דליל ומרוקן, לפני יציאה למחנה אימון וכשהיא רחוקה מאוד מכושר משחק סביר.

הסגל של בני יהודה עבר מהפכה בקיץ, כשעל המגרש היו רק ארבעה שחקנים שפתחו בגמר הגביע לפני חודשיים ואחד מהם לבש צהוב. מצב הסגל של אבוקסיס היה כל כך רע, שהוא נאלץ להושיב על הספסל שני שחקנים ששיחקו עד לפני חודשיים בנערים א' של בני יהודה (שנתון 2002). מחזיקת הגביע עלתה ב 5:4:1 מאולתר, ניסתה להתגונן נמוך ולצאת למעברים דרך עמית זנטי המוכשר, אחת מנקודות האור של אבוקסיס במשחק הזה, אבל הייתה חסרה איכות בחלק הקדמי ולא איימה באמת על השער של מכבי ת"א לאורך כל דקות המשחק.


זה עלול להיות קשה עד בלתי אפשרי. ברק אברמוב (דני מרון)

בני יהודה עלתה עם שני זרים בלבד, שי מזור הקשר כמגן ימני, אמיר רוסטום, שיחק בנשר בעונה שעברה, כמגן שמאלי ואיתן וולבלום במרכז הקישור. אחרי שנתיים מדהימות, יש תחושבה שאברמוב באמת מאמין שאבוקסיס קוסם (אפשר להבין אותו) והוא מעלה לו את דרגת הקושי מעונה לעונה. אין ספק שבני יהודה תתחזק לקראת פתיחת הליגה, אבל למצוא בכל עונה תחליפים לשחקנים בכירים שעוזבים ולהמשיך להיות הישגי – זה קשה עד בלתי אפשרי.

איביץ' מצידו עלה במערך הקבוע שלו מתחילת משחקי ההכנה, 4:2:3:1, כשבהגנה הוא העדיף את פיבן על אמאדור, דור פרץ ואבי ריקן קיבלו מנוחה ובהרכב עלו ברסקי, חוזז ושוינפלד. מאמן האלופה עשה ניסיונות במשחק וניסה להראות כמה תבניות התקפה. במחצית הראשונה, כשמכבי ת"א תקפה, בלטקסה ייצר קו של שלושה עם שני הבלמים, כשקנדיל וחוזז תופסים את קווי האורך וכהן מתופקד לצידו של שוינפלד.

במחצית השנייה, כשעטר נכנס, גלזר נכנס בין הבלמים ומכבי שיחקה למעשה עם שלושה חלוצים כשמיכה חופשי מאחוריהם. מכבי הייתה טובה משמעותית מבני יהודה, אבל משחק ההתקפה שלה היה אנמי. מיכה, שלא הפסיק לנוע, לא הצליח לקבל את הכדורים בין הקווים ונדחף שוב ושוב לאחור. שוינפלד אמנם הבקיע ונלחם, אבל כשהוא על המגרש, למכבי אין משחק עומק וזה מקשה על מיכה לחלק את מסירות המפתח המוכרות שלו.


כששוינפלד על המגרש, מיכה מתקשה (דני מרון)

האלופה לא נראית טוב מתחילת משחקי ההכנה שלה ויש לכך סיבות רבות. שחקני מפתח פצועים – אצילי, עטר, סבוריט, ניקוליץ', גולסה ואתמול ייני הצטרף לחבורה. העיכוב בהגעת הרכש, העזיבה של שניים מהשחקנים האיכותיים ביותר בעונות האחרונות, ראיקוביץ' ודסה, והירידה ביכולת של שחקני מרכז ההגנה, כשבעיקר מדובר על אמאדור, שיש תחושה שהוא לא ממש שלם עם הישארותו.

מצד שני, איביץ' נשאר וגם בעונה שעברה למכבי ת"א לקח זמן עד שהתחברה והפכה לקבוצה בלתי עצירה במונחים של הליגה שלנו. אלא שהפעם הבעיה של איביץ היא רף הציפיות הגבוה שהעמיד והרצון הגדול של מכבי ת"א לחגוג את החזרה לבלומפילד יחד עם שלב בתים במסגרת אירופית. כדי שזה יקרה, מכבי ת"א תהיה חייבת התעלות טקטית משמעותית ושילוב מהיר של שניים-שלושה שחקני חיזוק כדי שבשלבים הבאים, מהם אין דרך חזרה, הסגל יהיה עמוק ואיכותי יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי