דודי תירם בריאיון: "לא אשבר בקלות. קלוז' תעבור את מכבי ת"א"

דודי תירם
דודי תירם | דני מרון

הנציג הישראלי ברומניה, בלם אסטרה ג'ורג'יו, מדבר על ההתאקלמות ("מקבל את כל הכלים להצליח"), החוק שבעקבותיו ירד לספסל וגם על מפגש ליגת האלופות הערב: "התאכזבתי מההפסד, אין מחיר לכושר משחק. מחכה לגומלין"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

"קלוז' שיחקו עד היום שבעה משחקים, מהם שלושה בליגה ושלושה במוקדמות ליגת האלופות. מכבי ת"א שיחקה רק באלוף האלופים נגד בני יהודה ועוד משחק בליגת האלופות. זה משמעותי מאוד. זה נותן יתרון גדול לקלוז'". כך אמר אתמול (שני) דודי תירם, הנציג הישראלי בכדורגל הרומני, בשיחה עם ספורט1-מעריב לקראת הגומלין הערב בנתניה (19:45, ישיר בספורט4).

"ראיתי את המשחק הראשון וישבתי במתח גדול. כל כך רציתי שמכבי ת"א תנצח", מודה תירם, "בשבילי קודם כל הנציגות הישראליות, ומכאן האהדה הופכת להיות גדולה יותר. החזקתי להם אצבעות ועודדתי כאילו אני במגרש. הרגשתי שחשוב לי שהם ינצחו. מה, אני רומני? מה, השתניתי בחודש-חודשיים שאני כאן? התאכזבתי מאוד שקלוז' ניצחה. אני מחכה לגומלין".

איך אתה מעריך את הסיכויים?
"אין מחיר לכושר משחק, והעובדה שקלוז' שיחקה עד עכשיו חמישה משחקים רשמיים יותר היא יתרון עצום. אני יכול להיות נחמד, לשחק אותה ולהגיד שמכבי ת"א תעבור, אבל קשה לי להאמין. לצערי הרב אני רואה את קלוז' עולה לשלב הבא".

תירם, שפתח את העונה שעברה במכבי נתניה עם שלושה שערים בחמשת המחזורים הראשונים והיה מלך שערי הקבוצה עד שפאטוס בצ'יראי נכנס לעניינים, הוא היום הבלם של אסטרה ג'ורג'יו. גם כאן הוא פתח בסערה, ובמחזור הראשון כבש את שער השוויון (2:2) לרשת בוטושאני. מאז הוא מחמם את ספסל המחליפים כבר שני משחקים.


במעמד החתימה עם סוכנו אדם קידן

"יש ברומניה חוק שמחייב כל קבוצה לשתף שני שחקנים רומנים מתחת לגיל 21. היו לנו בקבוצה שלושה כאלה: בלם, שחקן כנף וקשר אמצע. אחרי המשחק הראשון החליט המאמן שהוא לא רוצה את שחקן הכנף, וכך נשארו שניים שחייבים לשחק. הייתה לי שיחה עם המאמן, הוא אמר לי: 'אני רוצה אותך ומאמין בך, אבל פשוט אין לי ברירה'. עכשיו הגיעו מגן שמאלי ושחקן כנף נוסף, הם אמורים להיבחן במשחק אימון, ואני מחזיק להם אצבעות", מסביר תירם את הסיטואציה שאליה נקלע.

בליגה הרומנית אין מגבלה לכמות הזרים, בכפוף כמובן לדרכון אירופי, אבל יש עניין גדול לקדם את הצעירים המקומיים ולהכשיר אותם לנבחרת הבוגרת. העובדה שהנבחרת עד גיל 21 שיחקה לא מכבר בחצי גמר אליפות אירופה נתנה המון מוטיבציה לראשי ההתאחדות. גאורגה חאג'י, אגדת כדורגל ברומניה המשמש כיום הבעלים של קבוצת ויטורול, לקח את "החוק הרומני" צעד אחד קדימה, ולפחות חצי מהרכב הקבוצה שלו הוא של צעירים מתחת לגיל 21. התוצאה: ויטורול מוליכה את הטבלה עם תשע נקודות משלושה משחקים.

הישיבה על הספסל עלולה לשבור אותך? דווקא בארץ יש מצוקת בלמים.
"לא לא לא, אני לא נשבר בקלות. אני בטוח שהדברים יסתדרו. באתי לתקופה ארוכה, ותמיד עניין אותי לשחק בחו"ל. חלמתי על זה. הגעתי לכאן בגיל 25 ואני חושב שזה גיל מצוין לצאת. היה לי חוזה לעוד עונה במכבי נתניה, אבל הם באו לקראתי ושחררו אותי. אני אסיר תודה להם על כך".

כשהגיע לאסטרה ג'ורג'יו פגש את רומאריו פירס, אקס מכבי חיפה ומכבי פ"ת. פירס, שלמד כאן מצוין עברית, עזר לתירם בכל דבר. בינתיים הוא שוחרר ועבר לקבוצה אחרת, "אבל אני מסתדר מצוין. יש כאן שוערים מפורטוגל ומבולגריה, שחקני שדה מבוסניה, מולדובה, מונטנגרו, ארה"ב, ניגריה, פינלנד, קמרון וצרפת, והשפה בחדר ההלבשה היא אנגלית".


תירם עם פירס. הברזילאי שוחרר מאז (אלבום פרטי)

תנאים?
"מתקן אימונים ברמה גבוהה, מאמנים מקצועיים, הקפדה על תוספי מזון. מקבלים את כל הכלים להצליח. בכל זאת מדובר בקבוצה שזכתה באליפות לפני ארבע שנים".

קשר ישראלי?
"רצוף. עשיתי קו טלפון ישראלי, יש פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, המון חברים ממכבי נתניה ולא מחמיץ אף תקציר מהמשחקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי