העתיד שהיה: מכבי ת"א של העונה חלשה מזאת של העונה שעברה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

יאניוטיס הוא לא ראיקוביץ', מחליף לדסה לא נמצא והההיעדרות של ייני ואצילי מורגשת. במבט לאחור, אולי עדיף שההדחה מליגת האלופות הגיעה מוקדם מהצפוי ולפני שהעונה באמת מתחילה. מוטי חביב מנתח

(גודל טקסט)

כשמכבי תל אביב תעכל את ההדחה המוקדמת שלה במוקדמות ליגת האלופות, היא עוד תגיע למסקנה שזה אחד הדברים היעילים שקרו לה, ואולי טוב שהם קרו לה בשלב הזה של העונה לפני שהליגה שלנו יצאה לדרך.

אף אחד כנראה לא הבחין מאז חודש מאי, שעם כל הרצון להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות ולרשום עוד כמה עמודים בדפי ההיסטוריה המפוארים של הקבוצה, היא פשוט נחלשה לעומת העונה שעברה. אולי זוהי יהירות, אולי זחיחות, יכול להיות שהזכייה בגביע אלוף האלופים קצת בלבלה, וגם ההפסד המינימלי בשבוע שעבר בקלוז' טשטש את הראייה, אבל עכשיו כשברור שהעונה האירופית תימשך במפעל השני בחשיבותו, אולי מישהו יזדקר, יעשה חישובים ויבין.

אנדראס יאניוטיס היווני פחות טוב מפרדראג ראייקוביץ' הסרבי. לאלי דסה לא נמצא מחליף ברמתו. ועם כל הכבוד לניק בלקמן והרבה מחמאות על השער שכבש, זה לא שחקן שמחזק את האלופה. במשפט אחד: מכבי ת"א מודל 2020 פחות טובה ממודל 2019, אבל עוד אפשר לעשות מקצה שיפורים וקודם כל צריך להפיק לקחים משלושה המשחקים הרשמיים שקיימה הקבוצה.

אמאדור ופרץ. אולי מישהו יתעורר (דני מרון)
אמאדור ופרץ. אולי מישהו יתעורר (דני מרון)

ולדימיר איביץ' אמר במסיבת עיתונאים שקדמה למשחק שאם הקבוצה שלו תודח מליגת האלופות האחריות תהיה כולה עליו ולא על השחקנים. אחרי המשחק הוא סירב לדבר על השחקנים, ובכלל מה חדש כאן? בדיוק כמו שהוא קיבל קרדיט עצום על האליפות העצומה של מכבי ת"א, כך הכישלון הוא שלו. אמור מעתה סודובה הליטאית בליגה האירופית ולא סלטיק הסקוטית בליגת האלופות.

אפשר וצריך להזכיר ששחקני ההגנה שרן ייני ואנריק סבוריט פצועים ועדיין לא משחקים, וגם עומר אצילי נעדר מאותה סיבה, ואם תרצו גם אייל גולסה ואורוש ניקוליץ' פצועים, אם כי לגביהם מדובר בהיעדרות ארוכה. הפציעות של אצילי וסבוריט לא נפלו כרעם ביום בהיר, ובמועדון רציני צריך להיערך למקרים כאלה.

המערך שהציב איביץ' למשחק היה התקפי יותר מאשר בקלוז'. הוא כלל את דור מיכה, אבל ויתר על יונתן כהן. הוא נתן אשראי בהרכב לבלקמן והשאיר את צ'יקו אופואדו על הספסל. זה נראה טוב בפתיחה, אבל איבד כיוון בהמשך. זה השתפר במחצית השנייה עם הכניסה של יונתן כהן, כששיחק יחד עם מיכה, אבל זה היה כבר מאוחר לאור הפיגור 2:1 איתו ירדו הצהובים להפסקה.

הרומנים התייצבו למשחק כשמאחוריהם שבעה משחקים רשמיים שקיימו מאז הסתיימה העונה שעברה בארצם. נכון שבשלהי המשחק ניכרה עייפות רבה והחום מאוד השפיע עליהם, אבל הכושר הגופני בזכות אותם שבעה משחקים הכריע למעשה את ההתמודדות כבר במחצית הראשונה. כשאתה מפגר 2:1 במפגש כזה ואתה זקוקה לניצחון 2:4, העניין המנטלי משפיע, המורל לא בשמיים וקשה להטמיע אמונה בשחקנים.

יונתן כהן חוגג. עלה מאוחר מדי (דני מרון)
יונתן כהן חוגג. עלה מאוחר מדי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי