מספק את הסחורה: דיא סבע התאקלם מצוין בגוואנגז'ו R&F

דיא סבע
דיא סבע | אתר הליגה הסינית

החלוץ הישראלי, שרשם לזכותו כבר תשעה שערים בקבוצתו החדשה (שתפגוש את ג'יאנגסו סונינג היום ב-14:55, ישיר בספורט1), מוכיח שהוא שחקן ברמה הגבוהה ביותר. דני דבורין מספר כיצד עוזר לו שיתוף הפעולה עם זהבי

(גודל טקסט)

ב-20 מחזורים בליגה הסינית, גוואנגז'ו R&F הבקיעה 40 שערים. מלבד ה-23 מתוכם שכבש ערן זהבי, דיא סבע הוסיף תשעה שערים משלו. בעונתו הראשונה בקבוצה זהו מאזן מכובד, בוודאי בהתחשב בכך שסבע שותף רק ב-15 משחקים.

גם אם ערן זהבי הוא האיש שבכותרות, שכן הוא מוביל את טבלת מלך שערי הליגה, אין כל ספק שסבע עושה את שלו. אין מקריות בכך שגוואנגז'ו בחרה העונה בעוד כדורגלן ישראלי שהוא שחקן הנבחרת הלאומית. שיתוף פעולה בין שני שחקנים הבאים מאותו מקום ודוברים באותה שפה הוא תמיד נכס, וניתן להזכיר דוגמאות לא מעטות לשילוב שכזה שנשא פירות. למשל, כאשר פישונט, שאלוי ולצידם האמר שיחקו בצוותא בבית"ר ירושלים, הם בין האחראים לאחת מתקופותיה היפות ביותר.

התאקלמות במקום חדש אינה פשוטה לאף אחד. התאקלמות לוקחת זמן משום שאין מדובר רק במעבר מקבוצה לקבוצה, אלא במדינה זרה, סין, שבה המאמן הוא סרבי, ושמרבית השחקנים הם מקומיים. קשיי השפה ברורים, ואולם כמי שראה את דיא סבע במשחקיו הראשונים בגוואנגז'ו, יאמר לזכותו שהתאמץ לקצר את תקופת ההסתגלות לביתו המקצועי החדש.

סבע עם זהבי. שיתוף הפעולה מניב פירות (אתר הליגה הסינית)
סבע עם זהבי. שיתוף הפעולה מניב פירות (אתר הליגה הסינית)

בגיל 26, ועם אמביציה הניכרת בכל משחקיו, משתדל סבע לתת את המקסימום האפשרי. מהירותו וזריזותו מוכרים זה מכבר, וכך גם קורה במשחקיה של R&F. הוא נאבק על השגת הכדורים ומשתף פעולה עם זהבי, כאשר הפירגון ההדדי בין השניים בולט. סבע מהיר מאד, וברגע שבו הוא מגיע למצב בעיטה לעבר השער, הוא בועט, בדרך כלל ברגלו השמאלית, ומסכן את שוער היריבה. סבע משחק כל דקה במלוא המרץ. במשחקה האחרון של הקבוצה, שבו הפסידה בתוצאה 5:3, הוא הבקיע את השער השלישי עמוק בתוספת הזמן. השער הושג לאחר שיתוף פעולה עם זהבי, מהלך שהסתיים בבעיטה מדויקת של דיא, שהכניעה את שוערה של שנחאי שנואה.

מאזן של תשעה שערי ליגה לשחקן בעונתו הראשונה בסין, הוא יבול מכובד. בטח בקבוצה שבעיותיה הגדולות אינן בהבקעת שערים. גוואנגז'ו ספגה עד כה 50 שערי חובה. לא זו בלבד שהיא רחוקה מהצמרת, היא אף ספגה יותר שערים מכל קבוצה אחרת בליגה. בשני משחקיה האחרונים היא ספגה 10 שערים.

בקבוצה עם הגנה איתנה יותר היה סבע גם זוכה ליותר מחמאות, מפני שתשעת השערים שהבקיע ב-15 משחקים עומדים בכל קריטריון מקצועי הבוחן את תרומתו של כל חלוץ בעונתו הראשונה בקבוצה.

סבע. מגיעות לו יותר מחמאות (אתר הליגה הסינית)
סבע. מגיעות לו יותר מחמאות (אתר הליגה הסינית)

אני סבור שככל שישחק יותר, כן יצליח לשפר את תרומתו, הן בבישולים לחברו לנבחרת ישראל ערן זהבי, והן בשערים שימשיך דיא עצמו להבקיע. הוא מגיע למצבי הבקעה ונמצא בכושר טוב בהרבה מזה שהיה בהפועל באר שבע.

הדגשתי קודם לכן שהתאקלמות של כל שחקן במקום חדש לחלוטין, תובעת סבלנות מכולם. מהמאמן, מההנהלה ומהצופים. סבע כאמור דילג בצורה טובה מעל משוכת ההסתגלות, ולא אופתע אם בעונה הבאה יעלה רמה וימשיך להבקיע. ככל שיקבל אשראי – כן ישתפר משחקו. כמו כל שחקן גם דיא סבע צריך לחוש בכך שהקבוצה מאמינה בו, ובעיקר מאמין בו המאמן, שהוא כמובן זה הקובע את הרכב השחקנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי