העולם שייך לצעירים: הכירו את הכוכבים הבאים של הפרמיירליג

חסוס ואייחו
חסוס ואייחו | Angel Martinez/Getty Images

ארונס צפוי לשרוף את האגף, גריליש חוזר לליגה הטובה בעולם כדי לשמור על מסורת ארוכת שנים, ואייחו ינסה לשכוח את ריאל מדריד, סן-מקסימן הגיע לתחנת מעבר בדרך לטופ והנדרסון מאיים על דה חאה. יוכין מוכן לפריצה

(גודל טקסט)

הליגה האנגלית חוזרת ביום שישי (משחק הפתיחה בין ליברפול לנוריץ', 21:45 בספורט1), ויש לא מעט כוכבים צעירים שמחכים לעונת הפריצה הגדולה. לפניכם חמישה שחקנים שעשויים לעשות קפיצה משמעותית בחודשים הקרובים.

מקס ארונס
כאשר מנצ'סטר יונייטד חיפשה מגן ימני, היא סימנה לא רק את ארון ואן-ביסאקה מקריסטל פאלאס, אשר נרכש בסופו של דבר. תג המחיר הגבוה גרם לשדים האדומים לשקול אלטרנטיבות, והנער בן ה-19 של נוריץ' היה על הכוונת. זה לא מפתיע, כי ארונס חווה עונת בכורה חלומית במדי הקנריות שסיימו בפסגת ליגת המשנה. הוא שולב לראשונה בהרכב בספטמבר, אך לא הסתכל לאחור כאשר קיבל את הצ'אנס ושכנע מיידית את המנג'ר דניאל פארקה שאין שחקן מתאים ממנו לחרוש את האגף.

ארונס הוא מגן דומיננטי מאוד שאוהב להצטרף להתקפות, ותרם – בנוסף לעבודה מצוינת בעורף – גם שני שערים ושישה בישולים. "מדובר בכישרון יוצא דופן, שמשחק מעשית בשתי עמדות בו זמנית. זה מה שנדרש בכדורגל המודרני", אומר פרשן סקאי אנדי הינצ'קליף. יש יסוד סביר להניח כי ארונס עשוי להתפתח למגן איכותי יותר מוואן-ביסאקה, אך הוא חייב לצבור ניסיון וההחלטה להישאר בנוריץ', למרות העניין מצד אולה-גונאר סולשיאר, הייתה נבונה. הכוכב העולה חתם על חוזה חדש ל-5 שנים, והקנריות עשויות להרוויח הון עתק על בוגר האקדמיה אם התקדמותו תימשך כמצופה.


ארונס. לא סתם סומן על ידי יונייטד (Alex Davidson/Getty Images)

ג'ק גריליש
עושה המשחק היצירתי והכריזמטי של אסטון וילה לא ירצה לזכור את העונה הקודמת בפרמיירליג. אז, כנער בן 20, הוא הפסיד בכל 16 המשחקים בהם שותף, בעוד הקבוצה התרסקה לרסיסים וירדה עם מאזן שערורייתי. למרות זאת, כשרונו בלט למרחקים ומועדונים רבים שקלו להחתימו בעקבות הנשירה העצובה של וילה. ואולם, גריליש אפילו לא חשב בכיוון. הוא אוהד את הקבוצה מאז שהוא זוכר את עצמו, כי כך נהוג במשפחה לאורך דורות. סבו של סבו היה כוכב אסטון וילה שזכה בגביע האנגלי שי שם ב-1905 והקשר השתוקק ללכת בעקבותיו.

לקח למועדון הפאר לשעבר שלוש שנים כדי לחזור לפרמיירליג, וגריליש המתין בסבלנות. בתקופה זו הוא הפך למנהיג, והוא שב לבמה הגדולה בגיל 23 כקפטן הגאה עם אופי מיוחד מאוד. במרץ האחרון, הותקף גריליש על המגרש על ידי חוליגן שפרץ לדשא במהלך הדרבי מול ברמינגהאם סיטי, אך התעקש להמשיך לשחק והבקיע את שער הניצחון. הוא הלב והנשמה במערך ההתקפי וההרפתקני של המנג'ר דין סמית, אוהד שרוף של וילה בעצמו, וצפוי להפוך לאטרקציה אמיתית על בסיס שבועי.


גרליש. חזר לפרמיירליג והפעם כדי להוביל את קבוצתו האהודה (Clive Mason/Getty Images)

חסוס ואייחו
זה לא סוד שריאל מדריד מהססת להעניק הזדמנויות לספרדים צעירים – בין אם מדובר בבוגרי אקדמיה או לו. חסוס ואייחו הוא דוגמא נהדרת לתופעה. אחרי שנרכש מסראגוסה תמורת 6 מיליון יורו וחווה עונת השאלה חיובית מאוד בפרנקפורט ב-2016/17, התייבש הבלם הגבוה והאלגנטי על הספסל בסנטיאגו ברנבאו. במשך שנתיים, הוא שותף ב-12 משחקי ליגה בלבד, והצורך בהשאלה נוספת היה קריטי על מנת למנוע הרס קריירה בגיל 22. וולבס היא היעד החדש, וזה לא מפתיע כי סוכן העל ז'ורז'ה מנדש מנהל בפועל את המועדון ויש לו קשרים עסקיים ענפים עם נשיא ריאל פלורנטינו פרס.

הזאבים מקבלים תוספת כוח משמעותית מאוד לעורף בדמותו של הספרדי. ואייחו הוא מנהיג אמיתי, שענד את סרט הקפטן בסראגוסה עוד בהיותו נער בן 18 והצעיד את נבחרת ספרד לשתי זכיות באליפות אירופה – טורניר עד גיל 19 ב-2005 ועד גיל 21 הקיץ. הוא קורא את המשחק היטב, יודע לנווט התקפות מאחור וניחן בשליטה נהדרת בכדור. אם יתאקלם במהירות בסביבה החדשה ויצטיין, אולי ריאל תבנה עליו בכל זאת בעוד שנה.


ואייחו. נחת בוולבס תודות לסוכן (Gettyimages)


אלן סן-מקסימן
במונחי השוק הנוכחי, מדובר בגניבה של ממש – ניוקאסל רכשה את אלן סן-מקסימן מניס הצרפתית תמורת 16.5 מיליון ליש"ט בלבד, וזה מחיר מצחיק ביחס לפוטנציאל של הקיצוני. אז נכון, יש לו בעיות לא מעטות – הבחור בן ה-22 לא אוהב לעשות הגנה, נוטה להיות אנוכי ואחוז ניצול ההזדמנויות שלו רחוק מלהיות אידיאלי – אלא שהוא עדיין צעיר ומסוגל ללמוד, בעוד הכישרון הטהור שלו נדיר. בכל הקשור למהירות, יכולת טכנית ושליטה בכדור תוך כדי תנועה, מדובר ללא הגזמה באחד השחקנים האיכותיים ביותר באירופה. כאשר המוזה נחה עליו, סן-מקסימן מסוגל לגרום לכל מגן להיראות כמו חובבן.

איש לא מבטיח שהצרפתי הצעיר יגלה יציבות על בסיס שבועי כבר בעונתו הראשונה, אך כן ניתן לחזות שהוא יעניק לצופה הנייטרלי רגעי אושר לא מעטים במהלך העונה. ניוקאסל תהיה קבוצה אטרקטיבית יותר בזכותו, וזה לא דבר של מה בכך כאשר על הקווים עומד מנג'ר משעמם כמו סטיב ברוס. נקווה שהשידוך הזה לא יביא לפיצוץ.


סן-מקסימן. יכול לגרום לכל מגן להיראות חובבן (Ian MacNicol/Getty Images)

דין הנדרסון
השוער בן ה-22 הוא אוהד שרוף של מנצ'סטר יונייטד, שגדל באקדמיה שלה ורואה את עצמו בצדק כשוער העתיד באולד טראפורד. אפשר רק לדמיין מה עבר בראשו כאשר המועדון האהוב שקל, לפי הדיווחים בתקשורת, לנסות לשפוך הון על אנדרה אונאנה מאיאקס במקרה של עזיבת דויד דה חאה. הרי הנדרסון סיים עונה אדירה בין הקורות של שפילד יונייטד, שמר על רשת נקיה ב-21 משחקים והיה בורג מרכזי ביותר במסע העלייה המפתיע של הלהבים. "אני מוכן לתת רגל כדי לשחק ביונייטד", הוא אמר – והצהיר שהוא בשל להופיע בפרמיירליג.

בסופו של דבר, נשאר דה חאה בשורות השדים האדומים, ולכן ההחלטה להאריך את ההשאלה בשפילד טבעית והגיונית. לעולה החדשה צפויים קשים בטופ, אבל היא יכולה לסמוך על השוער שלה בעיניים עצומות – והנדרסון בהחלט עשוי להיחשב לאחד הטובים בליגה כבר בעונתו הראשונה. לדעת פרשנים רבים, הוא יהפוך תוך שנים ספורות גם לשוער הבכיר של הנבחרת.


הנדרסון. הר של ציפיות אחרי עונת שיא בצ'מפיונשיפ (Nathan Stirk/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי