חולמים להיות ג'יידון סאנצ'ו: הצעירים שיפרצו השנה בגרמניה

דויד קובנצקי
דויד קובנצקי | Maja Hitij/Bongarts/Getty Images

הבונדסליגה שתחזור בשישי מבטיחה, כהרגלה, להיות צבעונית, מרתקת וגם במה נהדרת לדור הבא. הבן של טורהאם, היורש של לבנדובסקי, הקשר שכיכב בדנמרק והיהלום של הופנהיים. יוכין עם חמישה שאמורים לספק שואו

(גודל טקסט)

הבונדסליגה חוזרת בסוף השבוע כשבאיירן מינכן תארח את הרטה ברלין (21:20, שידור ישיר בספורט1), ואוהדי הכדורגל יכולים להיות בטוחים – היא תהיה צבעונית ומרתקת, וגם תכיר לנו לא מעט כישרונות צעירים שיקבלו את הבמה לפרוח. אם הכוכב המבריק  ביותר בליגה, ג'יידון סאנצ'ו, נולד בשנת 2000, השמיים הם הגבול גם עבור האחרים. להלן חמישה שחקנים שמות שעשויים ליצור כותרות גדולות בחודשים הקרובים. תזכרו אותם

מרכוס טוראם
אביו היה בלם/מגן אלגנטי מאוד, פילוסוף על המגרש ובחדר ההלבשה. ליליאן טוראם נרשם בדפי ההיסטוריה כאחד השחקנים החכמים והטובים בתפקידו. הבן מרכוס משאיר במידה לא מבוטלת את הרושם ההפוך. הוא משחק הרחק משם – בעמדת החלוץ, נראה מעט מגושם, וגם לא מסתיר את מזגו החם – לא במקרה נשלפו לעברו שני כרטיסים אדומים בעונה שעברה. ובכל זאת, הבחור בן ה-22 הוא כשרון עם פוטנציאל גדול מאוד. טוראם מהיר, גבוה, חזק מאוד פיזית, מטריד הגנות באופן מתמיד, ומסוגל לשחק הן באגף השמאלי והן במרכז הרחבה. יש לו בעיטה עוצמתית מאוד ומשחק ראש משובח, וקבוצות רבות התעניינו מאוד בשירותיו אחרי שלא הצליח לסייע לגנגאן להישאר בליגה.

בורוסיה מנשנגלדבאך היתה הנחושה מכולן והחתימה את הסקורר תמורת תשעה מיליון יורו. "הוא מתאים כמו כפפה ליד לסגל שלנו, ואנחנו משוכנעים שיתאקלם במהירות בבונדסליגה", אמר המנהל הספורטיבי מקס אברל. ההערכה היא כי טוראם, אשר ירש את החולצה מספר 10 של טורגן הזאר שעבר לבורוסיה דורטמונד, ישחק בעיקר כקיצוני כדי לספק כדורים לחלוץ מרכזי בן ארצו, אלסאן פלאה. הציוות הצרפתי הזה עשוי להזניק את גלדבאך לצמרת בעונתו הראשונה של המאמן מרקו רוזה על הקווים.


מרכוס טורהאם. בניגוד לאבא, הוא רוצה לתת גולים (INA FASSBENDER/AFP/Getty Images)


כריסטופר נקונקו

רכש צרפתי מסקרן נוסף שהצטרף לליגה הגרמנית הקיץ הוא בוגר האקדמיה של פריז סן ז'רמן. נקונקו, שגדל בעיר האורות ואהד את הקבוצה עוד לפני שהיא עברה לידי הקטארים, חלם להוכיח את עצמו בפארק הנסיכים, והגשים את השאיפה כבר כאשר היה בן 18, כאשר לורן בלאן עוד היה המאמן. "כריסטופר מהווה הפתעה נעימה – יש לו טכניקה נהדרת והמון בטחון עצמי", אמר אז הבוס. הפוטנציאל אכן היה ברור לכל, אך בשלוש השנים שחלפו מאז לא קיבל נקונקו צ'אנס הוגן לתקוע יתד בהרכב עמוס הכוכבים של האלופה. אין מה לעשות – פ.ס.ז' מתבססת בעיקר על כוכבי רכש נוצצים, והנערים המקומיים יכולים להתפתח רק אם יברחו.

אז עכשיו, נקונקו ברח בגיל 21 ומצא בית חם בלייפציג, שם כבר התאקלם חברו הטוב ופליט נוסף של סן ז'רמן – ז'אן-קווין אוגוסטן. המאמן הצעיר יוליאן נאגלסמן ישמח להשתמש בכישוריו הרב-גוניים. נקונקו מסוגל למלא כמעט כל עמדה בקישור המרכזי, ואף לתפקד כמגן ימני או כקיצוני ימני במידת הצורך. הוא נייד, מכדרר בחסד, בעל ראיית משחק משובחת ואחוז דיוק גבוה מאוד במסירות. הצלחה בגרמניה תפתח עבורו את הדלת לנבחרת.


כריסטופר נקונקו. מסוגל למלא כל עמדה בקישור האחורי (Matthias Kern/Bongarts/Getty Images)


דיאן יובליץ'

לוקה יוביץ' הצית את הדמיון במדי איינטרכט פרנקפורט, הבקיע בעונה שעברה 27 שערים בכל המסגרות ונמכר לריאל מדריד במחיר מופקע של 70 מיליון יורו. אירוני למדי, אם כך, שהמועדון מצא לו יורש עם שם דומה מאוד ועם מקורות דומים. כמו יוביץ', גם דיאן יובליץ' בן ה-20 הוא בוגר האקדמיה של הכוכב האדום בלגראד אשר הבקיע בצרורות בנבחרות הצעירות של סרביה. כמו יוביץ', הוא חיית רחבה עם חושים מפותחים מאוד כדי להיות במקום הנכון בזמן הנכון. כמו יוביץ', הוא ניחן במשחק ראש משובח ובעיטה טובה בשתי הרגליים.

בניגוד ליוביץ', לא יצא יובליץ' להרפתקה כושלת בבנפיקה לפני הגעתו לפרנקפורט. הוא התקדם באופן הדרגתי בכוכב האדום, שידרג את יכולתו צעד אחר צעד ואף התכבד להתנסות במשחקים בודדים בליגת האלופות בתחילת העונה שעברה. האם זה מספיק כדי להסתגל מיידית לבונדסליגה? ממש לא בטוח, אבל גם מיוביץ' איש לא ציפה לתפוקה כה מזהירה.


דיאן יובליץ'. התקדם באופן הדרגתי ( Joosep Martinson/Getty Images)


דויד קובנצקי

רוברט לבנדובסקי גדל בלך פוזנאן, והרקע הזה מעניק לדויד קובנצקי הילה מיוחדת בעיני האוהדים בגרמניה. החלוץ המרכזי החסון בן ה-22 גדל אף הוא בפוזנאן, ולא סתם – הוא אפילו היה שותף לזכיה המפתיעה באליפות עוד ב-2015. כבר אז הוגדר קובנצקי כדבר הגדול הבא בכדורגל הפולני, אבל המזל לא היה לצידו לאחר המעבר לסמפדוריה לפני שנתיים. פאביו קוואליארלה הוותיק היה בכושר כה מזהיר, עד שלחלוץ הצעיר לא היה מקום בהרכב, והוא נאלץ לסתפק בדקות משחק מעטות מאוד. לפני המונדיאל המצב עוד היה סביר, אך בסיבוב הראשון אשתקד הוא החמיר לרמה בלתי נסבלת, וקובנצקי הושאל לבקשתו לפורטונה דיסלדורף.

כעת, אחרי חצי שנה מוצלחת במהלכה כבש ארבעה שערים ב-10 משחקים, הוא מוכן לעונת הפריצה הגדולה. העיתונאים שמלווים את דיסלדורף חוזים לו עתיד מזהיר בקבוצה, המאמן פרידהלם פונקל משבח, וההעברה מסמפדוריה צפויה להפוך לקבועה בקרוב. לבנדובסקי החדש? ימים יגידו.


דויד קובנצקי. היורש של רוברטו לבנדובסקי? (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)

רוברט סקוב
אם אתם לא עוקבים אחרי הליגה הדנית, סביר שטרם שמעתם על רוברט סקוב, אך המחדל הזה יתוקן בקרוב. הקיצוני בן ה-23 להט בעונה שעברה עם שיא דני של 29 שערים לצד 6 בישולים במדי קופנהאגן, ומוגדר בארצו ככוכב על פוטנציאלי. יש לו הכל: שליטה בכדור בשתי הרגליים, מהירות מסחררת, בעיטה חזקה, כדרור ייחודי, חוסן פיזי וראיית משחק. בנוסף, סקוב לא אנוכי, משתדל לשתף את חבריו בכל מהלך, וזה לא מפריע לו לקרוע רשתות. ואם זה לא מספיק, הוא גם אשף הכדורים הנייחים, עד כדי כך שכריסטיאן אריקסן סבור כי סקוב עשוי להיות טוב ממנו כבר בעתיד הקרוב.

בקיצור, הופנהיים קיבלה יהלום אמיתי במחיר נהדר של 10 מיליון יורו. זו  תהיה קבוצה אחרת ללא המאמן נאגלסמן, וגם מספר כוכבים חשובים עזבו, ובראשם ז'ואלינסון, ניקו שולץ וקרם דמירבאי. יש צורך לבנות את התלכיד החדש, וסקוב עשוי להיות בורג מרכזי מאוד במערך.

רוברט סקוב. יהלום אמיתי בעשרה מיליון יורו ( LISELOTTE SABROE/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי