לגעת בתהילה: מכבי נתניה מוכנה לחזור לחבורת הקבוצות הגדולות

שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים | דני מרון

עלי מוחמד, ורגוץ ותירם הלכו, אבל במקומם הגיעו רועי קהת, רומן גולובארט וכמובן אלמוג כהן, שהפך למנהיג ולתקווה החדשה של היהלומים. האם הקבוצה של אייל סגל מסוגלת לעמוד ביעדים שהציב לה לפני ארבע שנים?

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

"אמרתי שתוך חמש שנים מכבי נתניה תתמודד על כל התארים. בינתיים עברו ארבע…" כך אמר לאחרונה הבעלים של מכבי נתניה אייל סגל, וזה אמור להיות הרבה יותר מרמז באשר למטרות ושאיפות הקבוצה.

סגל, מהבעלים הססגוניים בכדורגל הישראלי, סוג של אוהד נלהב ומלהיב, אמר את הדברים במסיבת העיתונאים לקראת העונה החדשה. הוא ציין שנבנתה קבוצה שתוכל להתמודד עם כל הקבוצות, וכהרגלו נשמע סופר אופטימי אחרי עונה מוצלחת בפלייאוף העליון והשתתפות בגמר הגביע.

נתניה חיפשה להחזיר לאוהדים שלה צביון נתנייתי. לכן השקיעה בגדול כדי להשיב את אלמוג כהן הביתה אחרי עשר שנים בגרמניה, וגם ניהלה מו"מ ארוך עם הפועל באר שבע ועם חן עזרא במטרה להלביש אותו מחדש בחולצה הצהובה. עם כהן זה הצליח, עם עזרא לא, ובנתניה מספרים שבאמת נעשו מאמצים גדולים להחזירו.

חן עזרא. נעשו מאמצים גדולים להחתימו (דני מרון)
חן עזרא. נעשו מאמצים גדולים להחתימו (דני מרון)

כהן היה למעשה גולת הכותרת של הקיץ בנתניה. עשרות אוהדים הגיעו לנתב"ג כדי לקבל את פניו, מאות הגיעו לאימון הפתיחה כדי לשאת אותו על כתפיהם, וכמות המנויים עלתה בזכות הכדורגלן ששיחק שש שנים בבונדסליגה (ארבע עם נירנברג ושתיים עם אינגולשטאט), ועוד ארבע שנים בליגה הגרמנית השנייה עם אינגולשטאט.

"זאת הייתה החלטה לא קלה לשוב, אבל מהרגע שלקחתי אותה אני עוד יותר שלם איתה", אמר כהן כשישב לצדם של סגל והמאמן סלובודן דראפיץ'. כהן ידע ויודע להדליק את הקהל של מכבי נתניה. כשדיברו איתו על האצטדיון החדש שלא היה קיים בעת נסיעתו, הוא אמר: "גם אם היינו משחקים בארגז חול הייתי בוחר לשוב לנתניה". כששאלו אותו על התנאים המצוינים לעומת העבר, השיב כהן: "זו זכות לשחק במכבי נתניה. לא הדברים מסביב והתנאים השפיעו על ההחלטה שלי. ההחלטה התקבלה נטו מרגש כי בלי נתניה לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. החלטתי לחזור כהכרת תודה על הטוב שהמועדון הזה נתן לי".

בינתיים הספיקה היכולת של כהן וחבריו לסיים את מפעל גביע הטוטו במקום השמיני. בשבת, במשחק הדירוג בו הפסידה נתניה למכבי חיפה, כהן נח וניקו אולסק תפס את מקומו, אבל בשלב הבתים הוא שיחק וארבעת המשחקים הסתיימו עם שני ניצחונות, תיקו והפסד, שהספיקו למקום השני בבית.

אלמוג כהן. חזר כהוקרת תודה למועדון (דני מרון)
אלמוג כהן. חזר כהוקרת תודה למועדון (דני מרון)

נתניה לא משנה את פניה בצורה דרסטית לקראת העונה החדשה. השינוי המשמעותי ביותר נעשה דווקא בעמדת הקשר האחורי שבדרך כלל לא מהווה בעיה רצינית לקבוצות, אבל במקרה הזה שוחרר עלי מוחמד בן ה-23 והגיע כהן, שבעוד שבועיים יהיה בן 31. ימים יגידו מי ייתן תוצאות חיוביות יותר. מוחמד היה שחקן יציב בנתניה וניפק מספרים מצוינים לשחקן בעמדה שלו. סעיף השחרור שלו לבית"ר ירושלים סידר לאייל סגל כ-1.75 מיליון דולר וסידר לשחקן עצמו ולסוכן שלו 30% במכירה עתידית. נתניה רצתה אז גם את טל כחילה במקומו של דודי תירם, אבל כשהמו"מ לא הבשיל היא בחרה בספרדי רומן גולובארט ושביעות הרצון ממנו רבה.

גולובארט בן ה-27 (יליד ברצלונה) מגיע מנאה סלאמיס הקפריסאית, אבל בכרטיס הביקור שלו תמצאו גם את מרידה, אלצ'ה, ריאל מורסיה וראסינג פרול – כולן מהליגה השנייה בספרד, וקודם לכן בארציברגה וקלן מהליגה השנייה בגרמניה, אינברנס בסקוטלנד וטרנמיר רוברס באנגליה. עד כה הוא משתף פעולה בצורה מצוינת עם הגרמני טים הויבך, שיפתח עונה שלישית בנתניה, עם עבר בקייזרסלאוטרן, בבורוסיה מנשנגלדבך ובאיינטרכט פרנקפורט.

שני הבלמים שעזבו הם ברנקו ורגוץ' שעשה את הדרך ההפוכה ועבר לאנרתוזיס פמאגוסטה, וכן דודי תירם שחתם באסטרה הרומנית, הספיק לשחק שם בליגה, הספיק לכבוש והספיק גם לעזוב.

גולובארט. מביא איתו ניסיון עשיר (דני מרון)
גולובארט. מביא איתו ניסיון עשיר (דני מרון)

שינוי נוסף נעשה בעמדת המגן השמאלי. בורחה חורחה, ספרדי בן 26, מגיע אחרי עונה בינונית למדי בליגה השנייה בספרד במהלכה עבר בשתי קבוצות. האחרונה אלבסטה. הוא שיחק גם בוויאדוליד ובליגה הבכירה הוא שיחק שלושה משחקים בלבד במדי לאס פלמאס. "הוא מגן שמאלי איכותי מאוד. יש לו טכניקה גבוהה ואת זה יכולנו לראות מיד", אומר שי ברדה, המאמן יחד עם דראפיץ', שהוסיף: "יכול לומר לכם שצירפנו אותו ואת גולובארט על מנת שהטכניקה בקבוצה תתחיל כבר מהקו האחורי".

מבין הבאים מוביל שמו של רועי קהת, ממנו הציפיות הגדולות ביותר, בן תורג'מן שמגיע מהפועל ב"ש, צליל נחמיה מנס ציונה, יובל שדה ורון אשכנזי מהפועל רמה"ש וצעירים שעולים מקבוצת הנוער שחלקם קיבלו דקות משחק בגביע הטוטו.

המאבק על השארת פאטוס בצ'יראי נשא פרי והוא אמור לשחק בחוד לצד גיא מלמד. "מכבי נתניה הולכת ליהנות מכדורגל. המטרה הרשמית שלנו העונה היא להעפיל לפלייאוף העליון", אמר ברדה במהלך משחקי גביע הטוטו והבטיח: "רק אחרי המשחקים נוכל להגדיר את המטרות באופן ברור יותר".

בצ'יראיי. המאמצים להשארתו נשאו פרי (אודי ציטיאט)
בצ'יראיי. המאמצים להשארתו נשאו פרי (אודי ציטיאט)

כשכהן נשאל על המטרות והשאיפות לעונה החדשה הוא אמר: "אני יכול לתת פה עכשיו כותרות מפוצצות, אבל מה שאגיד לא ישחק במגרש. היכולת שלנו תשחק ולא השמות או מה שאני עשיתי בגרמניה. אתן 100%, אהיה מקצוען וצנוע וניתן להצלחה לדבר על המגרש. המטרה העיקרית היא לשחק את הכדורגל הכי יפה בליגה כמו שעשו פה בעונות האחרונות ושהאצטדיון יהיה מפוצץ בכל משחק בית".

נתניה תפתח את העונה ביום שני בדיוק בעוד שבוע כשתתארח אצל הפועל תל אביב. בשבת שלאחר מכן היא תארח את העולה החדשה מנס ציונה, ואז תצא למשחק חוץ מול בני יהודה ותארח את העולה השנייה מכפר סבא. הגרלה נוחה? את זה נדע כנראה רק בערב ראש השנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי