ילדי המהפכה: מאמני ליגת העל צריכים לסמוך יותר על הצעירים

אילון אלמוג
אילון אלמוג | מאור אלקסלסי

רבים ומוכשרים מתייבשים על הספסלים, ולא מועילים לא לקבוצות שלהם ולא לעצמם. אם בהולנד נותנים את המפתחות לדור הצעיר, גם אנחנו יכולים. מוטי חביב עם בקשה מיוחדת לעונה הקרובה

(גודל טקסט)

בתחילת השבוע שידרתי משחק מהמחזור השלישי בליגה ההולנדית בין הראקלס לפ.ס.וו איינדהובן. במחצית השנייה פרץ מתיאס גקפו מהאגף השמאלי, שלח למרכז ומוחמד איהטרן כבש וקבע 0-2 לאיינדהובן.

עד כאן הכל נשמע בנאלי ושגרתי. העניין הוא שהכובש איהטרן הוא יליד 2002 (אל תשברו את הראש: בן 17), והמבשל המבוגר ממנו כבר בן 20. ואני שואל: מתי בכדורגל הישראלי נזכה לראות שחקן בן 20 מבשל שער לחברו בן ה-17? לא בליגה השלישית, ולא בליגה השנייה, בליגת העל! ועוד בליגה קצת יותר איכותית מהליגה שלנו, ובקבוצה שהיא סגנית אלופת הולנד.

איהטרן, רק שתדעו, שיחק בליגה ההולנדית גם בעונה שעברה. והמגן מיכאל סאדילק בן 20, וחלוץ החוד דונייל מאהלן בן 20, והמנהיג של הקבוצה סטיבן ברחווין בן 21. טוב, הוא כבר זקן.


עדן קארצב. התחשל בחדרה ושב למכבי ת"א. האם ישחק? (דני מרון)

ערב פתיחת העונה, כשלכל אחד יש את השאיפות שלו, את החלומות שהוא רוצה להגשים ואת המטרות שהציב לעצמו, הייתי רוצה לראות עוד ועוד צעירים משתלבים בקבוצות ליגת העל. אני מצפה ליותר תעוזה מהמאמנים שלנו בכל מה שקשור לשיתוף צעירים. מצפה מהם "לא לפחד כלל".

הקלישאה הלעוסה אומרת ש"לא משחקים עם תעודות זהות", אבל בפועל מתברר שדווקא כן. מאמנים מבוהלים לא משתמשים בשחקני נוער, אלא רק בעיתות חירום, כלומר פציעות והרחקות. למה? אם הם טובים, תנו להם לשחק. בסוף זה ישתלם לכל הצדדים. אין לי בעיה שטל בן חיים משחק בליגת העל, ולא הייתה לי בעיה שמהראן ראדי ודודו גורש שיחקו בגיל מבוגר. מי שטוב שיישחק. מה זה משנה הגיל?

עדן קארצב ואילון אלמוג כבר יצאו לתקופת חישול גם בליגה הלאומית במדי בית"ר ת"א/רמלה (החל מהעונה: בית"ר ת"א/בת ים) וגם בהפועל חדרה. העונה הם חזרו הביתה למכבי ת"א. אתם רואים אותם משתלבים ומשחקים? והשאלה היא למה לא? אם הם הובילו את הפועל חדרה לאן שהובילו, עונה היסטורית בכל קנה מידה, סימן שיש בהם את הדבר המרענן הזה שאנחנו מחפשים. אולי הם שווים? הרי ייבוש על הספסל יזיק להם ויזיק למכבי ת"א.


עטר. הצעירים רק יגרמו לו ליתר מוטיבציה (דני מרון)

אלירן עטר, ארון שוינפלד ואיתי שכטר, ביחד, מתקרבים לגיל 100. יכול להיות שמגיע להם לשחק, אבל כדי לקבל מהם תפוקה גדולה עוד יותר רצוי מאוד שהם ישמעו את הנשיפות של אילון אלמוג מאחוריהם. תחשבו על זה.

מכבי ת"א תפגוש במחזור הראשון את סקציית הכדורגל מנס ציונה. המועמדת לאליפות מול המועמדת לירידה. זו כנראה תהיה הפעם הראשונה והאחרונה העונה שלשתיהן אותו מספר נקודות. רציתי להפנות את הזרקור אל המגן "האלמוני" של נס ציונה, רומאריק פרסלי תומאס, המכונה אטו. אלמוני במרכאות, כי המגן הקונגולזי בן ה-24 נמצא בארץ כבר כמה שנים, בשתי קדנציות שונות, שתיהן בבית"ר ת"א/רמלה (כלומר, בת ים), ואף אחד לא זיהה את הפוטנציאל מלבד עמיר תורג'מן שאימן אותו בליגה הלאומית וקטף אותו עכשיו לליגת העל.

אני מהמר על אטו כ"תגלית העונה". אל תמהרו להסיק מסקנות אחרי 90 דקות, אבל תזכרו איפה קראתם את השם שלו בפעם הראשונה.

יאללה, שופט, שרוק!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי