מספרי המחזור: בן שהר השתווה לברדה, שיא שלילי לקריית שמונה

בן שהר
בן שהר | דני מרון

מכבי תל אביב קרובה לשבירת השיא של הפועל יהוד, אך לא מצליחה להתנתק מהפועל באר שבע. פתיחת העונה המדאיגה של הפועל ת"א, ציוני דרך לרועי גורדנה ונייג'ל האסלביינק. נתוני המחזור הרביעי של רון עמיקם

(גודל טקסט)

 1. מכבי ת"א לא ספגה שער מאז פתיחת העונה. בסך הכל זו הפעם ה-16 מאז קום המדינה שקבוצה מגיע לסיום המחזור הרביעי בליגה ללא ספיגה, אך לא מדובר לא בשיא ישראלי וגם לא בשיא מועדון. רק לפני שש עונות, בעונה של פאולו סוזה, הגיעה מכבי ת"א עד למחזור השביעי ללא ספיגה ובסך הכל צברה אז 585 דקות מפתיחת העונה ללא כדור שנחת ברשתה.

אגב, השיא הישראלי שייך להפועל יהוד, שבעונת 1981/2 הגיעה למחזור השמיני ללא ספיגה ובסך הכל צברה 687 דקות ללא ספיגת שער מפתיחת העונה.


2.
נכון לעכשיו צברה מכבי ת"א – כולל הדקות מסיום העונה שעברה – 453 דקות רצופות ללא ספיגת שער, אבל גם זה רחוק משיא המועדון ששייך לחואן פאבלו ולברק לוי מעונת 2014/15 ועומד על 730 דקות רצופות ללא ספיגת שער ליגה.

3. הפועל ת"א מגיעה למחזור החמישי עדיין ללא ניצחון. בפעם האחרונה שזה קרה לה, זה היה בעונת 2016/17. אז היא ניצחה לראשונה רק במחזור השישי – ובסוף העונה ירדה ליגה.

איביץ'. ישבור את השיא של סוזה? (דני מרון)

4. השער של נייג'ל האסלביינק שלשום היה השער ה-2,000 שהפועל ת"א סופגת בליגה הבכירה מאז קום המדינה. את שער ה-1,000 לחובתה כבש מאיר נזהר ז"ל, במדי הפועל כפר סבא ב-4 בפברואר 1989. בסוף אותה עונה ירדה הפועל ת"א ליגה בפעם הראשונה בתולדותיה.

5. קריית שמונה ללא נקודות מפתיחת העונה. הפעם האחרונה שזה קרה לקבוצה כלשהי הייתה בעונת 2013/14, אז הפועל רמת השרון ספגה שבעה הפסדים רצופים מפתיחת העונה וכמובן שירדה ליגה. זו פתיחת העונה הגרועה של הקבוצה הצפונית מאז עונת 1973/4, בליגה א', אז צברה ארבעה הפסדים רצופים, ניצחה במחזור השביעי את הפועל מגדל העמק 0:7 ונמלטה בסוף העונה ממבחני הירידה.

6. מכבי תל אביב והפועל באר שבע מתקשות להתנתק, והן שוב מובילות בצוותא את הטבלה. זו הפעם ה-114 מאז תחילת עונת 2013/14 ששתי הקבוצות האלה חולקות את שני המקומות הראשונים בטבלת ליגת העל. זה אומר שבערך ב-52% ממחזורי הליגה מאז שתיהן שם. מצ'עמם.


מסאי דגו. פתיחת עונה מדאיגה לקריית שמונה (מאור אלקסלסי)

7. הצמד של בן שהר שלשום הקפיץ אותו תשעה שלבים בטבלת מלך השערים בכל הזמנים. לא היה מדובר בעניין נדיר, אלמלא קפץ שהר את הקפיצה הזו בתוך 100 הגדולים, ממקום 91 ל-82, כשהוא חולף בדרך על שמות כמו אליניב ברדה, אלון חזן, שבתאי לוי ורחמים טלבי.

8. שהר הגיע כבר ל-53 שערי ליגה במדי הפועל ב"ש, והשתווה לאליניב ברדה בטבלת הכובשים הגדולים ביותר של המועדון בכל הזמנים. כעת הוא רחוק שער אחד מאליהו עופר במקום השביעי ושני שערים מאפרים צבי במקום השישי.

9. תתפלאו, אבל 26,234 הצופים שהגיעו לבלומפילד במוצאי שבת לקלאסיקו הישראלי בין מכבי ת"א למכבי חיפה לא שברו את שיא הצופים באצטדיון, שנקבע במחזור השני במשחק בין מכבי ת"א לבני יהודה. אז הגיעו 26,513 צופים. ככל הנראה, החציצה המוגברת ביציע עשתה את שלה. בכל אופן, נכון לארבעת מחזורי הפתיחה הגיעו כ-246 אלף איש למשחקי ליגת העל, קרוב לרבע מיליון. שיא ליגה.

10. רועי גורדנה הוא השחקן ה-474 מאז קום המדינה שהגיע ל-20 שערי ליגה. חברו לקבוצה, שובל גוזלן, חגג בשבת את משחקו ה-150 בליגת העל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי