פוטנציאל בקנה מידה אירופי: ההזדמנות הגדולה של שון וייסמן

שון וייסמן
שון וייסמן | Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images

בישראל הוא בקושי היה רלוונטי, אבל בחירה מבריקה של התחנה הבאה בקריירה ופתיחת עונה חלומית תחת מאמן מבטיח, הפכו את החלוץ לשגריר נהדר, לשחקן מבוקש ולאיום הגדול על אוסטריה. יוכין לקראת המפגש הגורלי

(גודל טקסט)

"טוטנהאם מעוניינת בשון וייסמן בינואר", נכתב ביום שני באתרים מסוימים ברחבי אינטרנט. אז נכון – מדובר בדיווח ממש לא מהימן, כלי תקשורת מבוססים לא הזכירו אותו וסיכויי המעבר של החלוץ הישראלי לצפון לונדון בתחילת 2020 קלושים, אך עובדה היא כי המשפט הזה אפשרי ברמה עקרונית.

הוא לא נשמע תלוש לחלוטין מהמציאות, כי אין לטוטנהאם חלוץ מרכזי קלאסי שישמש כגיבוי להארי קיין. פרננדו יורנטה עזב לנאפולי בקיץ, ולא הובא לו מחליף. התרנגולים עשויים, אם כך, לחפש מציאות בחלון ההעברות הקרוב, ושחקן שמבקיע 17 שערים ב-13 משחקים עשוי תיאורטית למשוך תשומת לב.

סביר להניח שזה טרם קרה, אך זה עשוי לקרות בעתיד, כי וייסמן הספיק לעשות כותרות גדולות מאז הצטרף ממכבי חיפה לוולפסברגר בהעברה חופשית. הוא לא רק מוביל את טבלת הכובשים בליגה האוסטרית עם 11 שערים, לצידו של ילד הפלא הנורבגי ארלינד הולאנד מזלצבורג. הוא לא רק נתפס אוטומטית כיורשו של מואנס דאבור כמפציץ הישראלי הפורה באוסטריה. הוא אף הותיר רושם חיובי מאוד בליגה האירופית, עם שער בניצחון המטורף 0:4 של וולפסברגר באצטדיונה של בורוסיה מנשנגלדבאך בפתיחת שלב הבתים. לקראת "קרב הזאבים" מול רומא, הוא הוצג כיריבו של אדין דז'קו, ושיחק בתיקו 1:1. רק לפני חודשים ספורים, הוא היה בקושי רלוונטי בליגת העל. כיום רואים בו כוכב עולה פוטנציאלי בקנה מידה אירופי.

בינתיים, לא כדאי לווייסמן לחשוב על עזיבה, כי וולפסברגר היא המקום המושלם עבורו בשלב זה. ראפיד וינה ואוסטריה וינה – מועדוני פאר עם עבר נהדר והווה אפור – גיששו אצלו כאשר שיחק בחיפה, אך הוא העדיף לגור בעיר קטנה הרבה יותר, ופגע בינגו. "וולפסברגר הרגישה כמו בית עוד לפני החתימה", העיד הסקורר הישראלי בראיונות לתקשורת האוסטרית, ולאווירה הנכונה בחדר ההלבשה מצטרף גם שילוב נהדר מבחינה טקטית. המאמן גרהארד שטרובר סומך על וייסמן בעיניים עצומות והמערך שלו תפור בדיוק לצרכיו של החלוץ החסון.


פגע בינגו. וייסמן חוגג גם בליגה האירופית (Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images)

שטרובר בן ה-42 הוא כוכב עולה בשמי הכדורגל האוסטרי, אפילו יותר מווייסמן. הוא מכיר אישית היטב גם את דאבור, כי במסגרת תפקידיו המגוונים במערכת של רד בול זלצבורג אהובתו הוא הדריך את מואנס כעוזר מאמן במשך מספר חודשים בעונת 2016/17. לאחר מכן, עבד שטרובר בליפרינג, קבוצת בת של זלצבורג בליגה השנייה, ובקיץ יצא להרפתקה עצמאית ראשונה בליגה הבכירה. וולפסברגר זכתה בשירותיו, ומכאן הוא שואף להגיע רחוק מאוד – כבר יש דיווחים על עניין שמגלים בו מועדונים מגרמניה ומאנגליה.

השיטה של שטרובר פשוטה – הוא מעדיף בדרך כלל 2-4-4 קלאסי עם יהלום בקישור, לחץ גבוה מאוד ואספקת כדורים מהירה לחלוצים. וייסמן נהנה ממסירות תכופות, ואוהב גם לבצע עבודה שחורה מרובה כדי להרוויח כדורים בחלק המגרש של היריב. התוצאה היא מצבי הבקעה לא מעטים, והישראלי הוכיח שהוא יודע להיות במקום הנכון בזמן הנכון. "יש לו חוש מיוחד לשערים. הוא תמיד מחפש את השטח בו יוכל להיות יעיל", אמר שטרובר על וייסמן באוגוסט אחרי הרביעיה לרשת מטרסבורג בניצחון 0:5. עם גיבוי כזה, פוטנציאל הפריחה של חלוצים גבוה הרבה יותר, ואין ספק – וייסמן מרגיש בטוח בעצמו ומשוחרר בקבוצתו החדשה.

שום דבר לא יכול לעצור אותו בימים אלה. וייסמן נזקק לאשפוז בבית חולים אחרי שנפגע בעינו בהופעת הבכורה בליגה האוסטרית, אך נדמה כי זה רק חיזק אותו. הוא שגריר נהדר עבור ישראל, חגיגת השער במשנגלדבאך עם הדגל הייתה מרגשת, ואין שמח ממנו לקבל הזדמנות בנבחרת בעיתוי כה משמעותי. הבכורה מול סלובניה הסתיימה אמנם בהפסד דרמטי וללא כיבוש מצד וייסמן, אך הוא הותיר רושם חיובי למדי והערב עשוי לפתוח במשחק הגורלי בווינה, כי דאבור מתייבש ביציע בסביליה.


וייסמן על הדשא בסלובניה. הותיר רושם חיובי, אבל לא כבש (אודי ציטיאט)

באוסטריה מרגישים לא נוח לקראת הביקור בכחול-לבן. הנבחרת המארחת סובלת ממכת פציעות, ומנגד מתייצבת ישראל עם מספר שחקנים במומנטום חיובי במיוחד. האוסטרים חוששים מאוד מהשיבה של אנדי הרצוג לווינה – הוא הרי רצה מאוד לאמן את נבחרת מולדתו וכעת נחוש להשלים עליה דאבל במוקדמות יורו 2020. הם חוששים מערן זהבי שהבקיע שלושער גדול בניצחון 2:4 בחיפה במרץ. הם חוששים מדאבור, אשר חתום על הכיבוש הנוסף בכרמל וזכור היטב כחלוץ המסוכן ביותר בליגה האוסטרית בשנתיים הקודמות. כעת הם חוששים מאוד גם מוייסמן. "שון נוסע כל שבוע לקנות אוכל כשר בווינה, אבל יש לקוות כי הביקור הספציפי הזה לא יאיר לו פנים", כתב העיתונאי הראלד בארטל.

מבחינת וייסמן, לא יכולה להיות יריבה טובה יותר. הוא צפוי לקבל מהרצוג הזדמנות נוספת בהרכב הפותח "קרוב לבית", במדינה בה הוא מגיע למאזן עליו כלל לא העז לחלום. האם יהיו סקאוטים של טוטנהאם ביציע? סביר להניח שלא, אך יהיו נציגים רבים של מועדונים בסדר גודל הולם יותר שיעקבו אחרי וייסמן. זהו חלון ראווה נהדר נוסף עבורו, והוא מגיע אחרי צמד נוסף שהבקיע ביום ראשון ב-0:4 על סנקט פולטן. למה לא לחשוב בגדול גם בזירת הנבחרות?


וייסמן באימון המסכם בווינה. למה לא לחשוב בגדול? (מיכאל יוכין)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי