יש קואליציה: רק התנגדות מצד חסון תמנע מהרצוג להמשיך

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | לירון מולדובן

ההחלטה על הארכת חוזהו של מאמן נבחרת ישראל בכדורגל אומנם נדחתה בחודש, אבל מסתמן כי רק התנגדות נחרצת של היו"ר החדש תמנע מהמאמן הלאומי להמשיך. מוטי חביב מנתח את המצב הקיים

(גודל טקסט)

אנדי הרצוג רוצה להמשיך ולאמן את נבחרת ישראל. מרבית מחברי הוועדה המקצועית שבעי רצון מתפקודו, וגם הם בעד המשך העסקתו. ולמרות זאת, ההחלטה הסופית נדחתה אתמול (שלישי) לחודש הבא, אבל גם בלי ההחלטה ניתן היה להבין שכל הדרכים מובילות לכך שהאוסטרי, שהופיע אתמול בפני הוועדה המקצועית של ההתאחדות, יקבל עוד קמפיין.

"אני נהנה לעבוד עם הנבחרת. זה תענוג", אמר הרצוג, ובהודעה הרשמית שפרסמה ההתאחדות הוסבר כי דחיית ההחלטה נובעת כדי "ששאלת ההעפלה לפלייאוף ליגת האומות תיפתר. כמו כן ראוי להמתין למינוי יו"ר ההתאחדות". מהודעה זו ניתן ללמוד שהמכשול היחיד שיכול לעמוד בדרכו של המאמן לקדנציה נוספת הוא סירוב מוחלט של היו"ר הנבחר בהתאחדות. נכון שיש עוד שני משחקים לסיום מוקדמת יורו 2020 (פולין בבית ומקדוניה הצפונית בחוץ), ואולי יהיו עוד שני משחקים בפלייאוף ליגת האומות, אבל התוצאות לא באמת ישפיעו, אלא במקרה של תבוסות מחפירות.

אתמול החמיאו חברי הוועדה להרצוג, הביעו בו אמון והוא מצדו הסכים לחתום על מסמך לפיו יקבל הודעה מסודרת על עתידו 30 ימים לפני סיום החוזה. זאת ועוד: אם הנבחרת בכל זאת תעפיל למשחקי הפלייאוף בליגת האומות, יוארך חוזהו של הרצוג אוטומטית עד סיום שני המשחקים, בלי קשר לגבי ההחלטה העתידית לגביו. כמובן שאם ישראל תמצא את עצמה ביורו 2020, מקומו של הרצוג מובטח.


הרצוג. יכול להרשות לעצמו לחייך (לירון מולדובן)

חברי הוועדה המקצועית כוללים את יו"ר ההתאחדות בעבר שינו זוארץ, את ממלא מקומו לשעבר דודי גיל, את מאמן הנבחרת הלאומית בדימוס דרור קשטן, וכן היועץ המשפטי של מכבי ת"א מורן מאירי, יו"ר בית"ר ירושלים אלי אוחנה, שוער הנבחרת בעבר דודו אוואט, אחד מבעלי הפועל ת"א שרון ניסנוב וחבר הנהלת ההתאחדות ונציג כדורגל הנשים שמעון מימון.

"כולם התרשמו מאנדי לטובה. יש לו תמיכה גדולה בהתאחדות. הוא עשה עבודה מצוינת", אמר אוחנה, ומימון הוסיף: "כולם ראו עין בעין את המשך תפקודו כדבר טבעי ומובן מאליו". נראה אם כן שהמכשול היחיד הוא בחירת בוס חדש להתאחדות. היו"ר המיועד הוא אורן חסון, ששימש בעבר יו"ר ומנכ"ל מנהלת הליגה. ועדת הכשירות אישרה את חסון לתפקיד והוא מועמד מוסכם על כל הצדדים. המינוי שלו אמור לקבל תוקף ביום רביעי בשבוע הבא.


הוועדה התרשמה לטובה, אישר אוחנה (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי