מסירים את הכפפות: האם גיא חיימוב ישלם את המחיר וירד לספסל?

גיא חיימוב
גיא חיימוב | מאור אלקסלסי

ביציעי מכבי חיפה הולכת וגוברת הביקורת על השוער לאחר השער שספג ומנע מקבוצתו ניצחון על בני יהודה. האם הגיעה העת להוציאו מה-11 ומה חושב על כך המאמן מרקו בלבול?

(גודל טקסט)

מעטים מאוהדי מכבי חיפה יודעים שכאשר מכבי ת"א חוגגת פתיחת עונה עם 630 דקות ללא ספיגה, ממש אצלם בין הקורות ניצב שוער שאחד מהישגיו היה השלמת 739 דקות ללא שער חובה. זה אומנם לא קרה בליגת העל, אבל זה רשום לזכותו של חיימוב, שלפני שבע שנים, העמיד את שיא הרשת הנקייה בליגה הקפריסאית (שנשמר עד היום) במדי א.א.ק לרנקה.

סביב יכולתו האמיתית של חיימוב שוררת תעלומה. כשהגיע לחיפה לפני פתיחת העונה הקודמת מהפועל ב"ש, הוא "נפל" בדיוק על דרבי בחצי גמר גביע הטוטו. העובדה שהוא סיים את המשחק בחגיגות מול האוהדים מסבירה עד כמה פתיחת הקדנציה הירוקה שלו הייתה מוצלחת. שתי הדיפות נפלאות לשני פנדלים של שחקני הפועל חיפה סידרו לא רק ניצחון יוקרתי בדרבי, אלא גם כרטיס לגמר המפעל.

גם את הקדנציה בהפועל ב"ש פתח חיימוב בצורה חלקה. עוד קודם לכן, כשהגיע לקריית שמונה, התחיל עם ניצחון על הפועל חיפה מבלי לספוג, ומיד לאחר כך ניצח עם הקבוצה הצפונית את מכבי ת"א בגמר "אלוף האלופים". ואם הולכים עוד יותר לאחור, מגלים שגם כשהוזנק מקבוצת הנוער של מכבי ת"א לקבוצת הבוגרים, הוא יצא לדרך ברגל ימין.


חיימוב. הקהל שורק ו בוז (מאר אלקסלסי)

כל מה שקורה לו בהמשך הוא כבר נושא למחקר. עד שהגיע למעמד השוער הראשון במכבי חיפה התחלקו אוהד לויטה ועומרי גלזר שווה בשווה בארבעת המשחקים בשלב הבתים של גביע הטוטו. פרד רוטן, אז מאמן מכבי חיפה, כנראה האמין בחיימוב. היום, שנה ושלושה חודשים מאז הגיע לראשונה לכפר גלים, אף אחד מהאוהדים שחגגו מול חיימוב באותו דרבי, לא מדמיין אפילו סיטואציה שבה יעשה זאת שוב.

את עונת 2019/20 פתחה מכבי חיפה בצורה מצוינת, בוודאי ביחס לשמונה העונות האחרונות מאז זכתה באליפות. המאמן מרקו בלבול ויתר בקיץ גם על עומרי גלזר שמתחשל בנס ציונה, ואת מקומו כשוער שני ממלא ג'וש כהן, יהודי בן 26, שהגן על שער סקרמנטו מליגת ה-USL האמריקאית. הקהל הגדול והחם של מכבי חיפה, שמלווה אותה באדיקות לכל משחק, מצדד בעת האחרונה בכהן הרבה יותר מאשר בחיימוב. ביציעים מורגשת תחושת מיאוס – עד כדי כך – בחיימוב, וגוברים הקולות לאפשר דווקא לכהן, שלא ספג בשניים מהמשחקים בהם פתח, לעמוד בין הקורות.

השער שכבש בשבת הסרבי מתיאה ליואיץ' כפה תיקו 1-1 עם בני יהודה והרחיק את מכבי חיפה מהפועל ב"ש ומכבי ת"א. השער הזה היה כנראה הקש ששבר את גב הגמל, אחרי סדרת שערים לא מחויבי המציאות שספג השוער, הראשון שבהם בעונה שעברה מול אותה בני יהודה, אז מסר חיימוב את הכדור לשחקן יריב.


חיימוב. האם יהיה נכון לספסלו? (מאור אלקסלסי)

האם נכון יהיה לבצע חילוף בעמדת השוער בחיפה? האם חיימוב הוא הבעיה של הקבוצה? המאמן מרקו בלבול התייחס לכך אתמול ואמר: "היה באמת מאכזב לספוג בדקות האחרונות. אם חיימוב יפתח במשחק הבא מול הפועל כפ"ס? אף פעם לא אפרסם את ההרכב יומיים לפני המשחק. לא הצהרתי מעולם שחיימוב הוא השוער הראשון של מכבי חיפה".

על שריקות הבוז החד-משמעיות שהשמיעו האוהדים כלפי חיימוב אמר המאמן: "יש לנו קהל אדיר, שמלווה אותנו גם בבית וגם בחוץ. כדורגל עלול להיות מתסכל, והקהל מביע את דעתו. זה חלק מהמשחק, אבל חשוב מאוד שהוא יהיה איתנו".

אריה בז'רנו, מאמן שוערים ושיאן ההופעות הרצופות בכדורגל הישראלי, טען השבוע: "שוער טוב משפיע על המורל בקבוצה. כשסומכים עליו, כולם משחקים אחרת. אני לא יודע להגיד על השוער האמריקאי, אבל אני כן יודע שבשנתיים שחיימוב שיחק בהפועל ב"ש הוא לא עשה דברים גדולים. יש לי הרגשה שהוא נכנס ללחץ, ואני באמת לא מתייחס לפשלה כזו או אחרת, כי כולנו חטפנו גולים שטותיים, החוכמה היא לצאת מזה. זה שחיימוב עבר שבע קבוצות, זה לא כל כך לזכותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי