ניסו וטעייה: הפועל ת"א היא לא הפועל ת"א, היא סתם עוד קבוצה

ניסו אביטן
ניסו אביטן | מאור אלקסלסי

המאמן כנראה יילך הביתה, אבל הוא לא הבעיה אלא רק חלק ממנה. האחים ניסנוב חייבים לחפש מחליפים, אחרת זה לא ישתפר. וגם: שופטי ישראל לא הפנימו את מהות השימוש ב-VAR, ואין מה לקנא באייל סגל. עמיקם מנתח

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אמש הסתמן כי ניסו אביטן על סף סיום דרכו בהפועל ת"א. אין מה להתפלא. בעלים נוטים לפטר מאמנים, לא להסיק מסקנות יותר רחוקות לכת.

אתה מסתכל על הפועל ת"א ורואה קבוצה שלפרטים שלה יש כדורגל, לקבוצה שנוצרת מהם אין כלום. קצת מזכיר את איך שבית"ר נתניה התייצבה לעונה היחידה שלה בליגה הבכירה כשהחתימה את ישראל פוגל בן ה-37, ויקי פרץ בן ה-33 ושלמה קירט בן ה-32, שהיו כוכבי כדורגל בעברם, אבל כל אחד של קבוצה אחרת. ביחד לא היתה שם סינרגיה. בעצם, למה ללכת עד בית"ר נתניה. להפועל ת"א היו מאז תחילת העשור כמה קבוצות כאלה, כי אין להפועל ת"א יכולת ניהולית-כלכלית ליותר מזה.

אין קשר בין המאמן לשחקנים, אין קשר בין הקבוצה לד.נ.א של המועדון, אין הכרה והבנה של הבעלים שהם מנהלים את הפועל ת"א. לא משנה מה יביאו הבעלים במקום ניסו אביטן – בחוץ לא יושבים מאמנים שיש להם הצלחות כבירות בשנים האחרונות, בוודאי לא עם חומר, מצב טבלאי ומנטלי כמו בהפועל ת"א. הבעלים צריכים לחפש מחליפים, זה יקר להם, זה גדול עליהם, וזה יתהפך עליהם.

דני גרופר. לפרטים יש כדורגל, לקבוצה אין כלום (מאור אלקסלסי)
דני גרופר. לפרטים יש כדורגל, לקבוצה אין כלום (מאור אלקסלסי)

לא משנה מה יקרה עם הפועל ת"א העונה – תרד, תישאר, תתאושש – במצב הצבירה הנוכחי, היא לא הפועל ת"א. היא עוד קבוצה.

אדוני השופט
חמישה מורחקים היו אתמול בארבעה משחקים, רובם בגלל ה-VAR. אתמול היה גם יום הגשם המשמעותי הראשון של עונת הגשמים, יום שבו המשטחים היו חלקים, בוציים, אבל השחקנים המשיכו לגלוש זה על רגלו של זה. רוב ההחלטות שה-VAR מצא לנכון להשפיע עליהן היו מוצדקות, ההרחקה של גרשון קופי מהפועל כפ"ס הייתה רחוקה מלהיות מוצדקת.

נכון, תפקידו של שופט הוא לשמור על בריאות השחקנים, אבל אם זו המטרה במשחק, אף משחק שבו החל לרדת גשם לא היה צריך להגיע לסיומו, כי הגשם והמשטחים טרם שזרוע החורף לא שומרים על בריאות השחקנים, עוד בטרם החלו המשחקים.

שמואלביץ' מרחיק את קופי. קחו אחריות (אודי ציטיאט)
שמואלביץ' מרחיק את קופי. קחו אחריות (אודי ציטיאט)

בשבוע שעבר טעה נאאל עודה ולא ספר את ה-VAR. הוועדה המקצועית לא ריחמה עליו. מה התוצאה? כל השופטים רצו ל-VAR ונתנו לו קרדיט מוחלט, כאילו הם לא קיימים.

וזה לא פחות גרוע מההתעלמות בשבוע שעבר. ה-A ב-VAR מסמן עזרה. הוא בדיוק כמו ה-A אצל שופטי הקו או השופט הרביעי. תפקידו לעזור, לא להחליט. נדמה השופטים לא הצליחו להפנים מה יש להם בידיים. הם עושים עוול לא רק לקבוצות, אלא גם לעצמם.

עברנו את אליהו אליהו, נעבור גם את זה
לא מקנא באייל סגל. אוהד כדורגל אמיד שעזר לקבוצה שהוא אוהד לא להתרסק ומרגע זה צריך להתעסק בכל הסחלה שנובע מכך שהוא אולי אוהד, אבל גם בעלים.
מצד אחד, זה נורא פופוליסטי לפטר את סלובודן דראפיץ' ולהחזיר את ערן לוי. מצד שני, תוך שבועיים מהרגע שהמהלך לא יצליח, תגיע גחמה חדשה. הדבר האחרון שבעלים במצב כזה צריך לעשות זה לנטוש, והדבר הלפני אחרון הוא להקשיב לרחשי היציע. בעלים הוא אדם שלקח אחריות כלכלית וציבורית על המועדון, ולכן הוא צריך להקשיב רק לעצמו. תנאי הבסיס לא טובים: נתניה נראית רע, ההגנה היא שערורייה (גולוברט מביט בעניין בשגיב יחזקאל מכוון בעיטה, וכל מה שהוא עושה זה לא לקפוץ ולשים גוף, אלא לברוח מהכדור כדי לא לחטוף בפרצוף), ההתקפה לא פחות (מתי ישירו ברה צ'או לבצ'יראי?) והטבלה בוכה לא פחות מניקו אולסק.

סגל ואוהדי נתניה. אסור לו להקשיב לקהל (דני מרון)
סגל ואוהדי נתניה. אסור לו להקשיב לקהל (דני מרון)

והאמת? היו רגעים הרבה יותר גרועים בעשור האחרון במכבי נתניה – אליהו אליהו כבר אמרנו? – למשל הרגעים לפני שאייל סגל הגיע. לא מקנא בו, אבל מאמין שיצלח את זה.

הקדימו רפואה למכה
אפרופו אין מועדון, הדבר הכי טוב שקרה לניסנובים מאז הכניסו את ראשם למיטה החולה הזו היה קובי רפואה, וגם ממנו הם דאגו להיפרד. רפואה הוא היוסי אבוקסיס של המאמנים שיושבים בבית. הוא לא משחק כמו יוסי אבוקסיס, אבל יש לו תכונות זהות, ולכן, כשצריך רפואה למועדון חולה, קוראים לקובי.

הניצחון של קריית שמונה אתמול על קבוצה שמסוגלת להוציא כל יריבה מדעתה הוא לא רק מזל של מתחילים, אלא קליטה של המון תכונות שרפואה מביא איתו. כדורגל יודעים בקריית שמונה, אבל הם היו צריכים מאמן מנוסה שמחפש נקודות, ואת זה משיגים לא רק בכדורגל אלא גם בנחישות, בהתמדה, בגימור. הגול של נחמיאס אתמול התחיל אצלו ונגמר אצלו, זו דוגמה לגולים שקריית שמונה לא נותנת. עם רפואה היא נתנה.

גרנט ושחר. מכבי חיפה לא נראית כמו קבוצה במקום הראשון (אודי ציטיאט)
גרנט ושחר. מכבי חיפה לא נראית כמו קבוצה במקום הראשון (אודי ציטיאט)

מכבי חיפה לאן?
צ'יירון שרי עם צמד, מכבי חיפה מנצחת 0:3 ועולה למקום הראשון, אז למה המשחק נראה כמו הפרצופים של יענק'לה שחר ואברהם גרנט?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי