בדרך חזרה לישראל? כיאל וחמד בעיצומה של משימה מאתגרת

תומר חמד בירם כיאל
תומר חמד בירם כיאל | Owen Humphreys/PA Images via Getty Images

התלהבות גדולה הייתה בקרב אוהדי צ'רלטון כאשר הישראלים הגיעו מברייטון, אבל בחודשים שחלפו החלוץ לא בא לידי ביטוי והקשר הצטרף אליו ליציע. מיכאל יוכין על מעמדם החדש

(גודל טקסט)

לתומר חמד ובירם כיאל היו תקוות גדולות כאשר הצטרפו באוגוסט לצ'רלטון. הכוכבים הישראלים הוחתמו בשורות העולה החדשה לליגת המשנה על תקן שחקנים מובילים ומנוסים אשר עשויים לסייע רבות ולתקוע יתד בהרכב. ואולם, שאיפות לחוד ומציאות לחוד. פציעות וכושר לקוי הגבילו עד כה מאוד את תרומתם לאדיקס, ובשלב זה ניכר חוסר ודאות לגבי שילובם בהמשך העונה.

מעמדם של השניים שונה טכנית, אבל דומה מהותית. כיאל בן ה-31 הושאל מברייטון עד תום העונה, אולם חוזהו במועדונו מסתיים בכל מקרה בקיץ הקרוב והוא יהפוך לשחקן חופשי ביוני 2020. המסמכים במסגרת העסקה המקורית של חמד בן ה-32 הגיעו להתאחדות שתי דקות אחרי סגירת חלון ההעברות, ולכן היא היתה עלולה להיפסל. על מנת לסייע לחלוץ, ביטלה ברייטון את חוזהו, וחמד הצטרף לצ'רלטון כשחקן חופשי אשר כרטיסו שייך למועדון. עם זאת, החוזה החדש תקף לעונה אחת בלבד, ולכן גם חמד יהפוך לשחקן חופשי ביוני 2020. על מנת להמשיך לשחק באנגליה, בצ'רלטון או בקבוצה אחרת, הם חייבים להוכיח את עצמם בחודשים הקרובים – אחרת האופציה היחידה תהיה חזרה לישראל לעונות האחרונות בקריירה. בינתיים, המשימה מתבררת כמאתגרת למדי, לאו דווקא באשמתם.

באוגוסט, האופטימיות היתה גדולה. ברייטון נפרדה מהשניים בידידות לשחקנים שאיבדו סיכוי להתחרות על מקום בהרכב בפרמיירליג. כיאל, שהיה בורג מרכזי מאוד במדי השחפים בשנתיים הראשונות לאחר המעבר מסלטיק בינואר 2015, הפך לשחקן ספסל, ושותף 18 פעמים בלבד בעונה שעברה, מתוכם 9 בהרכב. חמד, שהבקיע 28 שערים בליגת המשנה בשתי העונות הראשונות בקבוצה אחרי שהצטרף לחברות בקיץ 2015, לא הוכיח את עצמו בליגה בכירה, והושאל אשתקד לקווינס פארק ריינג'רס. "בשלב זה של הקריירה, תומר רוצה לשחק באופן קבוע, והוא יקבל הזדמנות כזו בצ'לרטון. הוא היה שחקן נהדר עבור המועדון, ואנחנו מאחלים לו המון הצלחה", אמר המנג'ר החדש גרהאם פוטר.


כיאל וחמד בימיהם המשותפים בברייטון (Owen Humphreys/PA Images via Getty Images)

כאשר הצטרפו לקבוצה ממערב לונדון, דהרה צ'רלטון באופן מפתיע בצמרת. היא פתחה את העונה עם ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בששת המחזורים הראשונים, וביציעים החלו להריח עונה סנסציונית. "אם נוכל להעפיל לפלייאוף, נשתדל מאוד לעשות זאת", הצהיר אז כיאל, אולם במשחק הבכורה שלו – כאשר שולב כמחליף מאוחר מול ברמינגהאם – נחלה צ'רלטון דווקא את הפסדה הראשון העונה, 1:0. מאז, יש לה שני ניצחונות בלבד ב-12 מחזורים, לצד שבעה הפסדים, והיא מגלה את החיים האמיתיים. הקבוצה שהוגדרה כמועמדת טבעית לירידה על ידי הפרשנים, מדורגת כעת במקום ה-17. שבע נקודות מפרידות בינה לבין המקום השישי שמוביל לפלייאוף, אך היא גם מרוחקת שבע נקודות בלבד מהקו האדום, וזו הדאגה האמיתית של המנג'ר הצעיר לי בוייר.

משחקו הראשון של כיאל נערך רק באמצע ספטמבר, כי הגיע למועדון כשהוא סוחב פציעה. מצבו של חמד היה טוב יותר בהתחלה – הוא שולב כמחליף עוד בשני הנצחונות האחרונים של אוגוסט, ואז פתח בהרכב בהפסד המאכזב המדובר לברמינגהאם. החלוץ המשיך לקבל קרדיט גם בהפסד 2:0, אך העובדה כי הקבוצה לא הצליחה למצוא את הרשת בשני מפגשים אלה היתה בעוכריו. על מנת להסתגל לקבוצה החדשה נדרש זמן, וחמד לא קיבל אותו. הוא נפצע, היה על הדשא במשך 15 דקות באמצע אוקטובר ונמצא בטיפולים רפואיים מאז.

גם את כיאל הטרידה המתיחה בשריר, בגללה החמיץ חודש שלם אחרי הבכורה. כאשר חזר, הוא נוסה על ידי בוייר כקשר דפנסיבי בחמישה משחקים, מתוכם שניים בהרכב, והחל התאקלמות מוצלחת יחסית. אלא שאז הוא הצטרף לנבחרת, חזר שוב פצוע – ובקבוצה מחכים כעת לשובו, בעוד שחקנים אחרים מנסים להוכיח את עצמם. הישראלים הם לא היחידים שנעדרים, ומכת הפציעות של צ'רלטון שיחקה תפקיד לא מבוטל בירידה בכושרה של הקבוצה. עם זאת, האוהדים עדיין שומרים על מצב רוח מרומם, ומעודדים מרוח הלחימה של הסגל. על אף חוסר הניסיון, לא הובסה צ'רלטון באף התמודדות, וכל משחקיה צמודים.


חזר לנבחרת ושוב נפצע. כיאל (Linnea Rheborg / Staff)

על מנת להבין את מעמדם, כדאי לשוחח עם העיתונאים המקומיים שמסקרים את הקבוצה. "עדיין מוקדם לשפוט את תרומתם הפוטנציאלית, כי הם לא זכו לשחק יותר מדי מסיבות בריאותיות. לשניהם יכולת טכנית משובחת, והתרשמתי במיוחד מכיאל בדקות מסוימות, למרות שהוא לא היה יציב מספיק. יש רק ספקות לגבי היכולת שלו לעמוד בקצב ובפיזיות של ליגת המשנה בגילו. לאור מצב הסגל ומכת הפציעות, אני מאמין שהם יוכלו להיות משמעותיים בשלב מאוחר יותר של העונה, אך נכון לעכשיו כשירותם מוטלת בספק", מספר מתיאס גרז.

"היתה התלהבות גדולה בקרב האוהדים כאשר צ'רלטון החתימה את שני הישראלים, כי הם ידועים כשחקנים מנוסים ואיכותיים במונחי ליגת המשנה. למרבה הצער, בינתיים עדיין לא שיחקו בכשירות מלאה. חמד לא בא לידי ביטוי בשני המשחקים בהם פתח, ונכון לעכשיו סיכוייו להתברג מחדש בהרכב לא מעודדים. מקולי בון וג'ונתן לקו כבר כבשו חמישה שערים כל אחד, וכך גם לייל טיילור שישוב בקרוב מפציעה. במצב העניינים הנוכחי, חמד יהיה רק האופציה הרביעית של בוייר בחוד. לכיאל יש הרבה יותר קרדיט, והוא גם הרשים הרבה יותר כאשר שיחק, גם אם לא היה כשיר לגמרי אף הוא. מצד שני, בכל זאת ציפינו ממנו ליותר, ויש לקוות שיצליח לחזור לכושר מלא", מספר טיילר רולינסון. בינתיים, צ'רלטון צריכה להסתדר בלעדיהם במפגש הקשה מול שפילד וונסדיי בשבת, והחזרה של שני הישראלים צפויה בשבועות הקרובים.


"סיכוייו להתברג בהרכב לא מעודדים". חמד (Daniel Hambury/EMPICS/PA)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי