יענק'לה, תהיה אלונה: מכבי חיפה זקוקה לברק בכר

מרקו בלבול , ברק בכר
מרקו בלבול , ברק בכר | אריאל שלום

אחרי ההפסד למכבי תל אביב בגמר הגביע המפורסם בסמי עופר, בבירת הנגב הפסיקו להתקפל ושינו את ההיסטוריה. הירוקים נמצאים במסלול דומה וניצבים בפני דילמה ושמה מרקו בלבול

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לפני שמתחילות המתקפות, אני רוצה להבהיר: יעקב שחר לא צריך לפטר את מרקו בלבול, הוא צריך וראוי לסיים את העונה במכבי חיפה. אבל אם הירוקים יסיימו את העונה במקום השני וללא גביע, אין לי ספק שהוא יצטרך ללכת הביתה.

היסטוריה למתחילים: ב-13 במאי 2015, מיד לאחר שהפועל באר שבע סיימה את העונה במקום השני, ורגע לפני שהיא הובסה 6:2 בגמר גביע המדינה בידי מכבי ת"א, אלונה ברקת ערכה ישיבת הנהלה ששינתה את העתיד של הכדורגל הישראלי.

באותה ישיבה מפורסמת היא אמרה: "הגיע הזמן להפסיק עם ההתקפלות", כך מספרים גורמים בכירים בבאר שבע עד היום. ויממה לאחר מכן, החליטה הבעלים לפטר את אלישע לוי ומינתה במקומו את ברק בכר כמאמנה החדש של הקבוצה. זה נגמר בשלוש אליפויות רצופות בשלוש שנים וריצה היסטורית באירופה לקבוצה מבירת הנגב.


יעקב שחר. צריך ללמוד מאלונה (מאור אלקסלסי)

מכבי חיפה, כמו באר שבע אז, נמצאת כיום בצומת דרכים. בלבול עשה דברים מדהימים בכפר גלים בשנה שעברה ומאז שנכנס לתפקיד, הוא לקח קבוצה מפורקת עם חדר הלבשה חשוף והפך אותה ב-180 מעלות. הוא סיים את העונה שעברה במקום השני, ונמצא במסלול דומה העונה. הוא קידם שחקנים צעירים, הוסיף איכות ועומק לסגל, שידרג את הצוות המקצועי, ומאז שנכנס לתפקיד הוא ניצח כל יריבה בליגה חוץ מהיריבה המשמעותית היחידה – מכבי תל אביב.

הקונצנזוס סביב בלבול בקרב אוהדי מכבי חיפה, סובב כיום רק סביב דבר אחד: טראומה. בכל פעם שעולה המחשבה על כך שהמאמן האפרורי אולי אינו מתאים למועדון המפואר מהכרמל, שעולות ספקות אחרי עוד ערב של בעיטות בדלי, התשובה היא קלה: "תזכרו איפה היינו לפני כמה שנים".

אבל לא כך צריך למדוד מאמן, ובטח לא בחיפה. למרות שבלבול הוא המאמן המצליח ביותר שדרך בשנים האחרונות בכפר גלים, הוא ראש לשועלים. הרי מי היו לפניו? פרד רוטן, שלא יודע דבר על הכדורגל הישראלי וב-21 שנותיו כמאמן ראשי הצליח לזכות רק בתואר אחד: גביע הולנדי בשנת 2001.


"ההולנדים" של מכבי חיפה בעונת השפל (ערן לוף)

נמשיך – גיא לוזון, שעל הרקורד שלו אין צורך להרחיב. רנה מולנסטיין, שלאורך כל הקריירה שלו כמאמן ראשי ניצח רק 24 משחקים מתוך 84 אותם ניהל, ואחרי הסיבוב בדדו חזר להיות עוזר מאמן. אלכסנדר סטנוייביץ' הוא שם נוסף שעולה לראש, ולמרות שזכה בשתי אליפויות סרביה בקריירה, מאז שעזב את ישראל העביר את הזמנו בליגה הקטארית, הסינית, ולאחרונה אפילו המצרית.

ראובן עטר ואריק בנאדו באו והלכו. אף אחד מהם לא אימן בליגת העל בשנים האחרונות. למעשה המאמן היחידי שהצליח להביא תואר לירוקים בשנים האחרונות הוא רוני לוי, אותו מאמן שזכה בכמה אליפויות בחיפה, ואותו מאמן שעשה שח-מט למרקו בלבול אמש בטדי.

למרות שהפער ממכבי תל אביב בטבלה הוא רק שש נקודות, ונותרו עוד הרבה משחקים לפנינו, על המגרש הפערים בין הקבוצות עצומים, וקשה להתעלם מהעובדה שמשהו חסר. המכונה של ולדימיר איביץ' מרתיעה. היא עדיין לא הפסידה משחק העונה בליגה, היא שולטת בקצב המשחק בכל מגרש שאליו מגיעה לא משנה מי בהרכב.


בלבול עם איביץ'. רק שש נקודות מפרידות, אבל על המגרש הפערים בין הקבוצות עצומים (מאור אלקסלסי)

היא כובשת, היא יעילה, אבל היא בעיקר ווינרית, שלקחה את ה-DNA של הירוקים מהעשור הקודם, שנבנה משנים של ניצחונות וזלילת ותארים והטמיעה אותו היטב בקריית שלום. כדי להשתוות לזה, מכבי חיפה צריכה ווינר (רצוי שיהיה אוהד הקבוצה), היא צריכה דוקטור לכדורגל ישראלי, קבלן תארים מוכח, אחד שלא פוחד מהמפלצת מתל אביב וגם יודע לנצח אותה.

ברק בכר עונה לכל הקריטריונים האלה.


דוקטור לכדורגל ישראלי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי