טובות השתיים: תמונת מצב לקראת מחזור ההכרעה בליגת העל

עומרי אלטמן, דור מלול
עומרי אלטמן, דור מלול | דני מרון

הפועל חיפה, הפועל ת"א, חדרה ובני יהודה – כולן תלויות בעצמן לקראת מחזור הסיום של העונה הסדירה. מי שתנצח תיכנס לשישייה הראשונה, ותוכל אפילו להתמודד על אירופה

(גודל טקסט)

בני יהודה והפועל חדרה בפלייאוף העליון, הפועל חיפה והפועל ת"א נדחקות למקומות 7-8. לא, זו לא התחזית שלנו, וגם לא התסריט לדרמת 180 הדקות בשבת בבלומפילד ובמושבה. זוהי פשוט מאוד טבלת סיום הליגה הסדירה בעונה שעברה.

בני יהודה נכנסה אז לפלייאוף העליון מהמקום החמישי, הפועל חדרה מהשישי, הפועל חיפה סיימה שביעית והפועל ת"א שמינית. מתח ועניין עד השנייה האחרונה, ממש כפי שצפוי להיות בשבת (שעה אחידה לשני המשחקים: 19:50, שידורים ישיר בספורט3 ובספורט4), לא היה בעונה שעברה, גם לא בעונה שלפני כן. למעשה, מאז נקבעה שיטת הפלייאוף העליון והתחתון, לא היינו עדים למחזור שבו משני משחקים תצאנה שתי קבוצות לשישייה הראשונה.

העובדה שמנהלת הליגה חיכתה עד סיום הדרבי התל אביבי כדי לקבוע את שעות משחקי המחזור האחרון – זאת אף שלאורך כל העונה היא דואגת לפרסם את הימים והשעות תקופה ארוכה לפני המועד – מבהירה את חשיבות המשחקים. זאת ועוד, בעקבות המעורבות של בני יהודה והפועל ת"א, נאלצה בני יהודה להעתיק את משחק הבית שלה מול הפועל חיפה לאצטדיון המושבה כדי שהוא יתקיים בשעה מקבילה לשעת המשחק בין הפועל ת"א להפועל חדרה. כנהוג במשחקי הכרעה כאלה, יהיה תיאום בין השופטים לגבי שריקת הפתיחה, ועוד יותר מכך תיאום מלא להזנקת פתיחת המחצית השנייה בשני המגרשים.


דגני ובוזגלו. הפועל ת"א תעפיל לראשונה בתולדותיה לפלייאוף העליון (מאור אלקסלסי)

להפועל חדרה, שתתארח בבלומפילד אצל הפועל ת"א, זה יהיה מאבק שני ברציפות להיכנס לפלייאוף העליון. במחזור המקביל של העונה שעברה היא הייתה זקוקה לניצחון כדי לעלות, הובילה במחצית 0:2 מול מכבי נתניה, סיימה את המשחק בתיקו 2:2 – ובכל זאת עלתה, כי גם הפועל חיפה לא ניצחה (נפרדה בתיקו ביתי, גם הוא 2:2, מול הפועל רעננה) והשאירה את ההיסטוריה לחדרתים. הפעם ברור לחלוטין שתיקו לא יספיק לחדרה וידוע שניצחון מבטיח לה עונה שנייה ברציפות בין שש הגדולות של הכדורגל שלנו.

לעומת חדרה, הפועל ת"א מעולם לא התמודדה על הפלייאוף העליון. היא אמנם דורגה פעמיים בין שש הגדולות, לפני שש ושבע שנים, אבל הבטיחה את ההשתתפות שלה לפני המחזור האחרון. בעונת 2012/13 אפילו סיימה במקום הרביעי, ושנה לאחר מכן עלתה בפער שמונה נקודות מאשדוד.

בני יהודה היא הקבוצה "הוותיקה" ביותר מבין הארבע המתמודדות על שני הכרטיסים. בעונה שעברה היא הפסידה במחזור הסיום למכבי ת"א ולא התרגשה כי כבר הייתה בטוחה בשישייה. גם לפני שנתיים היא הקדימה את מכבי פ"ת בשבע נקודות, והפעם השלישית הייתה בעונת 2012/13, כשסיימה חמישית.


פלייאוף זה כבר שגרה עבור בני יהודה (דני מרון)

הפועל חיפה שיחקה רק פעם אחת בפלייאוף, לפני שתי עונות כשצברה ב-26 המחזורים הראשונים 52 נקודות. זה הספיק כדי לסיים את הליגה הסדירה במקום הרביעי, אחרי מכבי ת"א, בית"ר ירושלים והאלופה באותה עונה הפועל ב"ש.

אגב, זאת הייתה עונה שבה עלו גם הפועל חיפה וגם בני יהודה, מה שלא יכול לקרות מחרתיים. תסריט שבו כל שלוש התל אביביות יאיישו את השישייה קרה פעם אחת בלבד בעבר, בעונת 2012/13, עונת האליפות הראשונה בעשור הזה של מכבי ת"א. זה יכול לחזור על עצמו בשבת אם הפועל ת"א תנצח את חדרה ובני יהודה את הפועל חיפה.

חישובי הנקודות שהעסיקו בעת האחרונה את האנליסטים למיניהם כבר לא רלוונטיים, ולמען האמת גם לא היו קודם לכן. אין עונה דומה לקודמתה, ולראייה כמות הנקודות שצברה עד היום בני יהודה הספיקה בעונה שעברה להפועל חדרה כדי לעלות (33, הכמות הקטנה ביותר שאיתה עלתה קבוצה לפלייאוף העליון) ובשבת עלולה למצוא את עצמה קבוצה עם 36 נקודות (הפועל חיפה) בחוץ.


180 דקות כאלה לא היו מאז נקבעה המתכונת הנוכחית (מאור אלקסלסי)

אז זהו, הכל כמעט מוכן. אם אין לכם תכניות להיות בבלומפילד או באצטדיון המושבה בפתח תקווה, תכינו את הפיצוחים, את הבירות, את התה/קפה, העוגיות, כל אחד לפי הבחירה שלו, וקבלו 180 דקות שעוד לא היו כאלה במחזור ה-26 מאז נקבעה מתכונת הפלייאוף העליון והפלייאוף התחתון.

האם יהיו לנו שישה משחקי דרבי תל אביבי בעשרת מחזורי הפלייאוף? האם יהיו שני משחקי דרבי בחיפה? האם זה יהיה פלייאוף שלישי ברציפות לבני יהודה? ואיך זה שמאמן הכדורגל היחיד בעולם, ברק בכר, שהיה שותף לכל משחקי הפלייאוף העליון מאז המתכונת הנוכחית, נשאר הפעם בבית? כל התשובות לכל השאלה בשבת מהשעה 19:15 בספורט3 (בני יהודה – הפועל חיפה) ובספורט4 (הפועל ת"א – הפועל חדרה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי