אשר אלון: "נפגשנו עם העיריות של כפר סבא ורעננה כדי לבנות מגרש משותף"

אשר אלון
אשר אלון | אריאל שלום

בעלי רעננה חושש: "שיא הקורונה עוד לפנינו" אך ירידת ליגה כלל לא מטרידה אותו: "אולי זה לטובה". הוא חושף את הרעיון לאצטדיון לשתי קבוצות ומתגעגע לתקופה בנתניה. ראיון

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

מי שחושב שאשר אלון יושב עכשיו בבית, חוכך ידיים בהנאה, ואומר לעצמו: "איזה יופי, איך ניצלתי מירידה" טועה בגדול ולא מכיר את המציאות (החודש התראיין והודה כי זה יהיה לא הוגן אם יקפיאו את העולות והיורדות). כי אשר אלון, הבעלים של הפועל רעננה, להזכירכם מקום אחרון בליגת העל, לא יושב בבית ולא חוגג הישרדות. לא יושב בבית כי "אנחנו בונים 395 יחידות דיור ברעננה וחייבים לעמוד בלוח הזמנים", ולא מבוהל מירידת ליגה כי "אני לא אובססיבי להיות בליגת העל, אולי אפילו זה יכול להיות טוב לקבוצה כמו הפועל רעננה".

הוא בן 68, מה שנקרא בימים האלה "בקבוצת סיכון", ומשתדל מאוד להקפיד על הוראות משרד הבריאות. "אני מתרחק מכולם, אבל יש דברים הכרחיים ובאמת שרק אותם אני עושה. סיבוב קטן אצל המשקים שקניתי לשני הילדים שלי, אחד בגן חיים ואחד בצופית, סיבוב קטן באתרי הבנייה שלי, וחוזר הביתה. אני מאוד משתדל לעמוד בלוח הזמנים לגבי הבנייה וכמו כולם צמצמתי קצת במנהלי העבודה. אני לא מעסיק פלשתינאים ואין לי בעיה בנושא הזה, אצלי כל העובדים הם סינים".

עזוב, את הבנייה, מה עם הפועל רעננה? שחקנים מצלצלים אליך?
"החלטנו לקצץ 25% מהשכר שלהם, וכולם הסכימו. אני לא נוגע בחיילים וכל שחקן שמרוויח עד 10,000 שקל ימשיך לקבל את שכרו".

אתה מתייעץ עם בעלי קבוצות אחרות?
"הם מתייעצים איתי. הם שואלים אותי איך לנהוג. הפועל כפר סבא למשל, הפועל חדרה. בנס ציונה הוציאו את כל השחקנים לחל"ת".


אשר אלון (הפועל רעננה, רשמי)

כרגע משרד הבריאות הורה גם להפסיק את האימונים. יש איזה צפי, איזה אופק, איזה אור בקצה המנהרה, מתי נחזור לפעילות?
"תראה, מהמידע שיש לי, ההתפרצות הגדולה של המחלה אמורה להיות בחודש אפריל. אז נדע את הממדים האמתיים שלה. אחר כך נראה לאן אנחנו הולכים. אם נוכל לחזור לאימונים בחודש מאי, אז נוכל לחדש את המשחקים בחודש יוני".

אז הערכה שלך היא שבעוד שלושה חודשים נשחק כאן כדורגל?
"האמת? אני בכלל לא חושב על איך אנחנו מסיימים את העונה הזו, אלא איך נתחיל את העונה הבאה. הלוואי שהנגיף הזה ייעלם לנו מהחיים, אבל יהיה מאוד קשה להתחיל את העונה הבאה".

תסביר.
"אתה מכיר את המושג 'לפני המלחמה ואחרי המלחמה'? אז עכשיו אנחנו במצב של 'לפני המגפה' ואני רוצה להיות כבר אחריה. הכל יהיה שונה בעולם אחרי המגפה הזו תחלוף, בוודאי גם בכדורגל. אנחנו בנקודת ציון עולמית וברור לי שהכדורגל יהיה לגמרי אחר מכל הבחינות".

גל כהן (אודי ציטיאט)

גל כהן יישאר מאמן הפועל רעננה?
"גל כהן מאמן עד סוף הקורונה".

אתה מתכוון מבחינה כלכלית?
"ברור. הרבה מאוד מבעלי הקבוצות נפגעו וממשיכים להיפגע. אלה שעוסקים במסעדנות, אלא שמנהלים עסקי תעופה, אלה שעוסקים בענייני מכוניות, ואלה כמוני שעיסוקם העיקרי הוא בנייה. כולם נפגעים, מי פחות ומי יותר. יכול להיות שהמצב הזה גם יחזיר את השפיות לכדורגל".

איזה סוג של קשר יש לך עם בעלי הקבוצות האחרים?
"יש לנו את אפליקציית זום ובעלים של תשע קבוצות מחוברים אליה ואנחנו בקשר. מחליפים דעות, עניינים שקשורים למנהלת הליגה, והמנהלת פועלת לפי הנחיות משרד הבריאות ולא תעשה אף צעד בלי אישור מהמדינה. הרוב מאמינים שנשלים את העונה הזו".

ואתה בטח לא מתלהב לסיים את העונה, עדיף לך שהיא תעלם לנו מהחיים ונתחיל עונה חדשה.
"למה? אני לא מאלה שמתאבלים אחרי ירידת ליגה. אהיה שלם עם זה במאה אחוז. ואולי אפילו זה יהיה טוב. אם ארד זו תהיה הזדמנות נהדרת לשידוד מערכות. יכול להיות שהמקום שלנו הוא באמת לא בליגת העל, למרות שאני חושב שאלה שיעלו גם לא ראויים לליגת העל. לנו אין קהל? גם לקבוצות שיעלו אין קהל! אנחנו באמת קבוצה קטנה, אבל יש כמונו עוד לפחות ארבע קבוצות בליגה. אז אם אין לנו קהל, ואין לנו גם מגרשים ביתיים לארח, אז לפחות אנחנו צריכים שהכדורגל שלנו לא יהיה משעמם. שיהיה אטרקטיבי, וגם זה לא קרה העונה, אז יכול להיות ששנה מנוחה מליגת העל יהיה דווקא לא רע".

שחקני הפועל רעננה. "שנה מנוחה מליגת העל תהיה לא רעה" (אריאל שלום)

אם תרדו תוכלו לשחק ברעננה?
"לא. לפי תקנות מנהלת הליגה המגרש שלנו לא שווה אפילו ליגה לאומית. צריך להכשיר אותו וזו עלות של מיליון שקלים. נשחק בכפר סבא".

כמה עולה לך משחק בפתח תקווה?
"כל משחק ביתי עולה לי 35 אלף שקלים, חוץ מאבטחה, משטרה, מד"א ועוד ועוד. עכשיו תכפיל את זה ב-20 משחקים, כי מלבד ה-16 או 17 משחקי ליגה, יש עוד גביע ויש גביע הטוטו, ותראה לאיזה סכומים מגיעים. ואני משלם גם על מגרש האימונים שלי 700 אלף שקלים. בתור קבוצה קטנה ברור שאני נפגע מאירוח משחקים, ורק כשיש משחקים נגד קבוצות גדולות אז אני נהנה ממכירת כרטיסים, וזה אותו דבר בדיוק לכל הקבוצות בסדר הגודל שלנו".

אז מה יהיה, אין פתרון?
"דווקא יש. לפני פחות מחודש נפגשנו ראשי עיריות רעננה וכפר סבא, יחד עם שומי הבעלים של כפר סבא, מצאנו מגרש על כביש ארבע ששם יבנה אצטדיון משותף לשתי הקבוצות. יש הסכמות, יש רצון מצד הצדדים, עוד אין אתרים, אבל הכוון חיובי".

לפני סיום, למה אתה הכי מתגעגע?
"אתה יודע מה? אני מאוד מתגעגע לשנתיים, אולי לשלוש, השנים הראשונות שלי במכבי נתניה. היינו משחקים אז בקופסא, היו באים 6000 צופים בכל משחק, הייתה חוויה אדירה, היינו מנצחים וכל הקהל היה מרים אותי על הכתפיים. אחרי השנתיים-שלוש האלה באה תקופה לא טובה, התחילו הקללות, באו להפגין ואת זה אני כבר לא רוצה לזכור ובטח לא מתגעגע".

אוהדי מכבי נתניה. אשר אלון מתגעגע לימי הקופסא (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי