"נעל הזהב הישראלית": מי הכובש המצטיין בעונת 2019/20?

ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

בעקבות סיומן של הליגות הנמוכות, החלטנו לדרג את המבקיעים המצטיינים של העונה בשיטה דומה ולזו של הפרס המקורי. היכן הצליח להתברג ניקיטה רוקאביצה ומי תפס את המקום הראשון? הרשימה המלאה בפנים

(גודל טקסט)

אתמול (שלישי) יו"ר ההתאחדות אורן חסון הודיע על סיומתן של הליגות החובבניות וליגות הנוער, בעקבות פרוץ משבר הקורונה. רוב הקבוצות כמובן קיבלו את ההודעה של חסון בכעס ותסכול רב, בשל המטרות שטרם הושגו במהלך הליגות והיעדר הספורטיביות. כדי לתת כבוד לאותם שחקנים שלא ישובו עוד העונה, ספורט1 יצא בפרוייקט מיוחד עם בחירה אלטרנטיבית לתואר 'נעל הזהב הישראלית'.

מה החוקים?
שיטת הניקוד תהיה דומה לזו הנהוגה בדירוג המקורי. יוענקו 2 נקודות על כל שער של שחקנים מליגת העל והלאומית, 1.5 נקודות על גול של שחקן מליגה א' וליגת העל לנוער. ושערים של ליגת ב' ו-ג' ייזכו לנקודה אחת בלבד. בואו נצא לדרך.

מקומות 25-11
חסיב אבו רוקון – הפועל בני פרדיס (ליגה ב' צפון ב') – 24 שערים
בן שהר – הפועל ב"ש (ליגת העל) – 12 שערים (24 נק')
גלאל תאיה – בני קלנסואה (ליגה ג' שומרון) – 25 שערים
איתן יואש – מכבי נווה שאנן (ליגה ג' שומרון) – 25 שערים
נתנאל פקדו – מועדון כדורגל ערד (ליגה ג' דרום) – 25 שערים
שחק יעקב בן שבת – בני יצ'אלאל רחובות (ליגה ג' מרכז) – 25 שערים
סתיו נחמני – מכבי חיפה (ליגת העל לנוער) – 17 (25.5 נק')
אייל דואק – הפועל רמת ישראל (ליגה ג' תל-אביב) – 26 שערים
וויליאם אגאדה – הפועל קטמון (ליגה לאומית) – 13 שערים (26 נק')
גיל יצחק – הפועל ראשל"צ – (ליגה לאומית) 13 שערים (26 נק')
סיאף אל הואשלה – עירוני כסייפה (ליגה ב' דרום ב') – 27 שערים
דור אבינו – מועדון ספורט רמלה (ליגה ג' מרכז) – 28 שערים
לידור כהן – עירוני בית שמש (ליגה ג' דרום) – 28 שערים
ליאור סויסה – הפועל נחלת יהודה (ליגה ג' מרכז) – 30 שערים
אלעד אברמסון – הפועל נחלת יהודה (ליגה ג' מרכז) – 30 שערים


לא נכנס לעשירייה. בן שהר (מאור אלקסלסי)

מקום 10: אוהד קדוסי – הפועל כפר שלם (ליגה א' דרום) – 20 שערים (30 נק')
קבלן העליות שרק לפני שנתיים עזר להפועל חדרה לעלות לליגת העל המציא את עצמו מחדש בליגה א'. אחרי שהתפוצץ אשתקד במדי הפועל עירוני בקה עם 27 שערים, עזר לכפר שלם להפיל לליגה הלאומית לראשונה מאז עונת 1995/96.

מקום 9: בן דיין – הפועל רמת ישראל (ליגה ג' תל-אביב) – 31 שערים
החלוץ בן ה-29 שגדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב, היה בדרך לשבור את שיא הכיבושים האישי שלו (36 בשנת 2012), אך משבר הקורונה שיבש את התוכניות. גם הפועל רמת ישראל נחלה אכזבה גדולה כאשר תישאר שוב בליגה האחרונה.

מקום 8: אלירן מגול – שיכון ותיקים רמת גן (ליגה ג' תל-אביב) – 31 שערים
בעונה שעברה כבש שחקן בני יהודה לשעבר בבני יהוד 50 שערים בכל המסגרות, העונה סיפק תפוקה צנועה יותר של 34 גולים בכל המסגרות, מתוכם שלושה בגביע. מלבד המשחקים בליגה ג', מגול שותף גם בקבוצת הוותיקים של הקבוצה משכונת התקווה. 

מקום 7: אביב כהן – הפועל חולון צפרירים (ליגה ג' תל-אביב) – 35 שערים
החלוץ בן ה-26 שהיה עד לא מזמן שחקן לגיטימי בליגה הלאומית במדי הכוח עמידר רמת גן, התדרדר לליגות הנמוכות, אך מוכיח בשנים האחרונות כי אינו שייך לשם. כבר עונה שלישית ברציפות שכובש בליגה ג' מעט 30 שערים ואולי בעונה הבאה יצליח לחזור למועדון בכיר יותר.

מקום 6: אחמד אבו בלאל – הפועל שגב שלום (ליגה ג' דרום) – 35 שערים
אמנם מדובר רק בליגה ג', אבל קבוצות בשתי הליגות הראשונות צריכות לעקוב אחרי החלוץ שעדיין לא חגג יום הולדת 19. אבו בלאל יליד 2001, כבר משחק בקבוצת הבוגרים של שגב שלום כבר שנה שנייה ברציפות, אך אם בעונה הראשונה הבקיע 3 שערים בלבד, העונה הפך לאחד הסקוררים הגדולים של הליגות הנמוכות. שווה לבדוק אחרי הקריירה שלו החלוץ המסקרן הזה.


צפוי לדהור בהמשך למקום הראשון. ניקיטה רוקאביצה (מאור אלקסלסי)

מקום 5: ניקיטה רוקאביצה – מכבי חיפה (ליגת העל) – 18 שערים (36 נק')
הנציג מליגת העל. רוקאביצה בניגוד לשאר השחקנים בעשירייה הראשונה כן אמור להמשיך את העונה, במקודם או במאוחר, ולשפר את מאזנו האישי. תואר מלך השערים כבר כמעט מובטח לאוסטרלי ומה שנותר לחלום זה על אליפות ראשונה מזה עשור.

מקום 4: אביתר נדלר – מכבי השקמה חן (ליגה ג' תל-אביב) – 37 שערים
בהפועל רמת גן לא הצליח להשתלב, גם בליגה ב' התקשה. אבל במכבי השקמה חן הפך נדלר לכוכב. החלוץ בן ה-25 הבקיע 95 שערים בכל המסגרות בשתי העונות האחרונות והיה במרחק של נקודה אחת בלבד מעליית ליגה.

מקום 3: אליהו דרעי – בית"ר חיפה (ליגה ג' שומרון) – 39 שערים
סגן מלך השערים של ליגה ג' שומרון אמור לשחק בעונה הבאה בליגה ב', בזכות תקנות ההתאחדות שקבעו שהקבוצה בעלת אחוזי ההצלחה הגדולים ביותר תהיה זאת שתרוויח מההפקר. אליהו דרעי אחראי כמעט על 40 אחוז מהשערים שער הקבוצה מחיפה ובהחלט יש לו מניות רבות בעונה המוצלחת.

מקום 2: יניב אבדר – הפועל רמת ישראל (ליגה ג' תל-אביב) – 40 שערים
ב-6 במרץ נשברו שני שיאים בכדורגל הישראלי באותו משחק. הפועל רמת ישראל רשמה את שיא ההבקעות נגד מכבי פרדס כץ בניצחון 0:26 ויניב אבדר הפך לשחקן שמבקיע את כמות השערים הגדולה לשחקן ישראלי עם 16 כיבושים, כאשר השיא הקודם היה שייך לבחרו לקבוצה בן דיין. חוץ מזה הוסיף אבדר 24 שערים נוספים, אבל רק אחד הצליח להבקיע יותר ממנו.

מקום 1: בר שם טוב – טירת כרמל גל קובי (ליגה ג' שומרון) – 46 שערים
מעל כולם נמצא החלוץ בן ה-24 שהבקיע העונה לא פחות מ-46 שערים ב-24 הופעות. שם טוב שגדל במחלקת הנוער של רמת השרון כבש גול אחד במדיה הקבוצה הבוגרת בליגה הלאומית וגם הוא כמו רבים וטובים התדרדר לליגה ג'. שלושערים, רביעיות ואפילו שביעייה אחת רשם שם טוב העונה, שלצערו גמר באכזבה מכיוון שקבוצתו תשחק בעונה הבאה בליגה ג', למרות שהוליכה את הטבלה בגלל תקנות ההתאחדות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי