מקל בגלגלים: מכבי נתניה שוב קלקלה להפועל באר שבע

play
נקודה מעודדת. קארצב | ברני ארדוב
יצאה מהמירוץ? הפועל באר שבע נפרדה בתיקו 2:2 ביתי ממכבי נתניה 06:06

המערך שהוציא את מחזיקת הגביע מאיזון, המעידה שהגיעה שוב מול אותה היריבה ופגעה בסיכוי לאליפות, האיש שעשה את ההבדל עבור היהלומים והעמדה שברדה חייב לחזק כדי להיות במאבק עד הסוף. אורי אוזן, פרשן המשחק, מסכם

(גודל טקסט)

קיבלנו יופי של משחק אתמול בטרנר. עוד לפני הפתיחה האווירה הייתה חמה מאוד מצדם של אוהדי הפועל באר שבע כלפי שחקני מכבי נתניה, בעיקר עדן קארצב. המארחת פתחה עם אנרגיות מאוד חזקות, אליניב ברדה העלה מערך של שלושה בלמים והפתיע במובן מסוים , עם שגיב יחזקאל כמגן ימני ודור מיכה כמגן שמאלי, כשהמטרה הייתה ללחוץ על כל המגרש וששני ה"חלוצים" (שזו לא עמדתם הטבעית), רמזי ספורי ורותם חטואל, ילחצו את שני הבלמים. מנגד ניסתה גם נתניה ללחוץ על כל המגרש עם המערך שלה, כשפטריק טוומאסי היה השינוי היחיד בהרכב לעומת גמר גביע הטוטו.

פתיחת המשחק הייתה נהדרת, שתי הקבוצות לחצו ונתניה שילמה מחיר של שער מוקדם על המיקום הגבוה של קו ההגנה שלה. חטואל, שכבש, הוכיח שהוא מסוגל למצוא את הרשת גם כשהוא פותח. באר שבע לא הצליחה לפתח טוב את המשחק והייתה מאוד פגיעה באזור המגנים. יחזקאל דווקא נראה הרבה יותר טוב במערך של ארבעה בהגנה, שזה מפתיע כי הוא במקור שחקן התקפה, אבל כנראה שבקו של חמישה יש לו תחושה שהוא יכול לפרוץ קדימה בלי לחזור, ואז האגף שלו נשאר ריק, דבר שנוצל על ידי היריבה. באגף השני הלך דור מיכה לאיבוד בתוך השיטה, מול טוומאסי שהיה נהדר וכרם ג'אבר שעלה הרבה להתקפה.

כובש גם כשהוא פותח. רותם חטואל | ברני ארדוב

הקבוצה של רן קוז'וך חזרה ועשתה מהפך יוצא מהכלל, ונראתה טוב בדקות רעות מאוד של באר שבע, שהייתה תחושה שהיא רק רוצה לרדת למחצית. אבל אז הגיעה טעות של אביב אברהם ומהלך חכם של רמזי ספורי שהוציא ממנו עבירה, מיקום לא טוב של איתמר ניצן בבעיטה החופשית ויחזקאל המשיך את הכושר הנהדר שלו מאז שעבר לעמדת המגן, בדרך לקבוע את תוצאת הסיום.

במחצית השנייה הקצב קצת ירד, אבל לקראת הסיום שתי הקבוצות רצו לנצח והיו מצבים לשני הצדדים. באר שבע הייתה קצת יותר מסודרת, אחרי שבהפסקה ברדה הוציא את מיכה ועבר לקו של ארבעה מאחור, מה שייצב את הקבוצה.

שוב קלקלו לבאר שבע. שחקני נתניה חוגגים | ברני ארדוב

בשורה התחתונה, שוב מכבי נתניה עשתה חיים קשים לבאר שבע. להזכירכם, בעונה שעברה היא כבשה אולי את שער העונה וניצחה 0:1 בטרנר, מה שפגע באדומים מהדרום במאבק על האליפות. אז זה קרה בתקופת הפריחה של היהלומים תחת בני לם, העונה זה קצת שונה, ועדיין – גם ניצחון בגמר גביע הטוטו וגם מקל בגלגלים שהיא תקעה לבאר שבע במרוץ.

ברדה ושחקניו יקוו לתיקו במשחק העונה הערב כדי להישאר במרחק סביר ממכבי חיפה ושגם מכבי תל אביב לא תברח. המאמן הצליח שוב לשנות תוך כדי תנועה ולהרוויח נקודה, אבל כדי להשיג את האלופה שצוברת נקודות בקצב מטורף, ואת מכבי תל אביב המתחדשת תחת קראנקה, מחזיקת הגביע תצטרך להיות על סף שלמות לפחות עד סוף הסיבוב השני כדי להגיע לפלייאוף העליון כשהיא במרחק סביר להיאבק על התואר. כרגע זה נראה די רחוק, אבל יש עדיין מספיק זמן להדביק את הפער ולהנחית שחקנים בחלון ההעברות. ברדה זקוק לחיזוק בעיקר בחלק הקדמי, כי נראה שהוא לא מאמין בחלוצים שלו. שכטר שיחק דקות ספורות, חמד לא שותף ובאר שבע שוב פתחה בלי חלוץ. בלי שחקן משמעותי בעמדה הזאת, יהיה מאוד קשה להיאבק על התואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי