דוממו מנוע: המפתח לניצחון של הפועל חדרה על בית"ר ירושלים

play ירדן שועה מאוכזב
ירדן שועה מאוכזב | דני מרון
ביצוע מושלם של בוראר סידר לקורצקי ניצחון גדול על בית"ר בבכורה בחדרה 02:10

ניקולאסקו לא מוצא את עצמו כבר תקופה, אספרייה לא היה במשחק ושועה נסגר מצוין, כשקורצקי בבכורה המחודשת היה מוכן וידע איך ללחץ אותו. אורי אוזן, פרשן המשחק, מסכם את ה-0:2 המפתיע בפתח תקוה

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הגיעה למשחק מול הפועל חדרה כשהיא במומנטום. מאז החזרה מפגרת המונדיאל היא בתקופה טובה, עם התקפה מצוינת. יוסי אבוקסיס החליט לא לערוך שינויים בהרכב, ופתח עם שני מגנים שהיו למעשה שחקנים שגדלו כשחקני התקפה. אבישי כהן כבר פותח תקופה ארוכה בעמדה גם במערך של שלושה בלמים, ובצד השני לאון מזרחי, בנו של איתן מזרחי, שבכלל גדל כקשר קדמי וכשחקן כנף.

מהצד השני, חדרה עם מאמנה החדש-ישן מנחם קורצקי, לא ניצחה אפילו פעם אחת מאז החזרה מהמונדיאל. היא הייתה במומנטום מאוד שלילי, נפרדה מאסף נימני שהיה עוזרו של של קורצקי בקדנציה הקודמת שלו. המאמן עשה שלושה שינויים בהרכב ופתח עם שלושה בלמים, כשהוא חסר את ג'ונתן סיסה אבל שיחק עם איפולה בלם מרכזי, לו היה משחק מצוין, בקישור סמי בוראר יחד עם מנשה זלקה ורוסלן ברסקי, ושני חלוצים – פדידה ואלפרד.

חדרה שיחקה בצורה חכמה, כי לבית"ר מאוד קשה להחזיק כדור. היא התבססה על מתפרצות וניסתה ללחוץ על השוער. במחצית הראשונה בית"ר אמנם החזיקה בכדור, אבל לא הייתה מדויקת וחדרה ניצלה טעות של אורי דהן שחטף כדור, איבד אותו, הכשיל ברחבה ובוראר כבש את הפנדל. בית"ר הגיעה לאזור הרחבה, אבל לא הצליחה לבעוט למסגרת.

בית"ר אמנם המשיכה במחצית השנייה לשלוט בכדור, אבל לא הצליחה עד הדקה ה-90 לבעוט למסגרת, כשגם אז זו הייתה דחיקה של תומא. חדרה עמדה מצוין ובסופו של דבר הבקיעה את השני משער נפלא של בוראר, שלא רק הכפיל את הכמות השנתית, אלא גם נראה ממש טוב. הבלגי ממוצא מרוקני הגיע מדן האג, שם כבש שמונה שערים וסייע לה לעלות ליגה. הוא שחקן מאוד מעניין עם נגיעה יפה בכדור. עם המאמן הנכון הוא יכול לספק מספרים טובים לקבוצות מרכז טבלה, ואם חדרה תרוויח אותו זה יעזור לה מאוד.

סמי בוראר, שחקן הפועל חדרה | דני מרון

הניצחון קירב את חדרה לפלייאוף העליון, כשכעת, ערב המשחק של הפועל חיפה, היא בשוויון עם בית"ר ירושלים ומכבי נתניה בנקודות. יש שש קבוצות שנאבקות על שני כרטיסים, כשאפשר לקחת את הפועל ירושלים בחשבון, מאחר שהיא קרובה לחבורה הזאת ואם תמשיך את רצף אי-הניצחונות שלה היא יכולה להיכנס לקלחת ואולי להיפלט מהפלייאוף העליון.

זה היה משחק מאוד מאכזב של בית"ר ירושלים. ירדן שועה נסגר מצוין, כשקורצקי היה מוכן לו וידע איך ללחוץ אותו. ניקולאסקו, מאז ההיעדרות בגלל כרטיסים צהובים בדרבי, לא מוצא את עצמו ולא מצליח להבקיע וגם אספרייה חווה משחק לא טוב. כששועה נסגר קשה לו מאוד לבוא לידי ביטוי. בצד השני, חדרה יכולה להיות מאוד מעודדת מהבכורה של קורצקי. כשיש מאמן חדש הקבוצה מקבלת אנרגיות והאווירה משתנה. גם מבחינה טקטית היא נראתה טוב והרוויחה את בוראר, ואת כל זה היא עשתה בלי סיסה. הניצחון הזה יכול לתת לה הרבה אוויר ושקט. אמנם המטרה היא להישאר בליגה, אבל היא יכולה גם לעלות לפלייאוף העליון ולסמן וי על עונה מוצלחת מבחינתה.

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי