המנצחת הגדולה: המחזור שהחזיר את הפועל באר שבע לתמונה

play
שחקני הפועל באר שבע עומרי גלזר, אור בלוריאן, רועי גורדנה, דור מיכה, רותם חטואל חוגגים | מאור אלקסלסי
מבצע אישי מרהיב של אנסה 33 שניות מהפתיחה העניק לב"ש 0:1 על הפועל חיפה 06:04

הקבוצה של ברדה לא הרשימה מול הפועל חיפה בסמי עופר, אך ניצלה את המעידות של מכבי חיפה ומכבי ת"א, ויכולה להיות מרוצה גם מכך שהן איבדו שחקני מפתח. ניר לוין, פרשן המשחק, מסכם עוד ניצחון חוץ

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע היא המנצחת של המחזור האחרון. הקבוצה של אליניב ברדה גברה 0:1 על הפועל חיפה בסמי עופר, בעוד המוליכה מכבי חיפה (0:0 מול בני ריינה) והשנייה בטבלה מכבי תל אביב (0:0 מול הפועל תל אביב), מעדו ואיבדו נקודות. אם לא די בכך, הירוקים איבדו את הקפטן נטע לביא והצהובים נפרדו מאוסקר גלוך, שני שחקנים מאוד משמעותיים, כל אחד בקבוצתו.

באר שבע של העונה משיגה תוצאות נהדרות בחוץ ואתמול (ראשון) היה חשוב לה מאוד לקחת את שלוש הנקודות בשל אותן מעידות. כעת, במאזנה שמונה ניצחונות בתשעה משחקים מחוץ לטרנר, נתון שמציב אותה כקבוצת החוץ הכי טובה בליגה. במשחק מול הפועל חיפה זה לא הושג עם כדורגל מאוד מרשים, אלא תכליתי ויעיל.

שחקני הפועל באר שבע אור דדיה, רותם חטואל | מאור אלקסלסי

כדור פתיחת המשחק של הפועל חיפה, במשהו שראינו כבר בכדורגל אבל הוא די נדיר, נשלח לחוץ ליד דגל הקרן כדי לייצר לחץ, אבל הלחץ היה רך, לא מסודר, לא מאורגן ולא אגרסיבי. באר שבע התגברה עליו, ובעזרת כדור עומק מצוין של שי אליאס, יוג'ין אנסה כבש אחרי מבצע אישי יפה את השער המהיר ביותר בליגה העונה – 33 שניות משריקת הפתיחה של המשחק.

השער של אנסה העניק לבאר שבע יתרון עצום בתחילת המשחק ועזר לה להשיג את הניצחון החשוב, אבל אליניב ברדה לא היה מרוצה וההוכחה היא לא פחות משלושה חילופים שהוא ביצע כבר במחצית. וגם כאן, לדעתי, זו פעם ראשונה בהיסטוריה שקבוצה שמובילה עורכת שלושה חילופים במחצית לא כתוצאה מפציעות.

ברדה לא היה מרוצה וניתן היה להבין את זה גם מהתגובה שלו לאחר המשחק ("לא אשן טוב הלילה"). באר שבע באמת לא רשמה משחק גדול, אבל היא בהחלט יכולה לקחת את היכולת של השוער עומרי גלזר ושחקני ההגנה ששמרו על שער נקי, וכמובן גם את אנסה שמלבד הגול שלו סידר עוד שני מצבים טובים לחבריו שהיו יכולים להגדיל את התוצאה אך החמיצו.

לפני כחודש הפועל באר שבע התארחה אצל מכבי חיפה באותו אצטדיון, שיחקה כזכור כדורגל מצוין והתקפי, אך בסופו של דבר ירדה מנוצחת 2:0. זה ישב בראש של ברדה והשחקנים, ואין לי ספק שבמחצית אתמול, הוא הזכיר להם את החשיבות של שמירה על שער נקי ווזכייה בשלוש נקודות, למרות היכולת הפושרת.

בסוף שבוע כזה, באר שבע יכולה להסתפק בשלוש הנקודות. כעת, אם תנצח את משחק ההשלמה בדוחא נגד בני סכנין, היא תתקרב מרחק נגיעה ממכבי חיפה ותחלוף על פני מכבי תל אביב. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שהיא החתימה את החלוץ הפולני פטריק קלימלה, ואם הוא ישתלב ויתחיל לתת תוצרת על המגרש, זה יכול להיות גיים צ'יינג'ר במירוץ האליפות.

המדים החדשים. קלימלה | אתר רשמי, האתר הרשמי של הפועל באר שבע

מנגד, הפועל חיפה איכזבה ובדקות הטובות שלה הצליחה לשלוח בסך הכל כדור אחד למסגרת ועוד נגיחה של חנן ממן למשקוף. השוער וההגנה היו סבירים, אבל בשביל לעשות פלייאוף עליון צריך גם חלק קדמי והקבוצה סובלת מהיעדר מחץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי