חזק במאבק: אליניב ברדה שוב הוכיח שצריך לספור גם את הפועל באר שבע

שמח על עומק הסגל ומוטיבציית השחקנים. ברדה | דני מרון

לאחר עוד ניצחון חוץ שהושג בזכות הברקה של המאמן, הדרומיים הצליחו לפרק מוקש נוסף בדרך לתקוע יתד במשולש הצמרת הלוהט. אורי אוזן, פרשן המשחק, מסכם ושולח מסר מעודד לנס ציונה ושלומי דורה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הגיעה הערב (שבת) לאצטדיון המושבה למשחק מול סקציה נס ציונה, קבוצה שאותה לא הצליחה לנצח בסיבוב הראשון, זאת לאחר משחק חוץ נוסף מול הפועל חיפה, בו השיגה ניצחון חשוב שהגיע ללא יכולת מרשימה אבל עם משחק הגנה טוב. באר שבע ידעה שברגע שהיא תנצח במשחק הפתיחה של המחזור היא תעלה למקום השני בטבלה, תעקוף את מכבי תל אביב כשהיא בשוויון משחקים איתה ותלחיץ אותה עוד יותר, רגע לפני משחק ההשלמה שלה נגד בני סכנין.

אליניב ברדה ערך בסך הכל שני שינויים בהרכב. הראשון, שגיב יחזקאל שנפצע ובמקומו עלה אור דדיה בחולייה האחורית, כאשר בחלק הקדמי פתחו אדריאן פאון ורותם חטואל, שנכנס להרכב על חשבון עדן שמיר שהתחיל את המשחק על הספסל. מן העבר השני, נס ציונה פתחה עם שלושה מארבעת שחקני הרכש שהגיעו בינואר. דיאס, שחקן שהרשים בליגה הארמנית עם 11 שערים במדי אלשקרט (קבוצה ששיחקה לפני שנתיים בקונפרנס ליג נגד מכבי תל אביב) פתח בהתקפה, כאשר ניסו קפילוטו שהצטרף לכתומים ממש לאחרונה עלה במרכז ההגנה יחד עם אקה. יש לציין כי בחלק הקדמי נס ציונה חסרה את בוזגלו וקוטאליה, כאשר ארי מורה פתח בעמדת הכנף.

פתיחה סוערת. חטואל | דני מרון

באר שבע פתחה טוב את המשחק, ובדקות הראשונות היא אף הצליחה להגיע לכמה מצבים. אם נגד הפועל חיפה ראינו את אנסה מבקיע כבר אחרי חצי דקה, היום הוא סידר לחטואל מצב ודאי לשער, אך מלך שערי הקבוצה בעט לקורה מקרוב. משם, נס ציונה הצליחה לאזן את ההתמודדות, למרות שהיא כמעט ולא הגיעה למצבים ולא איימה על שערו של עומרי גלזר. לקראת סוף המחצית הראשונה באר שבע שוב החלה ללחוץ את נס ציונה, וברדה, במהלך יפה, החליף אגפים בין פאון לחטואל, מהלך שבסופו של דבר הניב את שער היתרון כשפאון חטף כדור בצד ימין, המשיך לאנסה שמצא את חטואל והעלה את באר שבע ל-0:1.

במחצית השנייה באר שבע הורידה הילוך, שלטה יותר בכדור בעזרת משחק טוב נוסף של גורדנה במרכז השדה. בכלל, מאז שברדה החזיר את גורדנה לעניינים הקשר פורח, ואחוזי ההצלחה של באר שבע איתו טובים יותר משמעותית מאשר בלעדיו- 81% כשהוא משחק, לעומת 68% כשהקשר הוותיק לא משותף. צריך להגיד שמדובר פה בעוד שיחוק נהדר של ברדה, שהביא אותו מ"שום מקום", לאחר שאפילו למשחקים באירופה גורדנה לא נרשם.

הפציעה שלו הכי פחות חמורה. גורדנה | מאור אלקסלסי

בנוסף, במהלך המחצית השנייה זכינו לראות את פטריק קלימלה בדקות ראשונות בקבוצה. מדובר בשחקן מהיר ומעניין מאוד, וניתן להניח כי באר שבע עוד תהנה ממנו בהמשך. הקבוצה חסרה שחקן משמעותי בעמדת החלוץ, ואם היא תפגע עם קלימלה אז תקוות האליפות שלה בהחלט יכולות להתממש. בעוד כולם מדברים רק על מכבי תל אביב ומכבי חיפה, באר שבע, המון בזכות אליניב ברדה והצורה בה הוא ניהל את הסגל שלו, נמצאת חזק במאבק ועל כך מגיעות לו כל המחמאות.

בצד השני, הפועל באר שבע זו ממש לא הליגה של סקציה נס ציונה. שלומי דורה עדיין ללא ניצחון מאז שהגיע לקבוצה, שסופרת כבר שישה משחקים רצופים ללא שלוש נקודות. למזלה היא מתחרה עם עוד קבוצות לא מספיק טובות כמו בני ריינה, הפועל תל אביב וקריית שמונה, שגם הן נמצאות עמוק למטה. מסתמן כי היורדת תוכרע במאבקים הפנימיים בין הקבוצות במסגרת הפלייאוף התחתון, אך נכון לעכשיו נראה כי מבין כל הקבוצות הללו, נס ציונה נמצאת במצב הכי לא טוב. היא מתקשה להבקיע, כאשר היא כבשה שער בודד בארבעת משחקיה האחרונים, ושלומי דורה יהיה חייב למצוא לזה פתרון. מאמן הכתומים אמר בסיום המשחק שההגנה שלו התייצבה, כאשר גם קפילוטו שהגיע בחלון ההעברות עוד צפוי להוסיף לה הרבה, אבל ללא פתרונות התקפיים יהיה לשלומי דורה קשה מאוד לעמוד במשימה, והיא הישארות בליגת העל בסיום העונה.

מחפש ניצחון בכורה בנס ציונה. שלומי דורה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי