זהבי לבדו לא יספיק: קראנקה חייב להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי

מודאג. זהבי | אריאל שלום

כמו בדרבי בשבוע שעבר, מכבי תל אביב שוב הוכיחה שקשה לה להתמודד עם קבוצות שבאות להסתגר נגדה. ניר סביליה, פרשן המשחק, מסכם ומסמן את הטעויות של מאמן הצהובים שעוד עלולות לעלות לו ביוקר

(גודל טקסט)

לאחר התיקו המאופס בדרבי בשבוע שעבר, מכבי תל אביב עלתה היום (שבת) לבלומפילד למשחק חשוב נגד בני סכנין, ופעם נוספת "הצליחה" להוכיח שהיא מתקשה לשחק מול הגנות צפופות ונגד קבוצות שבאות להסתגר נגדה. הצהובים לא היו מספיק יצירתיים בחלק הקדמי, ובנו יותר מדי על היכולות האישיות של פארפה גיאגון כשחקן שמסוגל להושיע אותם בסיטואציות כאלה, וזה, כפי שראינו היום, ממש לא מספיק לקבוצה שרצה לאליפות כמו מכבי תל אביב. אולי רארש איליה, אותו צירפו השבוע הצהובים, יהיה השחקן היצירתי לו כל כך זקוקים בקריית שלום.

לגבי ההתמודדות עצמה, החילופים של אייטור קראנקה לא היו מספיק טובים ומדויקים. כאשר אתה משחק מול 10 שחקנים של היריבה קרוב ל-70 דקות, בבית שלך ועם קהל רב מאחוריך, אתה חייב להכניס שחקנים שוברי שוויון, שיוכלו להשפיע על המשחק בצורה משמעותית יותר. יתרה מכך, אפשר אפילו לוותר על שחקן הגנה במצב שכזה, בטח כאשר נראה בבירור שהקבוצה היריבה בכלל לא חושבת על התקפה ועל יצירת מצבים מסוכנים סמוך לשער שלך. עובדה זו לא גורעת מהיכולת החלשה שהפגינו היום צמד הבלמים לוקאסן וביטון, שהציגו משחק לא טוב, ביחד ולחוד. השניים לא הניעו כדור בצורה ראויה בחלק האחורי, כאשר ביטון היה האשם הישיר בשער של בני סכנין וזאת על ידי שמירה לקויה על גיא מלמד.

אכזבה גדולה. קראנקה | אריאל שלום

הכנסת יונתן כהן הייתה נכונה, אך לעומת זאת הוצאת גבי קניקובסקי הייתה טעות, כמו גם ההחלטה להוריד את סבוריט לתפקיד הבלם השלישי, החלטה שבסופו של דבר רק פגעה במכבי תל אביב. לגבי סכנין, קובי רפואה הכין את הקבוצה שלו בצורה טובה להתמודדות, וכל עוד היה שוויון מספרי, סכנין הייתה במשחק ולראיה אף הובילה. מעבר לכך, סכנין לא צריכה לבוא בטענות לשופט. האדום היה מוצדק, ולמרות שהעבירה של בירם כיאל על דור פרץ לא הייתה מכוונת, היא הייתה מסוכנת. לסכנין עדיף להתרכז במשחק ולא בכל מה שמסביב, כי להזכירם, גם האדום שהפועל ירושלים ספגה נגדם היה גבולי ובהחלט אפשר לתהות לגביו. כבר נוכחנו לדעת שלאורך עונה שלמה, הכרטיסים האדומים "מתקזזים" ובסופו של דבר החלטות השיפוט מתיישרות.

נחזור למכבי תל אביב ולקראנקה. מאמן הצהובים עדיין לא הצליח לייצר רצף ניצחונות על הקווים מאז שהגיע במקומו של איביץ', ובהחלט ניתן להגיד כי חובת ההוכחה עדיין מוטלת עליו. ומה לגבי ערן זהבי? למרות שתי ההחמצות המאוד לא אופייניות של הכוכב, הוא ממשיך להוכיח כי הוא מסוגל לקחת את הקבוצה על הכתפיים שלו ולהתעלם מרעשי הרקע שיש מסביב. מכבי תל אביב תצטרך אותו בכושר דומה להמשך הדרך אם ברצונה להוציא משהו מהעונה הזו.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי, מול שחקן בני סכנין, איאהב גנאים | אריאל שלום

.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי