מועמדת ראויה: הפועל באר שבע תיאבק על האליפות עד הרגע האחרון

play
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | מאור אלקסלסי
לופס הכריע עם שער נהדר, הפועל ב"ש גברה על סכנין והתקרבה לפסגה 02:57

הקבוצה של אליניב ברדה שוב הפגינה אופי, ניצחה במגרש חוץ קשה ופתחה לחלוטין את המירוץ מול מכבי חיפה. מוטי איוניר, פרשן המשחק, מסכם את ה-0:1 בדוחא ומאמין שבני סכנין לא תסתבך בתחתית

(גודל טקסט)

אחרי שתי דחיות בגלל תנאי מגרש ומזג האוויר, הפועל באר שבע גברה אתמול (רביעי) 0:1 על בני סכנין בדוחא וחזרה ממשחק חוץ קשה עם שלוש נקודות יקרות לקראת המשך מירוץ האליפות, שנפתח לגמרי בעקבות המעידה של מכבי חיפה מול הפועל חדרה. באר שבע הגיעה לצפון אחרי שני ניצחונות של 0:1 בחוץ ופגשה יריבה שנמצאת בעצמה בכושר טוב, אחרי שצברה ארבע נקודת מתוך שש אפשריות ואף גירדה 1:1 בעשרה שחקנים בבלומפילד נגד מכבי תל אביב.

באר שבע לא ניצחה בדוחא מאז אפריל 2017, כמעט שש שנים, וידעה ששוב צפוי לה קרב לא פשוט מול יריבה חזקה שרצתה להתקרב לפלייאוף העליון. סכנין, ללא בירם כיאל המורחק, שיחקה במערך שלושה בלמים ולמעשה "ויתרה" לאורחת על השליטה במרכז המגרש, המתינה לה מאחור וניסתה לצאת להתקפות מתפרצות. לצער המאמן קובי רפואה, היא לא הצליחה לעשות זאת מספיק פעמים בחצי הראשון.

קבוצתו לא הצליחה לצאת למעברים בחצי הראשון. רפואה
קבוצתו לא הצליחה לצאת למעברים בחצי הראשון. רפואה | מאור אלקסלסי

באר שבע פתחה את המשחק ב-3:3:4, שלטה לגמרי בחצי הראשון והפעילה את שחקני ההתקפה המסוכנים שלה יוג'ין אנסה ורותם חטואל פעם אחר פעם, אבל הם נעצרו שוב ושוב על ידי גד עמוס שנמצא בכושר נהדר. השוער שהביא לסכנין נקודה מול מכבי תל אביב, המשיך בכושרו ורשם הופעה מצוינת נוספת כשעצר פנדל של איאד אבו עביד וסיפק הצלה גדולה נוספת מול חטואל. מי שבלט בקבוצה של אליניב ברדה בחצי הראשון הוא דור מיכה שניהל את המשחק בצורה טובה, אבל למרות 11 ניסיונות הבקעה של האורחים, זה רק 0:0 בתום 45 דקות.

האורחת החלה טוב גם את החצי שני ועלתה ליתרון מכדור חופשי של הלדר לופס, אבל אז היא קצת נעלמה. רפואה הגיב עם חילופים התקפיים, עבר ל-2:4:4 וסכנין השתלטה על המשחק ונראתה טוב יותר, אך לא השכילה להגיע למצבים מסוכנים.

חניכיו צלחו עוד מבחן אופי. אליניב ברדה | מאור אלקסלסי

הפועל באר שבע ממשיכה לגלות אופי ויציבות, בעיקר בהגנה, ונראית כמו קבוצה שתיאבק על האליפות עד הרגע האחרון, כאשר ברדה מצליח לנהל את הסגל העמוק שלו בצורה טובה מאוד. למרות היעדרות של שחקנים חשובים כמו שגיב יחזקאל, רמזי ספורי ושאפי סולימאנוב, הקבוצה מבירת הנגב ניצחה במגרש חוץ קשה והוכיחה שהיא ראויה להיאבק על האליפות.

מנגד, סכנין אמנם נעצרה והפסידה בבית, אבל היא קבוצה חזקה שתנסה להשתלב בפלייאוף העליון וגם אם לא תצליח, עושה רושם שהיא יותר טובה מקבוצות התחתית ועל כן היא אינה אמורה להסתבך במאבקי הירידה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי