המינוי של ניר ברקוביץ' נולד בחטא. הוא הסתיים בצורה מביכה

play
מינוי שנולד בחטא. ניר ברקוביץ' | מערכת וואלה!, מאור אלקסלסי
שרי וחזיזה כבשו, מכבי חיפה גברה 0:2 על קרית שמונה וברחה בפסגה 06:06

בחדר התקשורת בחיפה ישב איש תקשורת והחליף מהלומות מילוליות עם המאמן, תקרית מביכה לכל הצדדים המעורבים. בפן המקצועי, ברקוביץ' הולך הביתה לאחר שהמינוי הקלוקל שלו הסתיים בהישגים דלים. מכבי חיפה? הכי חשובות מבחינתה הן שלוש הנקודות

(גודל טקסט)

אפשר לפתוח את הניתוח הזה כרגיל, לספר על מכבי חיפה שפתחה לא רע את המשחק מול עירוני קרית שמונה. ברק בכר עשה סוג של זעזוע בהרכב, כשהוריד לספסל את עלי מוחמד ועומר אצילי, העלה את מחמוד ג'אבר ודיא סבע להרכב. מנגד, ידין לוגסי ורועי קהת ירדו לספסל בקרית שמונה, כשניר ברקוביץ' עלה עם איתמר שבירו בכנף.

ולמרות הכול, חייבים להתחיל במה שהיה בסוף המשחק, אירוע שאסור שיקרה – מסיבת עיתונאים שאסור לקרוא לה "מסיבת עיתונאים" אלא יותר "ריאיון אחרי משחק", כשניר ברקוביץ' יושב בחדר העיתונאים ובו יושב איש תקשורת, והשניים מחליפים ביניהם מילים שמביישות את האירוע. זה אירוע עצוב לשני הצדדים – אסור כך להתייחס למאמן ולא משנה הרקע ליחסים ביניכם, וכמובן גם להיפך – למאמן אסור לדבר כך. זה אירוע שעושה שם רע לתרבות הישראלית בכלל ולכדורגל בפרט.

ברקוביץ'. אירוע עצוב לשני הצדדים | מאור אלקסלסי

כמובן, ניר ברקוביץ' הלך הביתה בסיום, ולא בעקבות האירוע הזה. המינוי שלו נולד בחטא, כמאמן שהיה חתום בקבוצה אחת והחליט לעזוב באמצע העונה לקבוצה אחרת. כשמדברים על מעמד המאמן מדברים גם על הדברים הללו, לא רק על יחס המנהלים כלפי המאמנים, אלא גם של מאמנים כלפי המקצוע שלהם. לעזוב כך באמצע העונה קבוצה שהדרכת, באותה הליגה ובאותו קרב על ההישארות בליגה, זה משהו שלא צריך לעשות, שאסור לעשות.

בפעם השנייה בקריירה בליגת העל, ברקוביץ' מפוטר אחרי משחק בסמי עופר. הפעם הקודמת הייתה בנובמבר 2020, לאחר משחק ההפסד של בני יהודה להפועל חיפה בעקבות התקרית עם לירן שטראובר. הפעם זה לא קרה בעקבות אותן תקריות אלא בשל היכולת, משום שברקוביץ' עם ניצחון אחד מאז שהגיע.

אם ניגע בפן המקצועי, קרית שמונה לא בעטה פעם אחת למסגרת, לא היוותה סיכון למכבי חיפה. נכון, הפרשי הרמות גדולים, אבל בני ריינה הוכיחה שהאלופה פגיעה בתקופה הזאת גם בבית, גם מול יריבה נחותה ממנה. קרית שמונה אפילו לא חיפשה את השער, לא ניסתה להניע כדור, לא יצאה למתפרצות וגם אחרי שספגה לא ראינו ניסיון כלשהו לצאת להתקפת מעבר.

מכבי חיפה לוקחת את שלוש הנקודות, וזה מה שחשוב מבחינתה, כשהגישה של חלק מהשחקנים הייתה בריאה, אבל היריבה היא לא ממש אינדיקציה. קרית שמונה קבוצה מאוד חלשה. היא יכולה להיות מאושרת מכך שבאר שבע איבדה נקודות. בתקופה זו, לפני הפלייאוף, קבוצות הצמרת משחקות מול קבוצות תחתית והמאבקים לא פשוטים משום שהן סוגרות משחקים. מכבי חיפה מותשת נפשית ומתקשה לגייס אנרגיות, אבל היא תיקח מזה את שלוש הנקודות והיא עם הפנים קדימה, מה גם שבשבוע הבא באר שבע פוגשת את מכבי תל אביב, ואחת מהן לפחות תאבד עוד נקודות. זה יאפשר לה להגדיל את הפער ולהבטיח סופית את המקום הראשון לפני הפלייאוף.

למרות היכולת הדלה בסיום המחצית הראשונה, המטרה של מכבי חיפה הושגה והיא ברחה מיריבותיה לצמרת. זו השורה התחתונה מבחינתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי