לא מוצא עכשיו את האור: מכבי חיפה נראית רע, ולבכר אין פתרונות

play
לא מוצא את הנוסחה המתאימה. ברק בכר | מאור אלקסלסי
מומחה למשברים: כיצד ברק בכר יחלץ את מכבי חיפה מהמצב? 04:24

האלופה שיחקה רע, החילופים לא הועילו וזה נראה איום ונורא מבחינה טקטית. היא עדיין פייבוריטית, אבל יש לא מעט סדקים ומאבק האליפות פתוח לחלוטין. אורי אוזן, פרשן המשחק, מסכם ומתרגש ממיכאל אוחנה

(גודל טקסט)

מכבי חיפה הגיעה למשחק החוץ באשדוד מעודדת מהניצחון הביתי על עירוני קרית שמונה במחזור שעבר. היא קיבלה סוג של יריבה בהזמנה והרגישה בנוח בסמי עופר, אבל היכולת לא הייתה מזהירה. מנגד, מ.ס. אשדוד הגיעה למפגש מול האלופה אחרי הפסד לבית"ר ירושלים, וכשהיא מבינה שרק ניצחון על המוליכה ישאיר אותה בתמונת המאבק על הפלייאוף העליון.

המאמן רן בן שמעון ביצע שלושה שינויים בהרכב וגם התאים את עצמו טקטית למכבי חיפה, כשהציב את מוחמד כנעאן בשמאל, יורד נמוך, כדי להמשיך עם דניאל סונדגרן ולעשות תמונת מראה הגנתית למכבי חיפה. מיכאל אוחנה הוצב ליד אבנעזר ממאטה באמצע, כשמאחוריהם שלישיית קישור. מערך שמשתנה בין 1:4:5 ל-3:3:4 במעברים.

עוד משחק רע. שחקני מכבי חיפה | לירון מולדובן

אשדוד פתחה את המשחק בצורה חלומית, כשכדור קרן של מכבי חיפה הסתיים ביציאה מהירה להתקפת מעבר. אוחנה, שהיה מצוין והזכיר ימים כקדם, יצא נהדר קדימה, העביר לכנעאן שעשה מהלך אישי יפה ושלו הרוש הצעיר כבש מקרוב אחרי הדיפה של ג'וש כהן. שלושה שחקני בית, שלושה דורות שונים וזה 0:1 כבר בדקה השביעית.

חיפה נראתה פשוט רע. אשדוד סגרה אותה בקלות וצד ימין שלה היה לא אפקטיבי ולא מדויק, כי היציאות של סונדגרן בתקופה האחרונה לא מתוזמנות טוב. בצד השני, אלעד שחף כל הזמן עזר לבן זקן ועשה עבודה נפלאה בימין. השער השני הגיע אחרי כדור חוץ, כשמכבי חיפה לא הייתה מרוכזת וכנעאן עשה מהלך אישי שהסתיים בבעיטה נפלאה של אוחנה, שכבש את השער היפה במשחק. קאמבק מרגש של אוחנה, רק בתקווה שהוא ימשיך להביא את הכישרון שלו לידי ביטוי ויהיה כמה שיותר בריא.

הופעה שהזכירה נשכחות. מיכאל אוחנה חוגג שער נפלא | לירון מולדובן

אשדוד פתחה לא רע גם את המחצית השנייה. חיפה, באופן מפתיע מאוד, לא עשתה שינויים – לא טקטיים ולא פרסונליים. אשדוד עשתה חילוף כפוי והגיעה למצב נהדר, אבל כענאן רשם החמצה גדולה. מן העבר השני קיבלנו רגע מעורר מחלוקת, כשדיא סבע קיבל כדור בספק נבדל, נראה כמו נבדל אבל לא הוכח על ידי ה-VAR, ניסה להרים לרחבה ויצא לו גול. למרות השער, חיפה המשיכה לשחק לא מסודר, מבולגן וניסתה לייצר כאוס.

החילופים של ברק בכר, שישב ביציע בגלל הרחקה, לא הועילו. משחק רע מאוד של חיפה. עוד הפתיעה העובדה שבכר לא נגע באף אחד משחקני ההגנה הטבעיים שלו – כל החילופים היו בחלק הקדמי. כולם רצו קדימה ללא תפקידים מוגדרים וניסו לייצר בלאגן. זה נראה נורא ואיום מבחינה טקטית, דבר שהוא מאוד לא אופייני למכבי חיפה ובסוף היא גם ספגה את השער השלישי שחתם ניצחון מוצדק לחלוטין לאשדוד שהייתה חדה, מדויקת וניצלה משחק מפוזר של חיפה.

מחמוד ג'אבר תופס את הראש | לירון מולדובן

הקבוצה של בן שמעון נראתה טוב וחזרה למאבק על מקום בפלייאוף העליון, בטח כשאוחנה משחק ככה ליד כנעאן. באשדוד יקוו שהחילוף של כנעאן במחצית השנייה לא נבע מפציעה שתגרום לו להיעדרות, אבל היא בהחלט יכולה לראות את עצמה כמועמדת לסיים בשישייה הראשונה.

מנגד, חיפה עם הרבה חומר למחשבה לקראת ההמשך, גם לגבי המערך וגם לגבי השחקנים שבכר משתמש בהם, כשעלי מוחמד ועומר אצילי סופסלו שבוע שני ברצף. מכבי חיפה לא נראית טוב ולא נראה שיש לה רעיונות בחלק הקדמי. יהיה מעניין לראות אותה מול בית"ר ירושלים היציבה עם החלק הקדמי המסוכן שלה, משחק קריטי מבחינת חיפה.

מאבק האליפות פתוח לחלוטין והאלופה הראתה שהניצחון על קרית שמונה הגיע מול קבוצה חלשה. היא לא הצליחה למנף אותו ליכולת וזה מה שהכי צריך להדאיג את בכר, שבנקודת הזמן לא מוצא את הנוסחה ואת ההרכב שיריץ אותו עד לסיום הענה. חיפה עדיין ראשונה ועדיין פיבוריטית, אבל בהחלט יש סדקים וביום שני בלילה נדע את מי מבין מכבי תל אביב והפועל באר שבע זה יעודד יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי