דן ביטון נצץ וערן זהבי הנהיג, אבל לאן נעלם המכביזם?

play
שחקני מכבי תל אביב, ערן זהבי, דור פרץ, אבי ריקן | ברני ארדוב
לקח את ההזדמנות: שער ובישול לדן ביטון, מכבי ת"א ניצחה 0:2 את נתניה 06:06

מכבי ת"א חזרה למסלול הניצחונות בזכות יכולת מצוינת של הקשר ורעב בלתי נגמר של החלוץ, אבל פספסה הזדמנות לצאת עם אמירה. ניר סביליה, פרשן המשחק, מסכם ופונה לנבחרת ישראל: תחברו את העם

(גודל טקסט)

אחרי שתי תוצאות מאכזבות מאוד מול הפועל ירושלים והפועל חיפה, מכבי תל אביב חזרה אתמול (שבת) למסלול הניצחונות עם 0:2 על מכבי נתניה. הצהובים פתחו עם קו של ארבעה שחקני הגנה, כאשר ההפתעה של המאמן אייטור קראנקה הייתה הצבתו של דן ביטון בהרכב על חשבון גבי קניקובסקי.

ביטון כבש שער יפה בבעיטה חופשית מושלמת, רשם גם בישול עם המון טאץ' והראה סוף סוף למה מכבי תל אביב האמינה בו ורכשה אותו. כובש השער השני, ערן זהבי, ממשיך להציג רעב בלתי נגמר שראוי להערכה. זהבי כבר פחות חד מול השער מבעבר, אבל הרצון ויכולת המנהיגות שלו מחפים על כך והוא ממשיך לתת לעומר אצילי פייט במאבק על תואר מלך השערים.

שניים מהמצטיינים במשחק. זהבי וביטון | ברני ארדוב

שחקן נוסף שהציג אתמול יכולת טובה הוא דור פרץ. הקשר שחזר בקיץ מאיטליה ניצח בכל קרב, שלט במרכז השדה, היה תמיד באזורים הנכונים ואף כבש שער שנפסל בשל נבדל של אנריק סבוריט שנגע בכדור. פחות משבוע לפני משחק פתיחת קמפיין מוקדמות היורו בו נבחרת ישראל תארח את קוסובו, פרץ נכנס לעניינים וזה חשוב מאוד עבור אלון חזן ויוסי בניון.

לצד הניצחון החשוב והמחמאות לשחקנים שבלטו, התאכזבתי לראות את מכבי תל אביב מורידה הילוך במחצית השנייה. בתקופות טובות ומוצלחות יותר, היא הייתה מסיימת משחק כזה עם תוצאה גבוהה בהרבה וסוג של הצהרת כוונות, אבל היא פספסה הזדמנות להחזיר את המכביזם הכל כך מוכר שלא מאפיין אותה העונה ומאוד חסר לה.

יכול לשאוב עידוד מהחצי השני. קוז'וך | ברני ארדוב

מנגד, מכבי נתניה החזיקה יותר ממכבי תל אביב בכדור בחצי הראשון אבל עשתה זאת בעיקר בשליש האחורי ורשמה נתון עגום במיוחד – 90 דקות ללא בעיטה למסגרת. הדבר היחיד שהמאמן רן קוז'וך יכול לקחת איתו, זו העובדה שקבוצתו לא התפרקה ועמדה בצורה נכונה מבחינה הגנתית בחצי השני, בו כידוע שיחקו היהלומים בעשרה שחקנים לאחר הרחקת רז שלמה.

בשבת תחל כאמור הנבחרת את המסע ליורו 2024. בזמן שהמדינה האהובה שלנו חווה משבר, שני ניצחונות  גדולים בפתיחת הקמפיין יכולים לחבר ולאחד את העם. הרבה זמן לא היה לנבחרת דור כל כך מוכשר, ואני מלא אמונה שהפעם זה יקרה. לכדורגל יש כוח מיוחד לחבר בין כולם (גם אם לכמה רגעים) – תנו לנו לשמוח, תחברו אותנו, יש לכם את היכולת לעשות זאת. סומכים עליכם ומאמינים בכם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי