עמדה במטרה: הפועל תל אביב לא מבריקה, אך עדיפה על יריבותיה לתחתית

חיים סילבס מאמן הפועל תל אביב | דני מרון

הקבוצה של סילבס ידעה לנצל את היתרון המספרי מול נס ציונה, אך צריכה לבנות את עצמה מחדש לקראת המשך הדרך. אסף כהן, פרשן המשחק, מסכם את הניצחון אשר צפוי להבטיח עונה נוספת בליגת העל

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

תאורטית, הפועל תל אביב עוד יכולה לרדת ליגה. גם מעשית היא עוד לא הבטיחה את מקומה בליגת העל. ולמרות זאת – אחרי הניצחון 1:2 על סקציה נס ציונה אחר הצהריים בבלומפילד, האדומים יודעים שגם בעונה הבאה הם ישחקו בליגת העל, מהסיבה הפשוטה שהיא קבוצה שטובה יותר מיריבותיה לתחתית, מבחינה אישית ומבחינה קבוצתית. גם היום זה בלט לעין.

שתי הקבוצות ידעו שהן חייבות לנצח את המשחק. הפועל תל אביב עוד לא ניצחה העונה את הקבוצה החלשה בליגה, וידעה כי ניצחון ייתן לה מרחק גדול מיריבותיה מתחת לקו. גם נס ציונה הבינה שפחות מניצחון והדרך ללאומית קצרה מתמיד. כדי לנצח, חיים סילבס החליט לשנות את המערך הקבוע ולפתוח עם שחקן התקפה נוסף. לא שלושה בלמים, אלא תוספת של שחקן להתקפה בדמות אלכסנדר בולייביץ'. המונטנגרי שיחק טוב באגף: שיתף פעולה עם בן ביטון, מסר כדורים טובים וקיבל החלטות נכונות. הפועל שיחקה בעיקר בחצי המגרש של נס ציונה והגיעה לשתי הזדמנויות קורצות. אנטמן הציל מאיינבינדר, אוז'בולט לא דייק במצב שלו.

שחקן הפועל תל אביב סתיו למקין | אריאל שלום

המהלך המכריע במשחק הגיע רגע לפני השריקה למחצית. מוחמד אוסמן, שספג צהוב מוצדק כמה דקות קודם לכן, ביצע עבירה על בולייביץ'. עידן לייבה סימן לבעיטה חופשית והורה להמשיך לשחק. כעבור כשלושים שניות הדהים השופט את כל יושבי האיצטדיון: הוא הצביע על האוזנייה שלו, שלף צהוב שני לאוסמן ושינה את המשחק. האם הייתה עבירה? בהחלט. האם אפשר לשלוף בגינה צהוב? כן. אבל, כעבור זמן רב כל כך, כשידוע שהוואר לא יכול להתערב במהלך (לא היה חשד לכרטיס אדום), עולים סימני שאלה רבים לגבי תהליך ההחלטה ועד שנשלף הצהוב.

נס ציונה הרגישה מקופחת וירדה כועסת ורגוזה לחדר ההלבשה. וכדי להוסיף עוד אירוע הזוי ליום הזה, שלומי דורה ננעל בחדר המאמנים ולא יכול היה להעביר תדרוך לשחקניו. הקבוצה עלתה למחצית השניה עם שני חילופים ועשרה שחקנים מאחורי הכדור. אם במחצית הראשונה הפועל הייתה טובה בעיקר בהתקפות המתפרצות, כעת המשימה שלה הפכה לקשה עוד יותר.

הפועל תל אביב שחררה לחץ | אריאל שלום

ובכל זאת, היא מצאה את השער. קרן בדקה ה-61, נגיחה של גוטליב ותגובה מהירה של אוז'בולט פרצו את הסכר. מכאן והלאה נס ציונה ניסתה לצאת קדימה בבלגן אחד גדול, והגיעה לחצאי הזדמנויות. סילבס החליט שהוא רוצה סדר והכניס קשרים שיחזיקו את האמצע. קנצפולסקי ואיליץ' דאגו לשני ולניצחון.

אז הפועל תל אביב תישאר בליגה, אבל תצטרך לבנות את עצמה מחדש. להרים קבוצה שתדע מה לעשות עם הכדור במשחק מסודר, שתדע לגמור משחקים כשהיא מובילה (העונה הפסידה 5 משחקים לאחר שעלתה ליתרון), קבוצה שתעלה למשחקים כמו היום במערך התקפי ובמטרה לנצח. היעד לעונה זו הושג והוא לשרוד בליגה – אפשר להתחיל להתכונן לעונה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי