מודל לחיקוי: על הפריחה המחודשת של תאו הרננדז במילאן

play
איזה גול. תאו הרננדז | רויטרס
צפו: פאטי חגג את שער הניצחון עם דמבלה, ברצלונה גברה על מילאן 01:21

תאו הרננדז הובא למילאן על ידי פאולו מאלדיני האגדי, שהיה המודל לחיקוי שלו. סמל העבר עזב בטונים צורמים, אבל המגן הצרפתי המשיך לפרוח וחוזר על ידי מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד. הערב (21:45, ספורט1) הוא ינסה לשנות את הסטטיסטיקה המוזרה מול רומא

(גודל טקסט)

"עצוב לי לומר שלום לאדם שסמך עלי ועזר לי להפוך לשחקן שאני כיום. אני מאחל לך רק טוב, ומקווה שנוכל לעבוד שוב ביחד", צייץ תאו הרננדז בתחילת יוני, אחרי פרסום ההודעה על פיטוריו של פאולו מאלדיני ממילאן. דרכו של הכוכב האגדי כמנהל הספורטיבי הסתיימה בטונים צורמים בתום 4 שנים בתפקיד, בצל מאבקי כוח פנימיים, ורבים בתוך המועדון היו מתוסכלים מהצעד החריג. הרי מאלדיני היה אחראי לבניית הסגל בתנאים לא פשוטים, והיתה לו תרומה כבירה לזכיה באליפות ב-2022. היסודות הונחו עוד בחלון ההעברות הראשון עליו היה אחראי בקיץ 2019, עם צירופם של רפאל לאאו, איסמעל בנאסר, פרנק קסייה – וכמובן הרננז.

תאו הרננדז מילאן
ניצחון שלישי ברציפות. הרננדז | רויטרס

המגן השמאלי הצרפתי הגיע מריאל מדריד על תקן הימור, כי מניותיו היו בירידה בתקופה המדוברת. דרכו בסנטיאגו ברנבאו היתה חסומה, ההשאלה לריאל סוסיאדד ב-2018/19 היתה מאכזבת למדי – בניגוד מוחלט לתקופה המצוינת באלאבס שנתיים קודם לכן, ובבירת ספרד נפוצו הדיווחים שהמועדון מעוניין להיפטר ממנו בכל מקרה. במקביל, כבר היה אחיו הבכור לוקאס אלוף עולם, ובדיוק נמכר מאתלטיקו מדריד לבאיירן מינכן תמורת שיא מועדון של 80 מיליון יורו. הוא היה הכדורגלן המוצלח במשפחה בפער עצום, ותאו הרגיש מתוסכל וקצת אבוד. זה היה הרגע בו הופיע אלילו הגדול והעניק לו את הסיכוי להחיות את הקריירה.

כי מאלדיני, באופן טבעי לגמרי, היה המודל של תאו לחיקוי. איך יכול להיות אחרת? כמעט כל ילד שמשחק כמגן שמאלי חולם ללכת בעקבותיו של האיטלקי שהיה אחד הגדולים בעולם בכל הזמנים. הרננדז נדהם מכוונתו של מאלדיני להביאו לסן סירו, ועוד יותר מהדרך בה כיבד אותו. המנהל הספורטיבי של האדומים-שחורים לא רק התקשר, אלא הגיע אישית לספרד על מנת לספר לכוכב הפוטנציאלי על הפרוייקט. "פאולו אמר שהוא מאמין בי, וגרם לי להאמין שזה יכול להיות ביתי. זה היה קל. זו מילאן, אחד המועדונים הגדולים בהיסטוריה. ידעתי אינסטינקטיבית שזה המקום בו אתקדם ואפרח", סיפר תאו.

תאו הרננדז, שחקן מילאן
הגיע על תקן הימור מריאל מדריד והפך לבאנקר במילאן. תאו הרננדז | רויטרס

והוא פרח. הרננדז הוכיח את עצמו מיד עם הגעתו למילאן וגרם ל-20 מיליון יורו ששולמו תמורתו להיראות כמו מחיר מציאה – בוודאי אל מול הסכום שביזבזה באיירן על אחיו. ארבע השנים של לוקאס במינכן היו מיותרות למדי, בין היתר בשל פציעות, ואילו תאו זכה להכרה כאחד הטובים בעולם בתיפקודו, קל וחומר כאשר מדובר בתרומה התקפית. יש לו מגבלות מסוימות בעורף, אבל כאשר הוא דוהר קדימה עם הכדור קשה מאוד לעצור אותו. להרננדז יכולת טכנית משובחת, עוצמה יוצאת מהכלל, והוא ניחן בהגבהות נהדרות ובבעיטות פנטסטיות ממרחק.

לזכותו רשומים כבר 25 שערים בקדנציה במילאן, חלקם מרהיבים במיוחד. הדהירה מהרחבה שלו לאורך כל המגרש שהסתיימה בכדור שטוח מדויק לפינה מול אטאלטנה היתה מועמדת לתואר שער העונה בעולם ב-2022 מטעם פיפ"א. במאי האחרון הוא ביצע מהלך דומה מול לאציו – הפעם נדרש הצרפתי לעבור פחות שחקנים כשרץ ממחצית המגרש שלו, אבל הבעיטה האחרונה דווקא היתה יפה הרבה יותר, ממרחק רב ובסיבוב. כמעט בכל משחק, נוטה תאו לנסות משהו בסגנון זה, ואין מגן שמאלי מהנה יותר לצפיה. שיתוף הפעולה שלו עם רפאל לאאו באגף השמאלי רק הולך ומשתבח, ומלדיני תמיד היה גאה בו.

פאולו מאלדיני המנהל המקצועי של מילאן
פאולו מאלדיני המנהל המקצועי של מילאן | אימג'בנק GettyImages

כוכב העבר האיטלקי ידע כי תאו הוא ההברקה הגדולה ביותר שלו בשוק ההעברות. הוא אף עזר לו מאוד במשך השנים המשותפות, העניק לו אינספור עצות וטיפים, וראה בו את יורשו במלוא מובן המילה, גם אם הסגנון שלהם שונה בהחלט. השניים אף שוחחו לא פעם במהלך המונדיאל, כאשר המזל האיר סוף כל סוף פנים לתאו במדי נבחרת צרפת – גם אם היה זה כואב בו זמנית, כי את מקומו בהרכב הוא קיבל על חשבון האח לוקאס שקרע את הרצועות בפתיחת המשחק הראשון מול אוסטרליה. אחרי שכיכב כל הדרך אל הגמר, כולל שער קריטי לרשת מרוקו בחצי הגמר, כבר אי אפשר לדמיין את הכחולים בלעדיו, והמאמן דידייה דשאן השתכנע באיחור רב כי מדובר בשחקן ברמה העולמית הגבוהה. כתוצאה מכך, האמיר ערכו של תאו הרננדז עוד יותר, ומילאן היתה מאושרת כי האריכה את חוזהו מראש. לפני שנה וחצי, חתם הצרפתי עד 2026 תוך שדרוג משמעותי בשכרו, ועשה זאת בלב שלם – הוא הרגיש טוב מאוד במדים האדומים-שחורים, והקשר החם עם מלדיני תרם לו המון מכל הבחינות האפשריות. לכן, כאשר הודח המנהל הספורטיבי באופן כה בוטה, והמגן פירסם את הציוץ על אכזבתו, היה ברור שמשהו השתנה כאן. זה לא יהיה אותו דבר עבורו ללא מלדיני, והסיכוי לעזיבה עלה באופן ניכר.

זה היה החשש – וגם השמועות נפוצו במהרה. מנצ'סטר יונייטד, שכבר הוזכרה בעבר כמועמדת להחתימו, הוזכרה ביתר שאת. גם מנצ'סטר סיטי היתה לכאורה בתמונה, כי לה אין בסגל מגן שמאלי קלאסי – כולם בלמים שמסוגלים לתפקד גם משמאל. והיתה, כמובן, גם האופציה הסעודית שקיימת בימים אלה בערך עבור כל שחקן באירופה. לשמחתם הרבה של אוהדי מילאן, הגיבור שלהם נשאר. "הם יכולים לקנות אותי בפיפ"א", הוא התבדח אחרי שנשאל על המעבר אפשרי לאל-הילאל, וגם הדיווחים על מנצ'סטר נעלמו במהרה. תאו נשאר נאמן למילאן גם בלי מלדיני, ואולי הוא אפילו מרגיש מחוייבות גדולה יותר בהיעדרו. עכשיו הוא צריך להילחם גם למענו. תפקידו כיורש הפך להיות חשוב אפילו יותר.

אז העונה החדשה החלה בינתיים מצוין. אחרי 0:2 בבולוניה במחזור הפתיחה, הצטיין תאו גם נגד טורינו בסן סירו, וכבש שער אמנותי בהקפצה עדינה מעל השוער בדרך לניצחון 1:4. ביום שישי, מצפה לו אתגר גדול יותר מול רומא באולימפיקו (21:45, ספורט1) היריבה מולה הבקיע את שערו השני בקריירה באיטליה, אי שם באוקטובר 2019. באופן אירוני, זה נגמר אז בהפסד, והוא היחיד של תאו נגד ג'אלורוסי עד כה. אם כך, הוא מפסיד לרומא רק אם הוא כובש, ואת הסטטיסטיקה המשונה הזו הוא ינסה לשבור הפעם – המטרה היא גם לשים את הכדור ברשת וגם לקחת 3 נקודות כדי לשמור על המאזן המושלם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי