הארי לא פגש את בבא סאלי: קיין ראוי למורשת אחרת

מצד אחד בכי של כוכב אנגלי חסר מזל שכנראה פספס את הרכבת, מצד שני דמעות אושר של ספרדי שהגשים את משאלתו האחרונה. שליחנו ראה שני חלוצים גדולים נפרדים אחרת, פגש אוהד שמעביר את מסורת ההצלחות לדור הבא, ופולנים שהכינו אותו לחזרה לישראל

(גודל טקסט)

אלברו מוראטה תפס את הראש כלא מאמין ומירר בבכי שניות לפני סיום גמר יורו 2024 בברלין. בזמן שחבריו המתינו במתח לשריקת הסיום, החלוץ שיחגוג 32 באוקטובר לא היה יכול להסתכל אל כר הדשא והפנה את גבו אל המגרש, אולי כי ידע עמוק בפנים שזו ההזדמנות האחרונה שלו לזכות בתואר עם נבחרת ספרד. כשהשריקה האחרונה נשמעה, החשש התחלף באושר עילאי ומוראטה רץ את הספרינט הכי מהיר בקריירה שלו, רגע אחרי שהוא חיבק את כל מי שנקרה בדרכו. זהו, עכשיו אף אחד כבר לא ייקח לו את זה. החלום הכי גדול של כל כדורגלן מתחיל, סוף סוף התגשם.

על הספסל השני, כשבועיים לפני גיל 31, הדמעות שזלגו מפניו של הארי קיין היו של עצב עמוק ואולי אפילו סוג של השלמה שאיתו זה כבר לא יקרה. סוללת הכוכבים הובילה את אנגליה לשני גמרים רצופים של אליפות אירופה לנבחרות, אבל אומה שלמה עדיין מחכה לתואר ראשון מאז 1966, וחלוץ אחד עדיין ממתין לתואר ראשון בקריירה. אם במשחק הכי חשוב של הטורניר וכשהוא אחרי עונת שיא בבאיירן מינכן ברמה האישית הוא מוחלף בדקה ה-60, סביר להניח שבראשו של קיין כבר חלפה המחשבה מה יהיה המעמד שלו במונדיאל בעוד שנתיים או ביורו 2028 הביתי, והאם כוחו עדיין יהיה במותניו. הכדורגל ניצח אתמול, כמאמר הקלישאה, אך הלב נחמץ ויוצא אל קיין שלא ראוי לשום תווית חוץ מכדורגלן על (וג'נטלמן מחוץ לכר הדשא).

הארי קיין, נבחרת אנגליה
הפנים אומרות הכל. קיין | אימג'בנק GettyImages, Stefan Matzke – sampics

ברכבת בדרך לאצטדיון פגשתי אוהד אנגלי ש'פתח את הארנק' בשביל להיות שם כשהכדורגל חוזר הביתה. "מה זה 2,000 ליש"ט לעומת הזיכרונות שאקח איתי לכל החיים? האוהדים שהיו בטורניר ב-1966 מספרים לכולם עד היום על הרביעייה בגמר מול גרמניה המערבית", הסביר בלי שום חרטה או מחשבה שאולי הוא שילם קצת יותר מדי. למרות האכזבה העצומה וגם בזמן שהיו בפיגור ואחרי שריקת הסיום, הקהל האנגלי סיפק תצוגת עידוד מרשימה שהייתה ראויה לתואר, כשגם האוהד האנגלי הבודד שצעק לעברנו "תשוחרר פלסטין" וסירב להתראיין אחרי שגילה שאנחנו מישראל, לא העיב על הרושם שהותירו האוהדים האנגלים.

מן העבר השני, הספרדים הגיעו לאצטדיון האולימפי במספרים לא גדולים ולא יצאו מגדרם גם מחוץ ליציעים לאחר הזכייה הדרמטית. חלפו 12 שנים מהתואר האחרון, אך התחושה הייתה שהאוהדים הספרדים התרגלו להצלחות ובהתאם לכך השמחה הייתה מאופקת. "זה הגמר השלישי שאני רואה מהאצטדיון, אבל הראשון של הילד שחוגג היום יום הולדת שבע, ואני רוצה שהוא יתחיל את דרכו עם הנבחרת ברגל ימין", סיפר אבא ממדריד שהגיע לברלין עם בנו וזכה לראות את נבחרתו מניפה שלושה (!) תארים מגובה הדשא.

אוהדי ספרד צופים במשחק
אי אפשר להתרגל לזה. אוהדי ספרד חוגגים | רויטרס

בין שלל הכוכבים על המגרש וכוכבי העבר שצפו במשחק הגמר מהיציע, נצץ אתמול גם פרשן ספורט1, מאור מליקסון, שהסתובב ברחבת האצטדיון בברלין כאילו שהוא מטייל בשביל העפר הבלתי נגמר מחוץ לאצטדיון טרנר. בין כל הישראלים שעצרו אותו לסלפי, בלטו במיוחד שני פולנים שפנו אל כוכב העבר של ויסלה קרקוב, ביקשו תמונה למזכרת והוסיפו שהוא "חתיכת כוכב!".

אחרי חודש של דרמות והרבה אוויר פסגות, אין נחיתה רכה יותר מאשר למשחק האלופים בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקוה. האם מוחמד הינדי יצליח לשתק את ערן זהבי כמו שההגנה הספרדית שיתקה את הארי קיין? הפרטים החל מ-19:55 (שידור ישיר בספורט1).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי