אפילו לא צריך לקחת צד: היכונו לאם כל הדרמות

פבלו הרננדס | Andrew Kearns - CameraSport / Contributor

שלושה מחזורים לסיום, רק ארבע קבוצות איבדו עניין בצ'מפיונשיפ

(גודל טקסט)

אם אתם אוהבים דרמות, ליגת המשנה באנגליה תמיד תספק אותן. היא עושה זאת על בסיס קבוע, עונה אחרי עונה. האם הפעם המצב חריג במיוחד? לא בטוח, כי כבר ידענו אינספור מותחנים נהדרים בעבר, אבל זה לא משנה – יש לנו עוד הזדמנות ליהנות ממחזורי הכרעה בלתי צפויים לחלוטין. אפילו לא צריך לקחת צד. יכול להיות שאין לכם קבוצה אהודה בליגת המשנה, אך עדיין קל להתרגש לנוכח מאבקים כה צמודים. שלושה מחזורים בלבד נותרו לסיום, וכל השאלות נותרו פתוחות. שלושה מחזורים בלבד לסיום, רק ארבע קבוצות איבדו עניין ממשי בליגה ותסיימנה בוודאות במרכז הטבלה. עבור כל היתר, בהחלט יש על מה לשחק.

זה מתחיל בצמרת הגבוהה, שם קרובה מאוד לידס יונייטד לעליה. האוהדים למודי הסבל, שמחכים לשובו של מועדון הפאר לפרמייר-ליג כבר 16 שנה, מהססים לחגוג מוקדם מדי. שער מאוחר מאוד של האליל הוותיק פאבלו הרננדס לרשת סוונסי סידר ללבנים יתרון שש נקודות על ברנטפורד במקום השלישי, אבל זה עדיין לא מספיק. לידס זקוקה לארבע נקודות בשלושת המשחקים האחרונים על מנת להיות תלויה רק בעצמה. יש לה שני מפגשים נוחים יחסית על הנייר מול בארנסלי וצ'רלטון מהתחתית, וגם דרבי קאונטי בחוץ – הקבוצה שהדיחה בעונה שעברה את החבורה של מרסלו ביילסה בחצי גמר הפלייאוף.

החשש הטבעי של לידס מתגבר לנוכח הכושר המזהיר של היריבה. ברנטפורד ניצחה בכל ששת המשחקים מאז חזר הכדורגל מפגרת קורונה. ביחד עם 0:5 על שפילד וונסדיי במרץ, היא סופרת שבעה ניצחונות רצופים, ומציגה את הכדורגל האיכותי וההתקפי ביותר בליגה. לא לחינם מצאו הדבורים את הרשת כבר 78 פעמים, והמנג'ר הדני תומאס פרנק מביע אופטימיות זהירה לגבי האפשרות לעלות לליגה הבכירה לראשונה מאז 1947.

שחקני לידס יונייטד | Andrew Kearns – CameraSport / Contributor

ואם לידס לא תיפול קורבן לברנטפורד, ווסט ברומיץ' בהחלט עלולה לעשות זאת. הפער בין השתיים עומד על שלוש נקודות בלבד, ובמחזור הקרוב מארחת הקבוצה של סלאבן ביליץ' את פולהאם. אם תמעד, עשויה ברנטפורד לדלג מעליה בדרך למקום השני – ומעידה כזו בהחלט אפשרית. הרי גם פולהאם עצמה עדיין חולמת על העפלה אוטומטית ומפגרת אחרי ווסט ברומיץ' בחמש נקודות בלבד. המפגש הישיר מגיע בעיתוי מושלם מבחינתה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, וחזרתו לכושר של הסקורר הסרבי אלכסנדר מיטרוביץ'.

הרביעיה המובילה לפחות בטוחה בדבר אחד – בתסריט הגרוע ביותר הן תהיינה בפלייאוף. מטרת יתר קבוצות הצמרת הפוכה – הן שואפות להעפיל לפלייאוף בכל מחיר, ושם כידוע הכל יהיה פתוח ואפשרי.

נוטינגהאם פורסט נמצאת בעמדה הטובה מכולן במקום החמישי, ביתרון שש נקודות מסוונסי השביעית. הבעיה – גם כאן זימן לוח המשחקים מפגש ישיר בין השתיים במחזור הקרוב, והברבורים יאיימו מאוד על פורסט במקרה של ניצחון. גם מועדון הפאר הזה שואף לחזור לגדולה אחרי גלות ארוכה מאוד – הופעתה האחרונה של נוטינגהאם בפרמיירליג היתה אי שם ב-1999. עם סאברי לאמושי הצרפתי על הקווים הם הפגינו יציבות מפתיעה בחלק הראשון של העונה, אך לא הצליחו לשמור על קור רוח מינימלי במחזורי ההכרעה, וכעת עלולים לשלם את המחיר. לא בטוח שאהודים הנייטרלים יזילו דמעה במקרה כזה, במיוחד לאור הסלידה מהבעלים היווני השנוי במחלוקת אבנגלוס מרינאקיס.

שחקני נוטינגהאם פורסט | Andrew Kearns – CameraSport / Contributor

מאידך, גם קארדיף סיטי שמדורגת שישית נשלטת כבר מזמן על ידי בעלים שערורייתי בדמותו של וינסנט טאן, אשר אפילו ניסה לשנות את צבעי המועדון מכחול לאדום. האוהדים עדיין באבל על מותו של הסמל פיטר וויטינגהאם, שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות במרץ. העליה – אם וכאשר תושלם כנגד כל הסיכויים – תוקדש לזכרו של הקשר ששיחק במועדון במשך עשור. ואולם, סוונסי שמפגרת אחרי קארדיף בנקודה בלבד, ממש לא מתכוונת להתחשב בכך. הדרבי של וויילס תמיד היה יצרי, והפעם המאבק טעון במיוחד, כאשר כל אחת שואפת להעפיל לפלייאוף על חשבון השניה.

לכן חגגה קארדיף את ההפסד של סוונסי ללידס, אבל בשורה התחתונה שתיהן עוד יכולות למצוא את עצמן בחוץ. גם פרסטון, מילוול, דרבי של וויין רוני, בריסטול סיטי ובלקבורן לוטשות את העיניים לעבר המקום השישי המיוחל. הפער בין המקום ה-12 לפלייאוף עומד על trcg נקודות בלבד, והוא ניתן לסגירה – קל וחומר לאור הסיומת הנוחה יחסית של בלקבורן בלוח המשחקים. כל תסריט כאן אפשרי, ואפילו פרסטון שהתרסקה וניצחה פעם אחת בלבד מאז פברואר עדיין יכולה לחגוג בסופו של דבר.

ואם הקרב על הפלייאוף צמוד, מה תגידו על מאבקי ההישרדות? שש נקודות בלבד מפרידות בין המקום ה-17 למקום ה-24 והאחרון. שלוש קבוצות תרדנה בסופו של דבר, אבל כולן עדיין מאמינות בכוחן להישאר. זה תקף גם לנועלת הטבלה בארנסלי, אשר הפסידה שלוש פעמים בלבד ב-11 המחזורים האחרונים, ומגלה שדרוג משמעותי מאוד במשחק ההגנה עם המאמן האוסטרי גרהארד שטרובר – האיש שטיפח בתחילת העונה את שון וייסמן בוולפסברגר, עשה חיים משוגעים בליגה האירופית, אך פותה לעזוב לטובת קבוצת תחתית בליגת המשנה האנגלית. כעת יש לו שלושה מבחנים קשים מאוד מול קבוצות הצמרת במחזורים האחרונים. לידס, נוטינגהאם פורסט וברנטפורד מחכות לו, אבל בליגת המשנה הכל אפשרי. וכאשר המובילה תארח את האחרונה ביום חמישי, כל תוצאה אפשרית. לידס צודקת כאשר היא לא חוגגת לפני הזמן.

תומר חמד
תומר חמד | Daniel Hambury – EMPICS / Contributor

הקבוצה במומנטום השלילי ביותר היא האל סיטי, אשר שיחקה בפרמייר-ליג רק ב-2017, אך נראית כעת מועמדת בכירה לרדת לליגה השלישית, עם 12 הפסדים ב-16 המשחקים מאז ינואר, ומוטיבציה נמוכה למדי. לסטוק סיטי, אשר ירדה ב-2018 באופן סנסציוני ונחשבה לפייבוריטית לטפס מיד לפרמיירליג, אך הסתבכה בתחתית גם אשתקד וגם העונה עם סגל לא רע בכלל, יש קצת יותר סיבות לאופטימיות – אחרי שפתחה את העונה עם נקודה בשבעה משחקים היא עשויה לשרוד עם פער ארבע נקודות מהקו האדום, אך גם לה עדיין מוקדם לחגוג. לעומתה, האדרספילד עלולה להשלים ירידה שניה ברציפות, וגם מידלסברו בסכנה ממשית, למרות שהזעיקה את ניל וורנוק בן ה-71 מפרישה כדי להחליף את ג'ונתן וודגייט כמנג'ר.

צ'רלטון של תומר חמד תשמח מאוד למעידה של השמות הגדולים האלה – שלושה הפסדים רצופים דירדרו אותה למרחק נקודה מהקו האדום, והמפגשים מול ברמינגהאם, וויגן ולידס יהיו גורליים. האם יצליח החלוץ הישראלי למצוא את הרשת בפעם הראשונה העונה כדי להצעיד את קבוצתו לגאולה? מפנה כזה עשוי להצדיק את המעבר מברייטון אשר מוגדר עד כה כאכזבה – אבל בכל מקרה יש גם זווית ישראלית לדרמה בליגת המשנה. וזו סיבה נוספת לצפות בדרמה הזו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי