זוכה עתידי בכדור הזהב? זאניולו מותיר את כולם עם פה פעור

ניקולו זאניולו | TIZIANA FABI/AFP via Getty Images

הדבר הטוב היחיד שמונצ'י הותיר ברומא הוא זאניולו. ב-19:45 (ישיר בספורט1) המנהל המקצועי של סביליה יפגוש את התקווה של הכדורגל האיטלקי

קבוצות: רומא סביליה
(גודל טקסט)

ניקולו זאניולו לקח את הכדור בחלק המגרש של רומא ודהר קדימה. הוא עבר את יריביו מיובנטוס כאילו היו קונוסים, אחד אחרי השני. היה זה סלאלום מרהיב, במשחק מרהיב. מאז שריקת הפתיחה התעלל הכוכב הצעיר של הג'אלורוסי בגברת הזקנה – והפריצה הזו הייתה אמורה להיות הדובדבן שבקצפת. האוהדים באולימפיקו צפו במתרחש עם פה פעור. במקום זאת, המהלך נגמר בטרגדיה.

על סף הכניסה לרחבה, נתקל זאניולו במתייס דה ליכט וזעק מכאב. התיקול לא היה חריף במיוחד, אך תוצאותיו היו איומות – קרע ברצועות ברכו של השחקן האיטלקי הצעיר ביותר. המאמן הלאומי רוברטו מנצ'יני ישב ביציע ותפס את הראש. זאניולו היה אמור להיות האס שלו ביורו 2020, וכעת סיכוייו להשתתף בטורניר היו קלושים עד לא קיימים.

הדרמה הזו התרחשה ב-12 בינואר, ולאיטלקים היה קשה להשלים עם רוע הגזירה. למעשה, חובבי הכדורגל ברחבי תבל התאכזבו מאוד מהעובדה כי זאניולו לא ייטול חלק באליפות אירופה. אין באירופה הרבה שחקנים מרגשים כמוהו. אין בעולם כולו הרבה שחקנים צעירים עם פוטנציאל כה אדיר. כי הרי הבחור הזה מסוגל להפוך כל משחק להצגה, וכל נגיעה שלו בכדור היא תענוג צרוף. איך הגורל האכזר העז לשלול להשבית אותו למשך חצי שנה? ובכן, במהרה התברר שהגורל זימן השנה לעולם כולו הפתעות גרועות פי מיליון.

ניקולו זאניולו | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images

וכך, לא רק זאניולו הושבת – כל הליגה האיטלקית הושבתה למשך יותר מ-3 חודשים. לא רק זאניולו נעדר מיורו 2020 – כל הטורניר נדחה לשנה הבאה. מצד שני, אם מתעקשים לחפש בכל זאת היבטים חיוביים, מנקודת המבט של זאניולו ומעריציו יש כאלה. ראשית, אם לא יקרה אסון חדש, הרי שהוא יהיה הכוכב של ה'סקואדרה אזורה' באליפות אירופה בקיץ הבא. שנית, הוא הספיק להבריא בזמן על מנת לסיים את העונה הנוכחית, ובסטייל. במהלך יולי, הפציץ היהלום בן ה-21 שערים אישיים מבריקים מול ברשיה וספאל, ובשבת האחרונה הגיע מבצע עוצר נשימה נוסף.

ניקולו זאניולו לקח את הכדור בחלק המגרש של רומא ודהר קדימה. הוא עבר את יריביו מיובנטוס כאילו היו קונוסים, אחד אחרי השני. היה זה סלאלום מרהיב, במשחק מרהיב. מאז שריקת הפתיחה התעלל הכוכב הצעיר של הג'אלורוסי בגברת הזקנה – והפריצה הזו הייתה אמורה להיות הדובדבן שבקצפת. הפעם היא גם הייתה. בשחזור המטריף הזה לאירועי ינואר, פחות או יותר מהנקודה בה נתקל אז בדה ליכט, שחרר זאניולו מסירת עומק אמנותית לדייגו פרוטי שקבע 1:3. היה זה אחד מבישולי העונה. יש שיגידו כי מדובר באסיסט היפה ביותר של השנה בעולם כולו. ושוב כולם נותרו עם פה פעור, רק שהפעם כולם – כולל מאמן איטליה, מנצ'יני, נאלצים לצפות במתרחש בטלוויזיה. וזה לא בהכרח נורא, כי מבצעים מסוג זה אתה משתוקק מיד לראות בהילוכים חוזרים מכל זווית.

פאביו קאפלו צפה בו כפרשן באולפני 'סקיי איטליה' והתלהב. למען האמת, לא קל להוציא חיוכים ממאמן העבר בן ה-74, אבל זאניולו מצליח לעשות זאת בקלות יתרה, ואפילו קאפלו הקשוח מאוהב בו. "יש לניקולו שילוב מזהיר של כוח, עוצמה, מהירות וטכניקה. יש לו פוטנציאל לזכות בכדור הזהב, ואף מעבר לכך. הבישול לפרוטי פשוט פנומנלי – זאניולו רץ מחלק מהמגרש שלו והשקיע המון מאמץ, ובכל זאת היה לו ראש נקי וצלול כדי לספק מסירה מושלמת. יש לו ראיית משחק עילאית ויכולת ביצוע עילאית. אני לא רואה עוד שחקנים צעירים ברמתו", קבע הבוס והוסיף: "קאקה לא היה חזק כמו זאניולו".

פאביו קאפלו | Alberto Gandolfo/Pacific Press/LightRocket via Getty Images

האזכור של קאקה ממש לא מקרי כאן, כי הקשר הברזילאי היה המודל לחיקוי עבור זאניולו. כילד, הוא צפה בשקיקה במבצעים של אליל סן סירו במדי מילאן, והתרשם במיוחד מהשער המיתולוגי נגד מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, כאשר קאקה גרם לגבריאל היינצה ופטריס אברה להתנגש זה בזה. השילוב של כוח פריצה עם אלגנטיות הקסים אותו, וכעת הוא מציג זאת בעצמו. עם גוף אתלטי שמתנשא ל-190 סנטימטרים, הוא ניחן גם בנגיעה עדינה במיוחד בכדור. הוא מסוגל להתמודד פיזית עם כל יריב, אבל מעדיף – כמו קאקה – להתגבר עליהם דווקא בזכות הערמומיות והזריזות.

כאשר רואים את הפלא הזה, קשה להאמין כי רק לפני 4 שנים נזרק זאניולו מהאקדמיה של פיורנטינה כי מאמני הנוער של הסגולים סברו שאינו מסוגל להיות כדורגלן. מדהים עוד יותר להיזכר כיצד אינטר ויתרה עליו בקיץ 2018 תמורת מחיר מצחיק של 4.5 מיליון יורו, על אף שמאמן הקבוצה הצעירה של נראזורי, סטפאנו וקי, הצהיר באופן נחרץ: "הוא יהיה פנומן". איך זה קרה? לוצ'אנו ספאלטי שאף להתאחד בסן סירו עם ראג'ה נאינגולן ודרש מההנהלה לעשות הכל על מנת לצרף את הקשר הבלגי. מונצ'י, המנהל הספורטיבי של רומא, ניצל את הדחף הבלתי מרוסן הזה על מנת להנדס עסקה חלומית, במסגרתה שימש זאניולו רק חלק קטן מהתשלום. ספאלטי ונאינגולן כבר לא באינטר, בעוד זאניולו הוא התקווה הגדולה ביותר של הכדורגל האיטלקי, והנכס היקר ביותר של הרומאים.

עד כמה יקר? קשה להעריך את ערכו המדויק כרגע, אבל מועדוני פאר עומדים בתור כדי לנסות לרכוש אותו. ליברפול וטוטנהאם הוזכרו בתקשורת האנגלית כמועמדות. לפני העיתונאים בספרד, ריאל מדריד תעשה הכל על מנת להנחית את הגאון החדש בסנטיאגו ברנבאו, ואם ירצה גם לתת לו גם את החולצה של קאקה. באיטליה מדווחים כי יובנטוס מגדירה אותו כיעד מספר אחת, ומוכנה לשלוח בכיוון השני את הפלופ הגדול פדריקו ברנרדסקי. עם כל הכבוד הראוי, הגברת הזקנה תצטרך לשלם הרבה יותר כדי שהשאיפות ייצאו לפועל. כי הרי גם אינטר הייתה רוצה לתקן את הטעות האיומה ולהביא את זאניולו בחזרה, אבל הסיכוי לכך לא משהו, בלשון המעטה. לא רק קאפלו חושב שמדובר בזוכה עתידי בכדור הזהב.

ניקולו זאניולו. צפוי לפתוח | Chris Brunskill/Fantasista/Getty Images

בינתיים, גם מונצ'י כבר לא ברומא, ואוהדי הג'אלורוסי לא זוכרים את הקדנציה של המנהל הספורטיבי המהולל לטובה, אבל את זאניולו הוא השאיר באולימפיקו כמתנה הטובה והנוצצת מכולן. רק על העסקה הזו אפשר להעניק לו פרס על מפעל חיים, והספרדי סיפר לא פעם עד כמה הוא גאה בה. אז עכשיו, אחרי שחזה בהצגה המופלאה החדשה של זאניולו מול יובה, יתכבד מונצ'י לראות את חניכו לשעבר בפעולה מקרוב. סביליה, אליה חזר לפני שנה, הוגרלה מול רומא בשמינית גמר הליגה האירופית.

לו הכל היה מתנהל כשורה, הפציעה של זאניולו הייתה מונעת ממנו לפגוש את האנדלוסים במרץ, אך לקורונה היו תוכניות משלה, וכעת הוא יוביל את הרומאים במשחק בודד בדואיסבורג הערב (חמישי, 19:45, שידור ישרי בספורט1). בזכותו, תהיה רומא פייבוריטית לא רק מול החבורה של מונצ'י, אלא גם מועמדת בכירה להניף את הגביע.

מונצ'י | Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי