ילד פלא: כך מנור סולומון סולל את דרכו לטופ של אירופה

מנור סולומון | ספורט1

על הכישרון של מנור סולומון אין עוררין, אך מה שצפוי להצעיד אותו לליגות הגדולות זה האופי. לפני וולפסבורג (רביעי החל מ-19:45, ספורט3), האנשים הקרובים אליו ביותר מגלים את סוד הקסם של כוכב שחטאר

(גודל טקסט)

אחרי פגרת קורונה ארוכה במיוחד, גם הליגה האירופית תחזור היום (רביעי) לפעילות כשבמוקד, שחטאר דונייצק ומנור סולומון יארחו את וולפסבורג בגומלין שמינית הגמר אחרי 1:2 מרשים במשחק הראשון שנערך בגרמניה.

צפו ב-1:2 המרשים של שחטאר בגרמניה

שנה וחצי חלפה מאז עבר סולומון לשורות האלופה האוקראינית ובשקט בשקט, בתקופה האחרונה הוא החל לבסס את מעמדו יותר ויותר, כאשר השיא הגיע במהלך העונה הנוכחית עם שערים מול אטאלנטה בסא סירו ומנצ'סטר סיטי באיצטדיון האיתיחאד.

מתחת לרדאר, סולומון רק בן 20, מרוחק ממשפחתו כאשר מי שכן שוהה איתו בדירה באוקראינה הוא הדוד אלי, אחיה של אימו איילה. אז איך הפך אקס מכבי פ"ת לאחד הליגיונרים היציבים שלנו וסומן בתור זה שאמור לעשות מעבר גדול נוסף בקרוב? על היכולות ככדורגלן אין מחלוקת, אבל נראה שמה שמוביל אותו להצלחה הוא בעיקר האופי.

"אני חושבת שזו קבוצה מורכבת. אני לא יודעת מאיפה מגיע האופי הזה. מבחינתי הוא תמיד היה בוגר. מכתה א' הוא היה מוציא את האחים שלו מהגן ועד היום הוא שואל אותי 'אמא איך את נתת לי להוציא אותם את מירית ומורן מהגן ולחצות איתם את הכביש'. לילד אחר לא הייתי נותנת לעשות את זה. מגיל קטן הגננת הייתה קוראת לו 'הגבר של הגן'. הוא נכנס לשם בצורה חלקה וקיבלו אותו באהבה. גם כשהוא היה ילד, הרגשתי שהוא זה שמחנך אותנו. אנחנו היינו אמוציונליים והוא היה אומר לי 'תירגעי", מספרת אימו איילה סולומון.

מנור סולומון
מנור סולומון | Nick Potts – EMPICS / Contributor

"אני חושב שלא הרבה אנשים, בטח בגילו, יכולים לחוות את מה שהוא חווה. הוא חי בעיר טובה, אבל בשגרה מאוד קשה. הוא טס המון וגם עכשיו בקורונה הוא לא היה בבית. יש לו חברה שהוא לא ראה כמה חודשים. לא כל אחד יכול להחזיק מעמד. הוא אמור להיות בחופש בארץ וגם זה לא יצא לפועל. האמת שאף פעם לא עבדתי עם אף שחקן שיצא בגיל הזה. אני יודע מה עוברים שחקנים יותר מבוגרים ושחקנים נשואים ויש לו אופי של סטאר. לא כל אחד יכול היה לחוות את זה", מוסיף סוכנו גלעד קצב.

אופיר לוזון, מנהל מחלקת הנוער של מכבי פ"ת, ומי ש"גידל" את סולומון לאורך השנים, מעיד כי דווקא מה שעבר בילדות, היה הגורם המרכזי להתחשלות ולהפיכתו לשחקן בוגר: "צריך לדעת שהוא חווה קשיים. אם זה קשיי גדילה או מאמנים שלא נתנו לו לשחק. הוא פשוט תמיד ידע שהמערכת שומרת עליו ודואגת לו. כילד, הוא היה מתקשה לקבל הפסדים ולפעמים גם בוכה. זה לא ילד שגדל עם כפית של זהב בפה, הוא עבר הרבה קשיים בדרך שאין לי ספק שחישלו אותו וגרמו לו להיות מה שהוא היום. מגיל צעיר הוא ידע מה הוא רוצה ואני לא חושב שהוא ייתן לזה לחמוק לו בין הידיים".

במהלך הפציעה האחרונה, שאיימה להשביתו ממשחק הנבחרת מול סקוטלנד במועד הראשוני, סולומון עבד בארץ על שיקומו, כשבהמשך אף טס לשיקום של שלושה שבועות בגרמניה עד אשר החלים מפציעתו. באשר להוריו, עקב העובדה שבאפשרותם להגיע רק בסופי השבוע לאוקראינה, נוצר קושי אמיתי לבקר את בנם. משחקיה של שחטאר נערכים בחארקוב ולכן בפעמים שמשחקיו משוחקים בשבת, כבר בשישי הוא ממריא עם קבוצתו מה שמונע מפגש בין הצדדים.

בתקופה האחרונה ולאחר לימודים של שנה וחצי, סולומון גם החל לדבר פורטוגלית, מה שמקל עליו את השיח עם חבריו הברזילאים לקבוצה. במקביל, סולומון נעזר בשירותיו של יועץ מנטלי ומקצועי, שמלווה אותו מהארץ גם ברמת השיחות וגם ברמת ניתוח כל אחד ממשחקיו.

מנור סולומון | שחטאר, האתר הרשמי

אז מה הלאה? בעקבות היכולת הטובה, נשאלת השאלה, האם לאחר עונה וחצי במדי שחטאר, הקשר הצעיר צריך לעשות כבר את הצעד הבא? תלוי את מי שואלים. אבי לוזון, יו"ר מכבי פ"ת ומי שהיה אחראי למכירתו לשורות האוקראינים, בטוח: "לא היה לי ספק שמנור יצליח. הוא שחקן גדול וילד עם אופי חזק שיודע מה המטרות שלו. התחנה הבאה שלו תהיה אחת מ-5 הליגות הגדולות באירופה. אם הוא מצליח למצוא קבוצה מתאימה, הוא צריך ללכת כבר עכשיו. אם לא, אז בחלון ההעברות של ינואר או בתום העונה. מה שבטוח, תוך שנה מהיום, הוא יעבור לקבוצה אחרת".

בהמשך לכך, לאחר הפרסום בתקשורת הזרה על מועמדותו לאטאלנטה, לוזון אישר את ההתעניינות כאשר קבוצות נוספות מאיטליה כבר עוקבות אחריו כשגם קבוצה מספרד לוטשת עיניים. כמה כסף שחטאר דונייצק צפויה לדרוש? על פי ההערכות, לאחר שנרכש בשישה מיליון יורו, האוקראינים צפויים להצמיד לשחקן תג מחיר שנע סביב 15 מיליון יורו.

גלעד קצב לא ממהר: "אני לא בטוח שהוא ילך משם כל כך מהר. השם שלו תמיד נקשר לקבוצות גדולות. ברור שאני רואה אותו עובר למקומות הגדולים. צריך לעשות את זה בצעדים. הוא בקבוצה שכל שנה אלופה ומתמודדת באירופה. העיקר הוא לא ללכת".

"מנור בשלב שהוא חייב לשחק הרבה יותר ולהיות שחקן הרכב קבוע", אמרו בסביבתו. "שנתנו לו צ'אנס הוא ידע לקחת. גם בהופעת הבכורה בבוגרים שם הוא ביסס את עצמו כשחקן הרכב. גם כאן במשחקים האחרונים שהוותיקים נחו והוא קיבל יותר דקות, הוא כבר היה בעל הבית. הוא לא מפחד להוביל אלא רוצה הרבה יותר. הוא שחקן שצריך להגיד לו 'קח, זה ברגליים שלך'".

מנור סולומון
מנור סולומון | שחטאר דונייצק, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי