כוכב אמיתי: לוקאקו גרם לכל הספקנים לאכול את הכובע

רומלו לוקאקו | Claudio Villa - Inter/Inter via Getty Images

קונטה רדף אחריו חמש שנים, הוא חלם להגיע לאינטר מאז שצפה ברונאלדו מוביל אותה לזכייה בתואר אירופי וכעת הוא גם יכול לעקוף את הפנומן הברזילאי ולנפץ שיא: יוכין על השינוי הקיצוני שעבר רומלו לוקאקו

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

שבוע לפני שחגג את יום הולדתו החמישי, התלהב רומלו לוקאקו הקטן לצפות לראשונה בטלוויזיה בגמר אירופי. היה זה גמר גביע אופ"א בין אינטר ללאציו, והילד השתוקק במיוחד לראות את אלילו הגדול בפעולה.

רונאלדו הברזילאי לא איכזב. הוא ליהטט על הדשא בפארק הנסיכים בפריז, הבקיע את השער האחרון בניצחונם של השחורים-כחולים, 0:3, תוך שהוא עוקף בתנועה אופיינית את השוער לוקה מרקג'אני. את הרגע הזה אי אפשר היה לשכוח. "כבר אז רציתי לשחק באיטליה וללבוש את המדים של אינטר", נזכר הסקורר הבלגי. כאשר הגיעה ההזדמנות להגשים את החלום הזה, הוא לקח אותה בשתי הידיים.

עכשיו מזכירים אותו באותה נשימה עם רונאלדו. לוקאקו הוא לא רק השחקן הראשון של אינטר מאז הברזילאי שחצה את רף 20 השערים בליגה האיטלקית בעונת הבכורה שלו, הוא גם מתקרב לשיאו של רונאלדו שנקבע על 34 שערים בעונת 1997/98 ההיא. אף חלוץ אינטר מעולם לא הבקיע יותר בעונה אחת, אך לוקאקו מסוגל לעשות את זה. הוא עומד על 31 שערים בכל המסגרות, כך ששלישיה בשני המשחקים האחרונים שנותרו לו, יאפשרו לו להירשם בדפי ההיסטוריה. רביעיה – והוא עוקף את הפנומן. זו חתיכת מוטיבציה לקראת חצי גמר הליגה האירופית הערב מול שחטאר דונייצק (החל מ-21:50 בספורט1). הגמר מחכה לו ממש מעבר לפינה.

רומלו לוקאקו חוגג | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

לוקאקו רצה שהגמר הזה יהיה מול מנצ'סטר יונייטד. הוא לא כועס על השדים האדומים, כמובן, ולא עזב בטריקת דלת. זו היתה פרידה בהסכמה. הבלגי מאס בביקורת הפוגענית מצד התקשורת, אשר היתה לרוב לא מוצדקת וסיווגה אותו כפלופ יקר. המאמן אולה גונאר סולשיאר רצה להעניק את הבמה המרכזית לאנתוני מרסיאל ולמרקוס ראשפורד, אז הם הגיעו למסקנה שכדאי לכל הצדדים לצאת לדרך חדשה בנפרד והאפשרות לעבור לאינטר קסמה מאוד לשחקן. הוא באמת אוהד את הקבוצה כבר יותר משני עשורים, אך לא פחות חשוב מכך – המאמן היה מעוניין לעבוד איתו. עבור אנטוניו קונטה, לוקאקו היה המטרה המרכזית בשוק ההעברות כבר מזמן.

המרדף הזה החל עוד בקיץ 2014, כאשר קונטה התקשר אישית ללוקאקו וניסה לשכנע אותו לחתום ביובנטוס. הבלגי סירב, כי משהו הרגיש לו לא נכון במהלך – והחושים המפותחים אכן היו מוצדקים, כי קונטה התפטר במפתיע ימים ספורים לאחר מכן. אחרי שנתיים בנבחרת איטליה, חתם הבוס בצ'לסי, ושוב רשם את לוקאקו בראש רשימת הבקשות בחלון ההעברות. הכחולים ניהלו משא ומתן עם אברטון כדי להחזיר את הבן הגולה לסטמפורד ברידג', אך נחלו פיאסקו. קונטה לא ויתר והתעקש להוציא את העסקה לפועל שוב בחלוף שנה. הניסיון השלישי הזה כמעט הוכתר בהצלחה, אבל אז נכנסה לתמונה מנצ'סטר יונייטד ולוקאקו העדיף לשתף פעולה עם חברו הטוב ביותר בעולם הכדורגל, פול פוגבה.

אז הנה לכם, בפעם הרביעית קיבל בכל זאת קונטה את מבוקשו. "זה היה קשה מאוד", אמר המאמן אחרי שאינטר השלימה את העסקה היקרה בתולדותיה תמורת 80 מיליון יורו. בשלב מסוים, נדמה היה כי הבלגי יהיה דווקא בדרך ליובנטוס תמורת פאולו דיבאלה, אך הכוכב הארגנטיני סירב לעזוב והפיל את הכל. אז לוקאקו הגיע לסן סירו וזו היתה ההעדפה הברורה שלו בכל מקרה. גם הוא מאוד רצה לעבוד עם קונטה וידע כי שיטת המשחק שלו תתאים לו כמו כפפה ליד.

לוקאקו חוגג עם אנטוניו קונטה
לוקאקו חוגג עם אנטוניו קונטה | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

הוא צדק לחלוטין. הציוות עם לאוטרו מרטינס, בצמד "הגדול והקטן" בהתקפה, הוכיח את עצמו מעל ומעבר. לוקאקו נהנה עד הגג כאשר יש לו שותף זריז וחכם בחוד וההבנה בין השניים היתה מעולה באופן מיידי. היא רק הלכה והשתבחה ככל שהם הכירו זה את זה טוב יותר, והבלגי לא רק הבקיע בצרורות, אלא גם סידר מצבי הבקעה נפלאים לעמיתו הארגנטיני. זכורים במיוחד שני האסיסטים המרהיבים של לוקאקו למרטינס בניצחון 1:3 על סלביה פראג בליגת האלופות. הראשון הגיע אחרי סלאלום פנטסטי, השני במסירה עדינה עוצרת נשימה בחלק החיצון של כף הרגל.

אלה היו פעולות של אמן אמיתי – ההפך המוחלט מהתדמית שניסו להדביק ללוקאקו בתקשורת האנגלית. הוא לא סתם חלוץ רחבה פיזי ומיושן. הוא שחקן רב גוני ואינטליגנטי, עם תנועה נפלאה בלי כדור וראיית משחק משובחת. הוא אחד החלוצים הטובים בעולם, והעונה הזו באינטר גרמה לכל הספקנים לאכול את הכובע.

היו כאלה גם בקרב המעריצים הגדולים ביותר של אינטר. הנשיא לשעבר, מאסימו מוראטי, סבר תחילה כי תג המחיר של לוקאקו מופרז, אך שמח להודות בטעותו. "שגיתי כאשר הטלתי בו ספק. חשבתי שהוא בסך הכל בחור חזק פיזית וחששתי שנצטער על כך שאיבדנו את מאורו איקרדי. התברר שרומלו הוא כוכב אמיתי, שקורא את המשחק מצוין ותמיד עוזר לחבריו. קונטה צדק כאשר ביקש להחתים אותו, וגם שיפר את יכולתו", הוא קבע.

לאוטרו מרטינס, רומלו לוקאקו
לאוטרו מרטינס, רומלו לוקאקו | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

ואכן, אף אחד לא מתגעגע לקפטן לשעבר. איקרדי אולי סקורר בחסד, אך הוא חשב בעיקר על עצמו והרעיל לא פעם את האווירה בחדר ההלבשה – במיוחד בעונתו האחרונה בסן סירו. לעומת זאת, לוקאקו הוא אחד החלוצים הנדיבים שאפשר לדמיין. הוא אפילו ויתר בדצמבר על האפשרות להשלים שלושער והעניק את ההזדמנות לבעוט פנדל לסבסטיאנו אספוזיטו בן ה-17, כדי שיכבוש את השער הראשון בקריירה.

מובן שלא הכל מושלם. קונטה ולוקאקו לא הגשימו את מטרותיהם הגדולות בעונתם המשותפת הראשונה. האליפות נותרה בידיים של יובנטוס, גם אם הפער בטבלה הסופית עומד על נקודה אחת בלבד, בעוד בליגת האלופות הודחה אינטר בשלב הבתים, בין היתר בגלל החמצותיו של לוקאקו בהפסד לברצלונה במחזור האחרון. זה היה משחק מתסכל במיוחד, אבל יש לפיאסקו הזה בכל זאת היבטים חיוביים – כעת יש לנראזורי הזדמנות אמיתית לסיים את העונה עם תואר, בעוד לוקאקו קבע שיא מיוחד מאוד בליגה האירופית –  הוא כבש בתשעה משחקים רצופים במפעל.

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | Marco Luzzani/Getty Images

ההישג הזה משונה, כי הרצף התחיל עוד ב-2015, בחמשת המשחקים האחרונים של אברטון בטורניר, לפני שהודחה בידי דינמו קייב. מאז לא שיחק לוקאקו בליגה האירופית, אך הוא שב אליה ב-2020, הרשית בשני המפגשים מול לודוגורץ בפברואר ואז המשיך במלאכה נגד חטאפה ולברקוזן באוגוסט. הערב הוא ישמח לכבוש בפעם העשירית ברציפות כדי להעלות את הנראזורי לגמר על חשבון הקבוצה של מנור סולומון.

ואולי מנצ'סטר יונייטד לא תחכה לו שם, אבל יהיה זה הגמר האירופי הראשון בקריירה של לוקאקו – בדיוק במפעל בו צפה לראשונה כילד קטן ב-1998, רק במיתוג אחר, כי הרי הליגה האירופית ממשיכה את דרכו של גביע אופ"א. לפני יותר משני עשורים, הוא צפה ברונאלדו הברזילאי ודמיין כיצד הוא הולך בעקבותיו במדי אינטר וכעת הוא באמת עושה זאת. בגיל 27, נמצא לוקאקו בשיא כושרו, מחכה לתואר הראשון מאז 2010, כאשר זכה באליפות עם אנדרלכט. זו היתה המתנה ארוכה מאוד – ואחרי העונה הפנטסטית מגיע לו לחגוג עם גביע.

בסרטון: לוקאקו מעלה את אינטר לחצי הגמר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי