בניון לספורט1: "אהיה מאושר אם סולומון יכבוש מול ריאל מדריד"

יוסי בניון , מנור סולומון | Getty images

ילד הפלא של שחטאר ינסה לשחזר את ההישג של שחקן העבר, שחנך אותו בפ"ת: "יש לו כישרון שכיף לראות", מבהיר בניון ומתייחס להשוואות ביניהם. אלישע לוי בטוח: "נבחרת ישראל תתבסס על מנור"

(גודל טקסט)

מנור סולומון יעלה הערב (שלישי ב-19:55) אל כר הדשא באצטדיון אלפרדו סי-סטפאנו שבמדריד וינסה להיות הישראלי הראשון שמנצח את הקבוצה הכי מעוטרת באירופה, מאז עשה זאת אחד מגדולי הכדורגלנים הישראלים לדורותיהם וחברו להתקפת מכבי פתח תקווה לפני שלוש עונות, יוסי בניון.

בניון חנך את סולומון באותה תקופה, כשנהג לערוך איתו שיחות אישיות תכופות בנושאים הקשורים לתפקוד במגרש, אך גם התייעצויות בנושאים שונים. באותו קיץ של תחילת עונת המשחקים 2018/19, בניון היה זה שהמליץ לסולומון שלא לחתום בקבוצה גדולה בישראל, אלא לחכות למעבר המיוחל לחו"ל כבר בגיל צעיר.

"בתקופה הקצרה ששיחקנו יחד בפ"ת, נהניתי מאוד ממנור גם במגרש וגם בחדר ההלבשה. הוא ילד מדהים, צנוע ומוכשר. היו לנו שיחות וניסיתי לעזור לו כמה שאפשר ואני חושב שזה חשוב שהוא הצליח לצאת בגיל כזה לחו"ל. זה רק יעזור לו וישפר אותו מאוד", נזכר השבוע בניון בשיחה עם ספורט1. "אני אהיה מאושר, ביחד עם עוד המון ישראלים, אם מנור יכבוש מול ריאל מדריד הערב. זה יהיה אדיר ומרגש ואני מאחל לו מכל הלב שזה יקרה".

מנור סולומון ויוסי בניון חוגגים | דני מרון

כאמור, סולומון הוא הראשון שינסה לעשות מה שעשה בניון מול ריאל מדריד הגדולה. אם ירצו או לא, ההשוואה ביניהם נערכת כבר זמן רב. סולומון ינסה ללכת בדרכו של בניון, למרות שעוד מוקדם להעריך אם יצליח לשחזר את הקריירה המפוארת שלו. "אני לא אוהב לעשות השוואות בין שחקנים", בניון מבהיר. "אני רק יכול להגיד שאני מאחל לו להגיע כמה שיותר רחוק וליהנות מכל רגע בקריירה.

"אני חושב שמנור עושה התקדמות גדולה ושהוא משחק בצורה מאוד בוגרת לגיל שלו. הוא משחק עם המון ביטחון ולוקח אחריות וזה בלט במשחקים האחרונים שלו במדי נבחרת ישראל. אני מקווה שהוא ימשיך לעבוד קשה ולשפר את המשחק שלו, כי יש לו המון כשרון שכיף לראות", מחמיא בניון.

המאמן אלישע לוי, אשר אימן את שניהם במכבי פ"ת, מאמין בסולומון: "יוסי היה סקורר יותר ממנו, אבל מנור מאוד צעיר וגם זה יבוא לו עם הניסיון. גם הנבחרת תתבסס עליו כמו על יוסי בזמנו. יש לו עכשיו הרבה ביטחון, הוא מגיע להזדמנויות והמספרים יבואו. הדרך שלו סלולה. הוא עובד קשה. הוא ספורטאי בכל רמ"ח איבריו בדיוק כמו יוסי ואין סיבה שהוא לא יצליח".

מנור סולומון מאוכזב
מנור סולומון מאוכזב | אודי ציטיאט, סלובניה

אלישע המשיך ונזכר: "אני מכיר את מנור מאז שהיה ילד. הוא זכה לזימון לנבחרת בגיל 17, כשהייתי המאמן. הפוטנציאל שלו היה ברור. כשהיה צעיר יכולת לראות יכולת פיזית, יכולת כדרור, אינטליגנציה. אנחנו גאים בו ואני שמח שבתקופה הו הוא פרח. הזימון שלו אז לא היה גימיק. הוא היה צעיר וקיבל את הזימונים הראשוניים לחוות. זה היה ברור לי מראש לאן הוא הולך להגיע. יש לו את כל החבילה. הוא מאוד מיוחד ויכול לשחק בכל העמדות מקדימה. הוא עשה בחירה טובה כשהוא הלך לשחטאר וזו בטח לא התחנה האחרונה שלו".

השיחות על הנבחרת מחזירות אותנו למשחקים האחרונים של סולומון במדיה והמצבים אשר לא תורגמו לשערים, כשגם בניון התייחס לכך וסיפק את התובנות שלו. "ברור לכולם ובטח למנור, שכשחקן התקפה, כולם מסתכלים בסופו של דבר על מספרים. זה משהו שדיברנו עליו גם ששיחקנו ביחד בפ"ת. אני רואה שהוא מגיע למצבים ויוצר לעצמו לא מעט. הוא יותר מסוכן ויותר מעורב ואני בטוח שהמספרים רק יעלו אם ימשיך בדרך הזאת ועם ההבנה שצריך לסכן את השער כמה שיותר ולמצוא את הרוגע באזורים המסוכנים.

"יש לו את זה ולא צריך להיכנס לאיזו מרה שחורה אחרי החמצה כזו או אחרת, אלא להיות חיובי כשאתה מגיע למצבים ולהגיד לעצמך: 'לא נורא, בפעם הבאה אני אשים את זה'. ראיתי שאחרי איזושהי החמצה בנבחרת לאחרונה הוא אמר משהו כמו: 'למה לי זה לא נכנס'. לא צריך לחשוב ככה, רק חיובי", מסכם בניון.

יוסי בניון עם מנור סולומון
יוסי בניון עם מנור סולומון | Instagram

אלישע משתף מה לדעתו מייחד את מנור ווגרם לו לפרוח ולבוא לידי ביטוי יותר לאחרונה, ומספר על העבודה המשותפת בנבחרת ובקבוצה של אבי לוזון. "כמאמן, הקפדתי למצוא את האיזון. שיידע שאם הוא משחק בקו, שלא יוותר על משחק ההגנה. דאגתי שיהיה לו את הביטחון לעשות מה שהוא יודע. הרבה שחקנים חושבים שאם הם ישחקו רק בהתקפה ולא יעשו הגנה, אז ייתנו הרבה יותר גולים ולמעשה זה הפוך לחלוטין. היום אצל האירופאים, אין שחקנים שרק מחכים למעלה. למנור יש את היכולת הפיזית והמנטלית לעשות גם הגנה וגם התקפה והוא עושה את זה והולך קדימה".

בתור מאמן, איך היית מעודד את מנור לקראת משחק מול ריאל מדריד?

"אני חושב שמנור הוא מאוד אינטליגנט ולא צריך הרבה לדרבן אותו. הוא עושה את הצעדים שלו והספיק לשחק הרבה מאוד משחקים בינלאומיים. הוא משחק גם בליגת האלופות ועשה גולים חשובים כמו הגולים בשנה שעברה מול אטלנטה ומנצ'סטר סיטי. הוא מתקדם מאוד והוא בדרך הנכונה וגם בברנבאו הוא יעשה דברים יפים. אני לא חושב שהוא יתרגש, הוא בסה"כ מקבל עוד ניסיון".

אלישע לוי
אלישע לוי | AFP

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי