Sport1 Banner

השנה שלו: דולב חזיזה הפך לאחד המנהיגים במכבי חיפה

דולב חזיזה. החילוף ההתקפי היחיד שיהיה על הספסל | מאור אלקסלסי

הציפיות לא היו גבוהות וגישתו הכעיסה את בלבול, אבל הפסד למכבי ת"א בספטמבר 2019 הוא שהוביל לתפנית. דני גולן, אלון מזרחי, אורי אוזן ואנשי הצוות המקצועי בכרמל מספרים על השינוי שעבר הקשר

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ביוני 2019 הודיעה מכבי חיפה על החתמת הקשר דולב חזיזה מבני יהודה. לא מעט גבות הורמו אז על עסקת צירופם של חזיזה ויובל אשכנזי, שעברו בעסקת חבילה מתל אביב לכרמל. אמרו שמדובר ברכש "לא נוצץ" והציפיות מהם היו בהתאם. כשנה וחצי אחר כך, חזיזה הוא כבר אחד השחקנים החשובים והאהובים מבחינת הקהל הירוק.

חזיזה בן ה-25 גדל בהפועל לוד, אבל את רוב הזמן העביר במחלקות הצעירות של סקציה נס ציונה ובמדיה גם זכה לערוך הופעת בכורה בבוגרים, כשעוד הייתה בליגה א'. מהכתום של הסקציה, הוא זכה להשתדרג לכתום של בני יהודה בחוזה לארבע שנים וכבר בעונתו הראשונה היה מהבולטים בקבוצה והטביע חותם בעונת העלייה בחזרה לליגת העל.

דווקא אז, במה שהייתה יכולה להיות עונת הפריצה הגדולה שלו, חזיזה קרע את הרצועה הצולבת. לאחר חודשים ארוכים של החלמה, הוא שוב מצא את עצמו בליגה הלאומית, כמושאל בהפועל רמת גן, אבל לקראת עונת 2018/19 חזר לסגל בני יהודה, כיכב בעונת הזכייה בגביע המדינה והרשים גם את מאמן מכבי חיפה דאז, מרקו בלבול, בדרך להפוך לאחד משחקני המפתח של הירוקים. אז איך הפך חזיזה משחקן שנע בין ליגות לבאנקר של אוהדי מכבי חיפה ושחקן נבחרת ישראל?

הרשים את בלבול ונרכש מבני יהודה. חזיזה | מאור אלקסלסי

במכבי חיפה מחלקים את התשובה לשני חלקים. אלה לא רק האיכויות הרבות שיש לחזיזה הכדורגלן, אלא גם היותו ווינר שבכרמל מגדירים שלא היה כמותו בשנים האחרונות: "מהווינרים הגדולים שמשחקים לא רק במכבי חיפה, אלא בכדורגל הישראלי", החמיאו במועדון.

השינוי הגדול בגישה של חזיזה הגיע ב"משחק העונה" הראשון של העונה שעברה, במחזור הרביעי בבלומפילד המחודש נגד מכבי תל אביב. חזיזה זכה לקבל את חולצת ההרכב ואמנם המשחק הסתיים בהפסד 1:0 כואב משער עצמי, אבל בסיום המשחק הודה הקשר כשהתייצב בפני המיקרופונים כי הופתע שבלבול נתן לו את הקרדיט בהרכב. המאמן לא אהב את דבריו של חזיזה ולמחרת זימן אותו לשיחה טעונה שהובילה למהפך. "אתה צריך להאמין בעצמך, אתה שחקן לגיטימי בהרכב מכבי חיפה – ואם אתה רוצה להישאר כזה, אתה צריך להפנים את זה", אמר לו אז בלבול.

וחזיזה, מספרים במכבי חיפה, לקח בשתי ידיים את עצת המאמן ולא הביא לכר הדשא רק את יתרונותיו המקצועיים, אלא גם את אופיו כמנהיג. "מדובר בכדורגלן מוכשר שנמצא בהרכב בזכות יכולותיו. הוא שחקן שמאיים על היריבה וחושב מהר גם בשטחים צפופים. הוא מאוד דינמי, משחק מהר ולא מפסיק לרוץ. הוא בעיקר רוצה לנצח בכל משחקון באימון ובכל משחק". 

"רוצה לנצח בכל אימון ובכל משחק" | מאור אלקסלסי

אם יש חיסרון שבמכבי חיפה סימנו, הוא קצב צבירת הכרטיסים הצהובים לחובת חזיזה. בעונה שעברה הוא ספג תשעה כאלה במסגרת הליגה, רבים מהם דווקא כתוצאה משיחות מיותרות עם שחקני היריבה או צוותי השיפוט: "בכל מועדון צריך אחד שיהיה 'באד גאיי', האיש רע, וחזיזה הוא כזה לטוב ולרע", החמיא אחד מאנשי הצוות המקצועי במכבי חיפה.

גם העונה נערכות עם הקשר לא מעט שיחות על ידי אנשי הצוות המנטלי, דני ענבר ואיתן עזריה, וגם מצדו של ברק בכר. למעשה, כבר במחזור הראשון של העונה זכה חזיזה ל'שיעור' מצדו של המאמן החדש – חזיזה ניסה למסור עם העקב נגד הפועל חדרה, רשם איבוד שלומיאלי ואפשר ליריבה לצאת להתקפה מתפרצת. בכר לא אהב את ההתנהלות הקשר, הוריד אותו לספסל מול ז'לז'ניצ'אר בליגה האירופית וזכה לתגובה נהדרת מצד חזיזה במפגש נגד טוטנהאם. הקשר לא רק סיפק יכולת טובה מאוד ב-7:2 נגד התרנגולים, אלא שבסיום המשחק, כשהשחקנים התבשרו על הזימונים לסגל נבחרת ישראל, סיפרו במועדון כי הוא נראה מדוכא: "אני עצוב מהתבוסה, זה הדבר היחיד שמעניין אותי כרגע", אמר אז הקשר ובתגובתו דווקא שימח את אנשי הצוות.

דולב חזיזה מול ווינקס ומוריניו
דולב חזיזה מול ווינקס ומוריניו. לקח קשה את התבוסה בלונדון | Marc Atkins/Getty Images

המאמן דני גולן, שאימן את חזיזה בהפועל רמת גן ומכיר אותו היטב, סיפר על השינוי הגדול שעבר עליו בשנים האחרונות: "ההתקדמות שלו לא הפתיעה אותי. הוא הגיע לרמת גן אחרי פציעה קשה וכבר אז החליט להפוך ליעיל יותר ועשה התקדמות יפה בשנתיים האחרונות. אני מקווה שגם השנה הוא יקבל את הקרדיט, כי הוא מסוג השחקנים שזקוקים לדקות משחק ומבלבול הוא קיבל את זה בעונה שעברה. חזיזה רוצה את הכדור והרבה פעמים רוצה לקחת דברים על עצמו ויש לו איכויות אדירות, אבל הוא מסוג השחקנים שצריכים ביטחון בצורת דקות משחק – ואם הוא לא יקבל דקות, היכולת שלו יכולה לרדת בצורה משמעותית".

גם חלוץ העבר של מכבי חיפה, אלון מזרחי שליווה את חזיזה בבני יהודה, מבהיר כי העונה תהיה לשחקן תחרות קשה קשה על ההרכב במכבי חיפה: "אין ספק שהקהל מאוד התחבר לדולב חזיזה, כי הוא שחקן מוכשר בעל ראיית משחק בלתי רגילה ויכולת לשחק בכנפיים. מצד שני, השנה יש במכבי חיפה תחרות יוצאת מן הכלל ודולב יצטרך להוכיח את עצמו יותר אצל בכר".

"מכבי חיפה מבחינתי היא פייבוריטית לאליפות", הוסיף "האווירון", "ודולב הוא לא מסוג השחקנים שיטריף ויצעק, אבל הוא מאוד דומיננטי ומעורב. לפעמים לא צריך לצעוק כדי להפגין מנהיגות, אלא תוך כדי משחק קבוצתי אפשר לקחת על עצמך ולדולב יש את זה".

דולב חזיזה
חזיזה. "האווירון" מאמין בו ובמכבי חיפה | Marc Atkins/Getty Images

אורי אוזן, שחקן העבר, מאמן קבוצת הנוער של הפועל תל אביב ופרשן ספורט1, החמיא גם הוא לקשר: "חזיזה עשה התקדמות מטאורית והוא יהיה חלק עיקרי ממכבי חיפה העונה. בניגוד לעונה שעברה, לא בטוח שיהיה באנקר בהרכב כי בכר בוחר לשחק במספר שיטות, אבל הוא יהיה חלק מרכזי גם העונה. היה לו משחק מצוין ברוסיה מול רוסטוב. למכבי חיפה יש את החלק הקדמי הטוב בישראל והוא חלק ממנו".

"חזיזה בעיניי הוא בחור מקסים ואישיות נוחה שמשתלבת בקלילות בכל מערכת", ממשיך אוזן, "הוא ווינר שרוצה לנצח, אחד שהגיע מלמטה ואם מכבי חיפה תצליח אז הוא יהיה חלק משמעותי בהצלחה".

הערב (21:00), כשנה אחרי "משחק העונה" נגד מכבי תל אביב שהוביל לשינוי גישה ולהפנמה שהוא מהשחקנים המובילים במכבי חיפה, הוא גם ינסה להוביל את הירוקים לא רק לניצחון ראשון על האלופה אחרי ארבע שנים, אלא לעבר אולי אליפות ראשונה בכרמל אחרי תשע שנים.

רוקאביצה וחזיזה. ישיבו את האליפות לכרמל? | מאור אלקסלסי
עוד באותו נושא: דולב חזיזה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי