רוחות של שינוי: המהפכה של בירם כיאל בבני סכנין

בירם כיאל | מאור אלקסלסי

מאחורי הקלעים: ההסכם עם אבו יונס, השיחות עם חלאילה והקשר המיוחד עם קואץ' אביטן. אחרי עשור מעבר לים, כיאל מביא גינונים אירופאים לסכנין

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

17 בנובמבר, 2020

את התאריך הזה אוהדי ואנשי סכנין יזכרו לנצח כאחד הימים הגדולים של המועדון בשנים האחרונות, ואולי, אם יצליח, כיום המשמעותי ביותר בתולדות בני סכנין. ה-קבוצה של המגזר, הצליחה להנחית את בירם כיאל, אחד הלגיונרים הבכירים בכדורגל הישראליב בשנים האחרונות במהלך בזק שהצליח להפתיע את כולם.

כיאל, בן ה-32, עזב את מכבי חיפה בגיל 22 לעשור מרשים למדי מעבר לים, עם תקופות מוצלחות במועדנים כמו סלטיק וברייטון, ולמרות גישושים ממכבי חיפה ומכבי תל אביב, בחר לחתום דווקא בסכנין. אמנם, כיאל ישב בבית וחיכה לקבוצה תקופה ארוכה, אך בחר שלא להמשיך לחכות להצעות. הוא רצה להרגיש מוערך. הוא חיפש מקום שינצל את הידע שצבר בתקופתו בממלכה הבריטית, ויראה לו אופק ליום שאחרי הכדורגל, בתפקיד מקצועי כזה או אחר, וסכנין הייתה השידוך המושלם.

פחות מחודש אחרי החתימה, נראה שכיאל קיבל את ההחלטה הנכונה. על הדשא, לאחר משחק בכורה חלש, במשחק השני הוא כבר הוריד חלודה ובישל שער ניצחון על אשדוד, אך מחוץ למגרש, כיאל הפך במהרה למנהיג הבלתי מעורער בחדר ההלבשה ולדוגמא ומופת עבור השחקנים הצעירים והצוות המקצועי. "כיאל הוא לא הכוכב הגדול הראשון שמגיע לסכנין, אבל הרוב חשבו בעיקר על עצמם. כיאל חושב על כל סכנין", סיפר השבוע גורם בקבוצה.

בירם כיאל ומוחמד אבו יונס ביציע הכבוד | אודי צטיאט

בין ניסו לחלאילה

כבר באימון הבכורה כיאל הביא איתו רוח חדשה לחדר ההלבשה. הוא ערך היכרות עם כולם, עבר שחקן שחקן, עודד ותמך לקראת כפר סבא. לאחר כמה אימונים, הקשר הרגיש הרבה יותר בנוח והחליט לשנות את הגישה באימונים. זה קרה כשאחד השחקנים פנה למאמן, ניסו אביטן בשמו הפרטי – 'ניסו' הוא צעק לו. כיאל התערב – "לא קוראים למאמן ניסו. קוראים לו קואץ'" אמר לשחקן. והוא לא עצר שם. בהפסד המביך להפועל חדרה, היהלום של המועדון, אוסאמה חלאילה הצעיר הוחלף וירד מהמגרש בכעס רב. כיאל היה הראשון שניגש אליו: "תמיד תכבד את ההחלטה של המאמן. זה חובה" אמר לו, והנושא ירד מסדר היום.

ובכלל, נראה שאביטן מצא את האיש שלו בחדר ההלבשה. במשחק החזרה של כיאל לליגת העל, הוא הוחלף במחצית למרות הרצון שבער בו להמשיך. אביטן הודיע לכיאל שבתור התחלה הוא ישחק בין 65 ל-70 דקות במשחק לפני שיוחלף, כיאל לא התווכח. אחרי ה-4:0, אביטן קרא לכיאל וביקש ממנו להבהיר לשחקנים – ההפסד הזה לא יעבור לסדר היום. "אני אעשה את זה באסיפה, אבל אני צריך גם את ההכוונה שלך בשיחות שלכם". אמר לו אביטן, וכיאל ביצע. לפני אשדוד, הוא לקח את מספר השחקנים לשיחות אישיות והכניס בהם טירוף. התוצאה? סכנין שמרה על רשת נקייה וניצחה את הקבוצה הלוהטת של רן בן שמעון.

בירם כיאל. הפך למנהיג של המועדון | מאור אלקסלסי

גינונים אירופאים

"כיאל הוא שחקן מצוין, ידענו שהוא ישתלב מקצועית מצוין. אבל הוא גם דמות מוערכת. בגיל 32 הוא מגיע ראשון לכל אימון ועוזב אחרון, עבור הצעירים, זו אמירה משמעותית". אמר גורם במועדון, אך לא רק הצעירים לומדים ממנו. כיאל צבר ידע וקשרים רבים בחו"ל, ומקפיד לנהל שיחות יומיות עם ראשי המועדון. יומיים לפני החתימה הרשמית בסכנין, כיאל נפגש עם היו"ר מוחמד אבו יונס ואמר לו בצורה ישירה: "אם אתה רוצה לקחת את סכנין צעד קדימה, אנא ממך, תקשיב לעצות שלי". השניים לחצו ידיים.

השבוע כיאל ביקש לערוך הדרכה לשחקנים בנושא תוספי תזונה ונענה בחיוב. הוא הסביר לשחקנים על החשיבות של ארוחות לאחר האימונים, ולאחר מכן דרש, וקיבל, זמינות של אמבטיות קרח בכדי לשמור על בריאות השחקנים שעומדים בעומס כבד של משחקים בתקופה קצרה. "לפני בירם עשינו אמבטיות קרח פעמיים או שלוש בשבוע, כעת אנחנו עושים את זה אחרי כל אימון". סיפר אחד השחקנים. "יש לו כל כך הרבה עצות, זה לא נגמר, והוא תמיד זמין לכולם".

הערב (18:30 בספורט1) כיאל יגיע לאצטדיון סמי עופר כשחקן בני סכנין. מה שהיה נראה דמיוני לפני שנה, הפך לטבעי ב-2020.

הפועל חיפה נגד בני סכנין | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי