נסיך המגזר: בדרך לטופ, חלאילה רוצה לנצח את מכבי חיפה

אוסאמה חלאילה | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה רצתה לצרף את חלאילה בקיץ אלא שסכנין דרשה שמונה מיליון ש"ח. הערב (החל מ-16:40, ספורט4), החלוץ ינסה להראות שוב את כישרונו העצום. הדחיפה של שביט, הבקשה של סביליה והקשר לשועה

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

מאז הצטרפותו של בירם כיאל לבני סכנין, במועדון מרגישים אווירה שונה לחלוטין ולא מפסיקים להחמיא לקשר. בקבוצה מקווים כי המומנטום החיובי יישמר אך מבינים כי הקשר, על אף סגולותיו, יצטרך עזרה רבה גם מחבריו. אחד השחקנים בהם תולים תקוות רבות במועדון הוא החלוץ הצעיר אוסאמה חלאילה בן ה-22, שהפך לא רק להבטחה הגדולה של סכנין אלא של הכדורגל הישראלי כולו. לאחרונה הוא אף זכה לפרס בדמות זימון בכורה לנבחרת ישראל הבוגרת.

אם לא די בכך, גם המועדונים הגדולים כבר התחילו לעקוב כאשר מכבי חיפה כבר עשתה צעד קדימה ואף פתחה במשא ומתן מול ראשי סכנין, אך השיחות הסתיימו במהרה בשל הסכום הדמיוני שדרשו ראשי הקבוצה מהמגזר – לא פחות משמונה מיליון יורו. הערב (17:00, שידור ישיר בספורט4) הוא יהווה את האיום בגדול ביותר על מכבי חיפה לצד כיאל לאחר שכבש כבר שלושה שערים העונה ובישל עוד פעמיים בשבע הופעות.

ההצלחה הגדולה של חלאיילה לא הפתיעה את אנשי סכנין, אך המהירות בה הפך לאחד החלוצים הטובים בליגה דווקא כן, שכן רק בעונה שעברה היו סכנין וחלאיילה בליגה הלאומית. מי שלמעשה נתן את ההזדמנות לחלוץ היה אלדד שביט שאימן את הקבוצה אשתקד.

חלאילה חוגג. כבר זומן לנבחרת | מאור אלקסלסי

שביט סיפר השבוע: "הגעתי לקדנציה שנייה במועדון במהלך העונה שעברה כאשר המרחק מהצמרת היה גדול. במועדון רק חיפשו יציבות ונתתי את הבמה לחלאילה. עוד בקדנציה הראשונה הוא זכה ממני להערכה ותמיכה והעובדה שהיינו בליגה הלאומית ולא בצמרת הגבוהה, אפשרה דאז לשכנע את ראשי המועדון לתת את הבמה לחלוץ צעיר ולא להביא 'חלוץ בכיר' מבחוץ".

אמנם שביט היה זה שבחר נכון ונתן לו את הבמה אבל מכאן חובת ההוכחה הייתה על החלוץ, שעשה זאת, ובגדול, עם 13 שערים בליגה השנייה. שביט ממשיך: "לזכותו ייאמר שהוא התחיל להפציץ במהרה ועשה קפיצת מדרגה מהיותו חלוץ בכיר בנוער ועד לשחקן משמעותי בקבוצת הבוגרים. הוא לקחת את ההזדמנות ואת הקריירה שלו למקומות רציניים. הוא גולר אמיתי ויגיע רחוק בקריירה שלו".

גם בקרב חלוצי עבר גדולים יש הערכה גדולה לכישרון הצעיר. חלוץ העבר האגדי, זאהי ארמלי, מלך שערי מכבי חיפה, אמר על החלוץ: "אוסאמה הוא פוטנציאל אדיר. ויש לו מהירות אדירה וכוח. מה שעליו לשפר זו הבעיטה ברגל שמאל. יש לו ניידות והרבה אספקטים במשחק בהם הוא מציג מיומנות מושלמת, אבל הוא לא צריך למהר ולהסתנוור אלא להמשיך לעבוד קשה ולהישאר בקבוצה טובה".

אלדד שביט חוגג עם שחקני סכנין. נתן לחלוץ הצעיר את הבמה | מאור אלקסלסי

ארמלי ממליץ לחלוץ המוכשר לסיים את העונה בסכנין: "עכשיו, לצד כיאל ועם השיפור שעברה הקבוצה, סכנין קבוצה טובה ולכן כדאי לו להישאר ולסיים את העונה הנוכחית במועדון. עדיף לו להמשיך בסכנין, להבקיע כמה שיותר שערים ושידברו עליו רק בדברים חיוביים. בקיץ הוא יוכל לחשוב קדימה ובעיקר לא למהר לעבור לאירופה לכל קבוצה אלא לליגה הנחשבת לטובה מהישראלית, בה יוכל להשתדרג.

גם חלוץ העבר ופרשן ספורט1, ניר סביליה, הביע דעה מעניינת ואמר: "אני חושב שהוא מאוד מוכשר אבל כמו כל שחקן צעיר שבתחילת הדרך – אם הוא לא ישמור על פרופורציות וכבר התחילו לקשור לו כתרים, אז הוא ימצא את עצמו הולך לאיבוד. הוא רשם פתיחת עונה טובה ומדובר בפוטנציאל אדיר אבל עוד מוקדם להפוך אותו מעבר לזה. אני ממליץ לו לשחק ואם יש מועדון יותר גדול מסכנין שמבטיח לו לשחק – אז שיילך לשם".

סביליה ממשיך: "אם אין מועדון גדול יותר, אז עדיף לו להישאר בסכנין. בגילו, הדבר הכי חשוב זה לשחק כמה שיותר. הדוגמה הכי טובה היא של ירדן שועה שלפני שנה וחצי שיחק במדי בני יהודה ועשו גם אז כתבות כאילו מדובר בפוטנציאל ענק ובהמשך הוא לא הצליח. חלאילה צריך ללמוד מהמקרה שלו. דקות משחק בגילאים האלה חשובות מכל דבר אחר". 

חלאילה מול יונתן כהן. כדאי לו לסיים את העונה בסכנין | מאור אלקסלסי

מי שנחשב למלך שערי סכנין בכל הזמנים הוא אחמד קאסום עם 31 כיבושים. אם ימשיך בקצב הזה, חלאילה עשוי עוד לעבור אותו. קאסום: "אוסאמה הוא פוטניאל אדיר ומסוג החלוצים שיש להם הכל", מפרגן, אך מסייג:  "הוא רק בתחילת הדרך ובכדי שימשיך את התהליך ההתקדמות – הוא צריך להישאר לפחות עד לסיום העונה בקבוצה. מצד אחד גם בכדי לסיים עונה אחת מלאה וגם בכדי שאם יעבור לקבוצה מובילה בישראל או מעבר לים, חשוב מצידו לעשות את תקופת ההכנה בקבוצה החדשה. דבר נוסף – עליו להחזיר למועדון שלו וסכנין ביחד איתו ובכלל לאור השינויים האחרונים עשויה להפתיע ובגדול". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי