רואה את האור: על הפריחה של אינברום במכבי פ"ת

אור אינברום חוגג | אודי ציטיאט

השיחה של אבי לוזון ("מחר אתה אצלי במשרד"), הסוד שהסתיר בהפועל ת"א, התדמית השלילית, האופי המופנם והאיחוד המחודש עם המאמן שהאמין בו. הקשר בן ה-24 מוביל את מכבי פ"ת לפתיחת עונה גדולה ומקווה לחזור לאירופה

(גודל טקסט)

הקריירה של אור אינברום כבר הייתה בירידה. רק בן 24, אבל הכישרון הגדול של מ.ס אשדוד, שנמכר בגיל 21 לגנט הבלגית, בזבז את זמנו בשנתיים וחצי האחרונות בבית"ר ירושלים ובהפועל ת"א, יצא לשנת השאלה במאריבור הסלובנית (שהסתיימה לאחר זמן קצר) ובעיקר נקלע לשתי פרשיות מאוד לא מחמיאות.

רגע המפנה הגיע בתחילת 2020. יממה לפני סוף חלון ההעברות, הפועל כפר סבא של אופיר חיים ויצחק שום כבר סיכמה איתו את כל התנאים, אלא שכמה שעות לפני שהגיע לחתום, צלצל בעלי מכבי פתח תקווה אבי לוזון לסוכנו ואחד האנשים הקרובים אליו, עידן בן אבו. זה היה אחרי שהמלאבסים הפסידו לבני לוד ולמרות הפער הגדול בו הוליכו את טבלת הליגה הלאומית, הם חששו. "שום כפר סבא, מחר אתה אצלי במשרד", אמר לוזון וכך היה. 10 חודשים חלפו והקריירה של אינברום שוב ממריאה.

נחזור עוד יותר אחורה, לשנה הראשונה שלו בבית"ר ירושלים – קלה היא ממש לא הייתה. נכון, היא התחילה בצורה לא רעה עם שער מול מכבי חיפה וקרדיט מגיא לוזון (אל מערכת היחסים בין השניים נגיע בהמשך), אך ההמשך היה הרבה פחות טוב, בלשון המעטה.

באותה תקופה הסתבך אינברום בשתי סיטואציות בעייתיות מאוד: בראשונה הוא נדקר ברגלו, במה שזכה לתיעוד נרחב באתרי הספורט השונים ובחדשות, ובשנייה הוא פונה לקבלת טיפול רפואי מבלי שהזדהה בשמו. "הוא לא טלית שכולה תכלת, אבל בפרשייה של הדקירה אין לו שמץ של אשמה", אמרו השבוע בסביבתו ונמנעו מלספר בהרחבה על אותם מקרים, "הוא פשוט היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. זה היה יכול לקרות לכל אחד".

אור אינברום
"היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון". אינברום | אודי ציטיאט

אינברום נלחץ מההד התקשורתי ולראיה העובדה שהאירוע השני נבע מחשש שמא יגלו שהסתבך שוב. "כל פעם הוא פתח אתר חדשותי וראה את השם שלו מופיע. זה דיכא אותו, אבל אי אפשר להגיד שזה השפיע על המשחק שלו, כי הוא פשוט לא שיחק", סיפרו מקורביו.

בבית"ר ראו, חששו מההשפעה השלילית והחליטו לשחררו מהסגל. הפועל ת"א קפצה על המציאה, אך גם שם הדברים לא הלכו כמו שצריך. לא הרבה יודעים, אבל אינברום סחב פציעה במפשעה במשך תקופה ארוכה. הצוות הרפואי המליץ שינוח, אלא שאינברום שתק ונענה לבקשת הצוות המקצועי שישחק. התוצאה? תקופה לא מוצלחת במיוחד, שהסתיימה כבר לאחר חצי עונה.

אור אינברום
אור אינברום | אריאל שלום

השינוי הגיע במכבי פתח תקווה. לאחר הירידה בקריירה, השחקן חשש מפגיעה במוניטין וידע שירידה לליגה הלאומית עשויה למוטט אותו סופית. לוזון, שהכיר אותו מבית"ר, לחץ לצרפו. "אצלי אתה תפרח", אמר לו. "זו ירידה לצורך עלייה. אני רוצה אותך איתי. בוא תעזור לי להרים אותך ולהביא אותך לגבהים שאתה צריך להיות בהם".

ההתחלה לא הייתה פשוטה. אינברום זכה רק להשתלב מהספסל, כשלוזון הבהיר לו פעם אחר פעם: "אני יודע שאתה לא תביא את התוצרת שלך על ההתחלה כי ייקח לך זמן להשתקם גם גופנית וגם מנטלית". הסבלנות השתלמה: שער בחצי גמר הגביע היה רגע השיא, כשהיכולת הטובה המשיכה לתוך עונה הנוכחית, אותה פתח עם שער אחד, אך בעיקר עם קרדיט נרחב מהמאמן.

זה לא משנה באיזה תפקיד ישחק, לוזון רואה בו את אחד המנהיגים. לצד עבדה, בלוריאן, בר, בריבו ושלל הצעירים, אינברום הוא אולי השחקן שהמאמן הכי בונה עליו. לאחרים הוא נוהג להגיד שהוא לא מיצה אפילו חלק קטן מהפוטנציאל שלו. הוא טורח לשבת איתו על קטעי וידאו ולהסביר כמה חשוב עבורו לשחק מהר יותר, לשפר את הסיומת ואת התנועה לעומק. גם בשיחות בתוך המועדון, הסביר לוזון כי התדמית שנוצרה לאינברום שונה בתכלית מזו שהוא מציג וכי מדובר בשחקן שהיה אחד מהמחויבים ביותר בתקופה בה הביא אותו לבית"ר והדריך אותו בבירה.

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים עם אור אינברום | יוסי ציפקיס

את התדמית נושא אינברום מאז אותם מקרים. הוא לא אחד שאוהב להתראיין, אבל זה לא נובע מבורות או מפחד כמו שאולי יש כאלה שחושבים. עוד בתקופה במ.ס אשדוד, כשרצו להביאו לראיונות אחרי המשחק, היו צריכים לספק אנשי הצוות בעיר הנמל סיבות כמו מקלחת וטיפולים כדי לתרץ מדוע הוא לא יתראיין.

"אם יושבים איתו לשיחה, רואים בחור אחר, שכן כיף לדבר איתו. אבל מבחינה תקשורתית, הוא אוהב את השקט שלו, לא רוצה שידברו עליו", הסביר אחד מחבריו הקרובים. "הסטיגמה שנדבקה בו בתקופות מסוימות היא ההפך הגמור מהבן אדם. נוצרה לו תדמית שלילית ופלילית, אבל היא לא נכונה. בגלל שהוא בורח מתקשורת, אז קשה להוציא ממנו את התדמית הזאת. הרי ברור שאם הוא יישב להתראיין באחד האתרים או ערוצי הטלוויזיה, הוא יוכל לשנות את זה. הוא לא רוצה".

כשמדברים על הנושא הפלילי, יש לציין שגם בו לא מוטל רבב: הבלגים בדקו את הגיליון המשטרתי שלו וראו אפס עבירות. למרות זאת, אינברום לא באמת נספר שם מקצועית. בקיץ, כשנותרה לו שנה בחוזה, כבר הוחלט על פרידה. אינברום קיבל פיצוי כספי וגנט קיבלה 60% ממכירה עתידית (במקום 50% שסוכמו במקור, כחלק מהתנאים ששונו בשל כך שהבלגים קיבלו אחוזים נוספים בתמורה לפיצוי הכספי שסיפקו).

אור אינברום חוגג | אודי ציטיאט

למעשה, רק אם פ"ת תממש את האופציה שלה בחוזה לעונה הבאה ותמכור אותו בכל זאת, הבלגים ירוויחו. ניסינו לפנות השבוע למישל לואיג'י, המנהל המקצועי הכל-יכול של הבלגים, שמנווט את המועדון כל כך הרבה שנים, כדי להבין מה השתבש שם, אבל הוא סירב להתראיין לכתבה ולא עושה רושם שאינברום או כספים ממכירתו מטרידים אותם.

עכשיו כשהתקופה הקשה מאחוריו, אפשר להבין שעבור אינברום לא משנה גודל הקבוצה – הוא בסך הכל רצה מישהו שיאמין בו, ולשמחתו יש לו את גיא גיא לוזון. גם העובדה שאחיו הצעיר אייל משחק בקבוצה הבוגרת תורמת לעניין. "החיבור שלו עם מכבי פ"ת וגיא לוזון ואבי לוזון זה חיבור מצוין", אמר השבוע מקורב לצדדים. "הקרבה שלו לאחיו הצעיר אייל עושה טוב לכולם, גם לאייל וגם למכבי פ"ת".

ובזכות כל הטוב הזה, אינברום שוב מכוון גבוה. פתיחת העונה החיובית הובילה מספר סקאוטים לבצע מעקב, כשבן אבו, מי שהביא אותו לאשדוד מקריית גת בגיל 15 כשעוד שימש כראש מערך הסקאוטינג של הקבוצה, מטפל בעניין. "הוא לא סיים את הפרק האירופי שלו אם אתה שואל אותי. אם הוא ימשיך ככה, הוא יוכל לחדש אותו, רק שהפעם הוא יבוא בשל יותר".

אור אינברום חוגג | יוסי ציפקיס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי