סון טוב, הכל טוב: טוטנהאם יכולה לחלום על אליפות

יונג מין סון | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images

קלופ שם עליו עין עוד כשפירק אותו בבונדסליגה וקיווה לבצע מחטף אחרי פיטורי פוצ'טינו, אך דווקא מוריניו אפשר לסון האונג-מין להגיע לשיאים חדשים. נגד ליברפול (21:55 בספורט2) הוא יכול להתקרב למעמד של כוכב על

(גודל טקסט)

ספטמבר 2012. האלופה הגאה בורוסיה דורטמונד סופרת כבר יותר משנה ללא הפסד בבונדסליגה ומגיעה לאיצטדיונה של המבורג, שם צפויה לה מפלה בלתי צפויה. כבר בדקה השנייה, מנצל סון האונג-מין, בחור קוריאני אלמוני למדי, הגבהה של רפאל ואן דר וארט ונוגח פנימה. אחרי ההפסקה, הוא מפציץ את השני ומצעיד את המבורג לניצחון 2:3 מפואר. כך החלה ההיכרות של יורגן קלופ עם החלוץ המהיר שלבש אז חולצה מספר 40, והמאמן ממש לא שמח לראות אותו שוב בסיבוב השני בפברואר.

למעשה, היה זה פיאסקו גדול הרבה יותר. סון פשוט קרע את ההגנה של דורטמונד לגזרים, הבקיע שוב צמד, החמיץ שתי הזדמנויות קורצות נוספות, סידר מצבים גם לחבריו והמבורג פירקה את הצהובים באופן ללא תנאי – 1:4 בחוץ. רוברט לבנדובסקי הצעיר כבש את שער היתרון לקבוצה של קלופ, אבל איבד את העשתונות עוד במחצית הראשונה והורחק בפעם היחידה בחייו. סון היה הקוריאני תפס את הבמה המרכזית במקומו. זו הייתה עונת הפריצה שלו בכדורגל האירופי בגיל 20, ומתוך 12 שערי ליגה הוא הבקיע ארבעה נגד דורטמונד. קלופ בקושי הצליח להאמין למראה עיניו.

לא היה קשה למאמן הכריזמטי לזהות את הפוטנציאל העצום של סון, אשר התפרץ במלוא עוזו על חשבונו. היה ברור גם עד כמה הוא מתאים לסגנון המשחק שלו. סון הוא פצצת אנרגיה – מהיר מאוד, קל רגליים, טכני מאוד, לוחץ בלי הפסקה, מושלם למעבר מיידי מהגנה להתקפה. לא מפתיע, אם כך, שהוא הופיע במקום הראשון ברשימת הקניות של דורטמונד בקיץ 2013, והמועדון היה מוכן לשלם את הסכום הנדרש. תג המחיר שהציבה המבורג עמד אז על 10 מיליון יורו בלבד – גרושים במונחי עלות-תועלת. ואולם, הקוריאני סירב בעצמו והעדיף לעבור ללברקוזן. "בדורטמונד אהיה שחקן רוטציה, ולי חשוב לשחק כל שבוע. אני רוצה להיות בטוח בהרכב", הוא הסביר.

סון חוגג על דורטמונד בימיו בהמבורג | PATRIK STOLLARZ/AFP via Getty Images

לא ידוע מה היה עולה בגורלו בבורוסיה, אבל ההימור על לברקוזן היה ללא ספק מוצלח. בבאייר ביסס סון את מעמדו כוכב אמיתי ויציב בבונדסליגה והיה מוכן לצעד הגדול הבא. ב-2015 האמיר מחירו ל-25 מיליון יורו, אותם שמחה מאוד טוטנהאם לשלם. ההתחלה בלונדון הייתה הדרגתית ונדרש לו זמן על מנת להשתלב, אך החל מעונתו השנייה במדי התרנגולים תמיד כבש הקוריאני בין 18 ל-21 שערים לעונה בכל המסגרות, ומאוריסיו פוצ'טינו ראה בו שחקן מפתח. במקביל, הגיע גם קלופ לאנגליה והוא המשיך לעקוב בעניין אחרי מעלליו של אחד השחקנים המועדפים מבחינתו.

לא לחינם הוזכרה ליברפול לעתים תכופות בתקשורת כמועמדת להחתים את סון. בקיץ 2018, למשל, דווח באתר גרמני בעל קשרים טובים לקלופ, כי האדומים עשויים להציע 70 מיליון ליש"ט תמורתו. טוטנהאם אפילו לא שקלה את האפשרות, אלא האריכה מיד את חוזהו של הקוריאני עד 2023 תוך שדרוג מהותי בשכרו. סון שפע חיוכים ויצא לעונה מזהירה. תרומתו לריצה הסנסציונית בליגת האלופות באותה עונה הייתה כבירה, כולל שלושה שערים במפגש הכפול מול מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר. זה נגמר בהפסד לליברפול של קלופ בגמר, אבל הקוריאני ממש לא רצה להיות בצד השני. יש לו בית לשנים ארוכות.

הבית הזה התערער לכאורה בנובמבר שעבר, כאשר פוצ'טינו פוטר. נבחרת דרום קוריאה בדיוק קיימה באותו יום משחק ידידות מול ברזיל, ואוהדי ליברפול התלהבו לראות את סון מתחבק עם רוברטו פירמינו ומחליף חולצות עם פאביניו. היו שהריחו כאן הזדמנות לנצל את הבלגן בשורות היריבה על מנת לפתות את סון לעבור לאנפילד, וקלופ היה פתוח מאוד לרעיון. ואולם, הוא לא היה מציאותי משתי סיבות. ראשית, לטוטנהאם שוב לא היה כל עניין לנהל משא ומתן לגביו. שנית, התברר כי ז'וזה מוריניו הוא מאמן מתאים אפילו יותר עבור הקוריאני בהשוואה לפוצ'טינו. הרבה יותר.

מתאים אפילו יותר מפוצ'טינו. מוריניו וסון | NEIL HALL/POOL/AFP via Getty Images

בעוד בעידן הקודם ניסתה טוטנהאם לבסס את משחקה על החזקת כדור, אצל "המיוחד" מהירות היא מילת המפתח. טוטנהאם של מוריניו דוגלת במתפרצות חכמות ומשתדלת לגרום ליריבה לאפשר לשחקניה שטחים נרחבים במחצית המגרש שלה. אין שחקן שאוהב מרחבים מסוג זה יותר מסון. שיתוף הפעולה שלו עם הארי קיין השתדרג מאוד וקיבל תפנית מרתקת.

לפני מוריניו, היה זה בעיקר תפקידו של הקוריאני לספק בישולים לחלוץ המטרה האנגלי. כעת התפקידים הפוכים לעתים קרובות מאוד, כי קיין נע אחורה, מפנה את השטח ושולח כדורי עומק מדודים לסון. ההבנה ביניהם כבר קרובה לטלפתית, ובקרב בסאות'המפטון בספטמבר בישל קיין רביעייה לסון. דבר כזה מעולם לא נראה בליגה האנגלית, והעסק רק הולך ומשתבח. 10 אסיסטים יש לקיין בליגה העונה – 8 מהם לסון. 4 בישולים יש לסון בליגה העונה – כולם לקיין. ב-0:2 בדרבי על ארסנל בתחילת החודש, למשל, כל אחד מהם רשם בישול ושער. ועוד איזה שערים! הביצוע המסובב של סון לפינה הרחוקה היה ברמה העולמית הגבוהה. טוב, מדובר בשחקן הרמה העולמית הגבוהה. בגיל 28 הוא כבר לא סתם כוכב. הוא מתקרב למעמד של כוכב על.

צפו בניצחון על טוטנהאם בדרבי על ארסנל

עם מעורבות ישירה ב-14 מתוך 24 השערים של טוטנהאם, סון הוא הקלף הבטוח של מוריניו גם בקרב הצמרת מול ליברפול, בין שתי הקבוצות שמובילות בצוותא את הטבלה. וכמו ב-2012/13, מהירותו המסחררת ותבונתו הטקטית עלולות להרוס לקלופ את הערב. המאמן הגרמני יכול לשכוח משיתוף הפעולה החלומי עם הקוריאני ולהתרכז רק בניסיונות לעצור אותו. הרכבת הזו כבר עברה, וסון צפוי לחתום בקרוב על חוזה חדש, שעשוי להשאירו בלונדון עד לסיום הקריירה.

"כולנו במועדון מאוהבים בסון, ורוצים שיישאר כאן תמיד. המצב רגוע מאוד, כי יש לו עוד שלוש שנים לחוזה, אבל הוא ראוי לעסקה חדשה, ונגיע לחתימה הזו בלי לחץ. הוא חלק אינטגרלי מהתוכניות שלנו. אי אפשר לעשות יותר ממה שהוא עושה. עונה אחרי עונה, הוא מוכיח את איכויותיו", הצהיר מוריניו. למעשה, העונה הוא עושה זאת טוב יותר.

כבר עכשיו ברור שתהיה זו עונת השיא של סון מבחינת המאזנים האישיים ונותר רק לראות אם יתלווה לכך גם תואר. בכל שנותיו בהמבורג, לברקוזן וטוטנהאם, הוא טרם זכה בדבר. כעת זה עשוי להשתנות, וגם האליפות נראית אפשרית בהחלט. לקרב המרגש מול "קלופו" (החל מ-21:55 בספורט2) תהיה השפעה עצומה על שאיפות אלה.

קלופ וסון. קרב מרגש | Harold Cunningham – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי