ימים של שקט: השחקן שעשוי להוביל את מכבי חיפה לאליפות

את מרבית המחמאות קוטפים חזיזה, שרי ורוקאביצה, אך הערך המוסף בדרך לזכייה ראשונה מזה עשור מגיע מהאיש שהוחתם בזכות "יכולת מנטלית אדירה ואינטליגנציה". לפני בני יהודה, על הגניבה של המוליכה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בזמן שמכבי חיפה מגדילה את הפער בצמרת ונראית בדרך הבטוחה לתואר האליפות, והמחמאות הגדולות עוברות מצ'רון שרי, דרך ניקיטה רוקאביצה ועד ברק בכר, גונבת עמדת השוער את ההצגה בשני המשחקים האחרונים. מי שנעל את השער הוא ג'וש כהן, בן ה-28, שחזר לאחרונה לשער הקבוצה ומאז החלה חיפה ברצף ניצחונות, הרבה בזכותו.

"שוער טוב – הוא שוער משוגע" טוענת הקלישאה, אבל הדוגמה החיפאית במקרה הזה היא בדיוק הפוכה. כהן הוא בחור צנוע, שקט ומופנם, בוגר תואר ראשון, שאינו מתרגש מדבר סביבו ובעיקר אוהב ורוצה לעבוד. אחת הדוגמאות לכך הייתה בעונה שעברה, כאשר זומן לשיחת סיכום עונה עם מאמן השוערים דאז, גיורא אנטמן. זה הגיע עם מספר מסרים שיעזרו לשוער האמריקאי להמשיך בתהליך השיפור שלו, וכהן, כמו תלמיד שקדן, הגיע מצויד במחברת ועט ורשם את כל ההערות.

אנטמן משחזר: "אחרי שעומרי גלזר הודיע שהוא יוצא להשאלה לנס ציונה, ידענו שאנחנו חייבים להביא שוער שני באופן מיידי. סוכן השחקנים, שעובד בארה"ב, שלח לי שמות של שני שוערים: אחד מה-MLS והשני היה ג'וש כהן. בחרתי בכהן כי כבר אז זיהיתי אצלו תכונות שמתאימות לצורת המשחק ולדרישות של מכבי חיפה. עשיתי בירור לגבי האישיות שלו והחלטנו ללכת עליו. הוא הרשים אותי באתלטיות בלתי רגילה, ובנתונים גופניים מצוינים. בקבוצה שלו בארה"ב (סקרמנטו ריפאבליק – מ.ו) הוא היה עסוק בעיקר בהצלות, ובמכבי חיפה הוא היה צריך להסתגל לשיטה מעט שונה. כבר בשיחות הראשונות שלי איתו, הבנתי שמדובר בשוער אינטליגנטי בעל מנטליות אדירה. היכולת שלו ללמוד הפכה אותו לשוער טוב יותר העונה. בתחילת הדרך, אמרתי לראשי הקבוצה שהקבוצה יכולה להרוויח כאן שוער לשנים הבאות".

ג'וש כהן חוגג | טל לוי

בשנים האחרונות דובר לא מעט על כך שמכבי חיפה צריכה להביא שוער שיוגדר כ"שוער לאליפות". מבחינתו של אנטמן ההגדרה הזאת מתאימה לכהן: "אמרתי בתחילת הדרך שהדרך לאליפות בחיפה עוברת ותעבור דרך השוער, וזה מוכיח את עצמו. כדי לקחת אליפות צריך שהשוער יהפוך לאקס פקטור, ויביא נקודות במו ידיו. זה בעיניי הפער היום בין מכבי חיפה לכל השאר".

היו תקופות שבהם התחרו שוערים, לעיתים בצורה שלא כיבדה אותם, על האפודה הראשונה בקבוצה. ג'וש כהן מסמל פרק חדש בתולדות המועדון. "זה לא שוער שמדבר או צורח ולא אחד כזה שיבכה כי מקומו נפגע. להיפך, הוא שקט ותמיד רוצה להשתפר" אמרו במועדון.

גם גיא חיימוב, שכהן החליף בשער מכבי חיפה בעונה שעברה, מפרגן: "אני חושב שג'וש הוא אישיות מצוינת והוא טוב לחדר ההלבשה. מדובר בבחור שקט, צנוע, שאוהב לעבוד. התחרות שנוצרה בתחילת העונה, בינו לבין עומרי גלזר, רק סייעה לו. הוא איבד את מקומו בהרכב, ישב בחוץ, וחזר רעב וחזק יותר. אני חושב שהוא מתאקלם גם עם מאמן השוערים החדש, גיא וייזינגר, שיכול להוציא ממנו הרבה העונה. לג'וש יש אישיות כזו, שהכל עובר סביבו, וכלום לא חודר אליו. גם אם יש רעשים מבחוץ, הוא בשלו. ג'וש הוא שוער לאליפות ותחת וייזינגר הוא משתפר. לדעתי גם המצב העונה שונה עבורו משנה שעברה. אז הוא הגיע כשוער שני, והפך לשוער ראשון בגלל הפציעה שלי. עכשיו, הציפיות ממנו שונות. זה מזכיר את המצב שלי בבאר שבע, כשהתחלתי כשוער שני לדודו גורש ואז הפכתי לשוער ראשון. עונה לאחר מכן כבר הכל היה שונה".

גיא חיימוב
גיא חיימוב | אודי צטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי