היעד הבא: המועדונים שיכולים להתאים לליאל עבדה

ליאל עבדה | דני מרון

כניסה למשבצת של סולומון, המועדון בו סוארס עשה את צעדיו הראשונים, "קבוצת הבת" של לסטר או אולי בכלל קבוצה צנועה בגרמניה? אחרי שהמעבר לקייב נפל, יוכין עם האפשרויות של היהלום

(גודל טקסט)

אחרי שהמעבר לדינמו קייב בינואר נפל בגלל אי הסכמה על סעיפי משמעת בחוזה, צריך ליאל עבדה ממכבי פתח תקווה לחשב מסלול מחדש ולבחון אופציות למעבר לקראת הקיץ. איזה מועדון עשוי להתאים לו כדי להתקדם מקצועית, אך לא לקפוץ גבוה מדי?

שחטאר דונייצק

האפשרות הזו הגיונית מאוד, במידה ומנור סולומון יימכר בחלון ההעברות הקרוב. לשחטאר, היריבה המושבעת של דינמו קייב, יהיה אינטרס מיוחד להחתים את השחקן ש"ברח" לקבוצה שנוטה להפסיד לא בקרבות הצמרת באוקראינה. עבדה מסוגל למלא את המשבצת של סולמון, בתנאי שיהיה מוכן להתאים את עצמו לנסיבות המיוחדות בסגל הכתום-שחור. מחציתו אוקראינים, מחציתו ברזילאים, והשפה הפופולרית ביותר בחדר ההלבשה היא פורטוגזית. גם המאמן לואיס קסטרו פורטוגלי, כמו חלק ניכר מאוד מאנשי צוות האימון, הרופאים, ואפילו התזונאים.

סולומון למד פורטוגזית על מנת להתאקלם, והיה מוכן נפשית להיות "חריג" בחדר הלבשה הומוגני. כמו כן, לא היו לו ציפיות להיות שחקן הרכב בטוח, והוא נותר על הספסל במשחקים רבים. בחלקם, כמו למשל נגד אטאלנטה, מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד בשתי העונות האחרונות בליגת האלופות, הוא הצטיין וכבש כאשר נכנס כמחליף. גם עבדה יהיה בעיקר מחליף אם יוחתם, אבל – כמו במקרה של סולומון – זה לא צריך להפריע לו להשתמש בשחטאר כקרש קפיצה בקריירה. רק צריך להבין מראש את הסיטואציה.

מנור סולומון, פרלאן מנדי, קאסמירו | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

כרונינגן

על מנת להביא לידי ביטוי את כישוריו באגף, עבדה זקוק לקבוצה שמשחקת בעיקר במערך 3-3-4 או 1-3-2-4, בו לא יזדקק להתעסק בעיקר בעבודה השחורה בהגנה, ויוכל להתרכז בעיקר בחלק ההתקפי. הליגה ההולנדית מעניקה, באופן מסורתי, חופש פעולה לשחקני אגף – וכרונינגן שהצמיחה בין היתר את אריאן רובן היא אופציה נהדרת להתחיל את המסע האירופי. אחרי הכל, גם לואיס סוארס עשה שם את צעדיו הראשונים ביבשת.

דני בייס, שחקן עבר בקבוצה, הוא המאמן מאז 2018, והוא מעדיף טקטיקה עם שחקני אגף מובהקים – אך אין בסגל כרונינגן כוכבים בולטים בעמדות, ומתבצעת רוטציה תכופה. כרונינגן היא חממה מצוינת, עם קהל חם (אם וכאשר יחזור) בעל ציפיות שפויות, אשר מתמודדת בחלק העליון של הטבלה, אך לא מופעל עליה לחץ יומיומי מצד התקשורת. היא גם אוהבת להמר על שחקנים צעירים מקבוצות קטנות, כמו החלוץ הנורבגי יורגן לארסן שהגיע בקיץ מסארפסבורג וחווה עונת בכורה מצוינת בהולנד. עבדה עשוי ליהנות משיתוף פעולה מצוין איתו. 

אריאן רובן | Soccrates Images / Contributor

הירנייבן

קבוצה הולנדית נוספת שאוהבת לטפח צעירים ויכולה להיות אופציה נהדרת עבור עבדה היא הירנביין. המאמן ג'וני יאנסן מעדיף את שיטת 1-3-2-4 עם שחקני אגף התקפיים. הכוכב הצעיר שמשובץ באגף הימני, מיטשל ואן ברחן, מסרב להאריך את החוזה שיפוג ב-2022, ולכן עשוי להימכר בקיץ הקרוב. את המשבצת שלו יהיה צורך למלא, ועבדה עשוי להשתלב היטב במערך.

הירנביין היא קבוצה ששמה דגש על משחק יצירתי, גם כאשר זה בא על חשבון משחק ההגנה. חכים זייך החל בה את הקריירה, מרטין אודגור הושאל לשורותיה מריאל מדריד על מנת להחזיר את הקריירה למסלול הנכון, וגם אלן חלילוביץ' עבר דרכה בעונה שעברה (אם כי בהצלחה פחותה). העונה הנוכחית שלה לא מזהירה במרכז הטבלה, ושחקן רכש חדש עשוי לעשות שינוי חיובי אם ישלתב היטב בסגל הרב לאומי.

בוכום

הסגנון המהיר והישיר של עבדה עשוי עקרונית להתאים לבונדסליגה, אך יש צורך לבחור את הקבוצה נכון, ולא לטפס גבוה מדי ומוקדם מדי. בקרב הקבוצות שמרכיבות את הליגה כעת, סביר שאין לעבדה מקום בשלב הנוכחי בקריירה, אבל בוכום עשויה להתאים אם תשלים את הקמפיין המצוין בליגה השניה ותעלה. המועדון החביב מעמק רוהר לא שיחק בליגה הבכירה מאז 2010, והנסיקה המסתמנת מרגשת מאוד את האוהדים. עם מאמן בדמותו של אגדת המועדון תומאס רייס, שבילה גם את רוב הקריירה כשחקן בבוכום, העתיד נראה מבטיח, אבל הסגל הנוכחי לא מספיק איכותי ולא מספיק עמוק על מנת לשרוד בבונדסליגה.

ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה חוגג | אודי ציטיאט

אם וכאשר תושלם העליה, תצטרך בוכום לבצע רכישות רבות, בעוד התקציב המוגבל יאלץ אותה לחפש מציאות בשוק – כלומר צעירים בעלי פוטנציאל וחסרי נסיון. עבדה עונה על ההגדרה, ובוכום יכולה לתת לו את הבמה בליגה גדולה, מבלי לייצר ציפיות מוגזמות כלשהן.

לובן

גם האופציה הבלגית – שכה פופולרית בקרב שחקנים ישראלים בשנים האחרונות – עשויה להיות רלוונטית. כדאי לשים לב ללובן, מועדון צנוע שנרכש ב-2016 על ידי קינג פאואר, הקונצרן התאילנדי אשר שולט גם בלסטר סיטי. בעונה שעברה חזרה לובן לליגה הראשונה, והעונה הנוכחית מצוינת מבחינתה – היא נלחמת על העפלה לפלייאוף העליון עם כדורגל התקפי סוחף.

לובן אוהבת החתמות, והעונה מככב בשורותיה הקיצוני הירדני מוסא אל-תעמרי. יהיה פיקנטי בהחלט לצרף אליו גם שותף ישראלי, והקשר ללסטר אף פעם לא מזיק – שחקנים צעירים ששייכים לשועלים מושאלים באופן קבוע ל"קבוצת הבת" הבלגית, ואנשי מקצוע של לסטר עוקבים אחרי המתרחש על בסיס קבוע. הצטיינות במדי לובן עשויה להזניק את עבדה הישר לפרמייר-ליג, אם כי לא צריך לפתח ציפיות מוגזמות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי