לעצור את המפולת: האנשים שיכולים להציל את בני יהודה

שחקני בני יהודה | אריאל שלום

המנהיג שצריך להתעורר, הקשר שחייב למקסם את יכולותיו כדי להימנע מכתם, החלוצים שיכולים להזכיר נשכחות והמשימה העיקרית של אבוקסיס. לפני פתיחת הפלייאוף התחתון, אנשי המפתח בכתום

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

עונה מסויטת כמו זו לא זוכרים שנים בבני יהודה. כשאומרים "הכל הולך הפוך" ומסתכלים על שרשרת האירועים שעברו על המועדון העונה – מבינים שזו לא קלישאה. מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, אמר בעצמו כי רק משהו בלתי צפוי ישאיר את הכתומים בליגת העל. רגע לפני פתיחת מסעה בפלייאוף התחתון מול הפועל חיפה הערב (ראשון, 20:00, שידור ישיר בספורט1), הקבוצה משכונת התקווה צריכה את כולם חדים במאני טיים.

בני יהודה סיבכה את עצמה בגדול, היא ניצבת במקום האחרון בטבלה עם 22 נקודות – אחת פחות מהפועל כפר סבא שבמקום ה-13, ארבע פחות מהפועל תל אביב שבמקום ה-12 ושבע פחות מבני סכנין שבמקום ה-11. מרגיש שזהות היורדות בדרך להיות מוכרעת בקרוב מאוד, אבל הכל כבר קרה בכדורגל, גם מסעי הישרדות הירואים. האם בני יהודה יכולה לספק אחד כזה? רק ימים יגידו, ובינתיים סימנו את חמשת האנשים שבולטים שיכולים להציל לכתומים את העונה.

דן מורי

אם בני יהודה תישאר בסופו של דבר בליגה, זה ברור שלא מעט יהיה בזכות הקפטן והסמל שלה. הבלם הוא המנהיג הבלעדי של הקבוצה, 'יוסי אבוקסיס על המגרש' כפי שכונה בעבר על ידי גורמים במועדון. מעבר לכך שבני יהודה צריכה אותו ביכולת שיא, היא צריכה לא פחות מכך את יכולות המנהיגות שלו. חדר ההלבשה מרוסק, המצב משפיע על כולם, הביטחון נמוך, ומורי הוא בהחלט אחד כזה שיכול להעיר את חבריו. 

דן מורי
דן מורי | אריאל שלום

הוא תמיד מנסה, הוא תמיד נותן הכל. כשהקבוצה מובילה, הוא מבהיר לכולם שאי אפשר לשנייה אחת לא להיות מחויבים ולעשות טעויות. עד עכשיו זה פחות עבד, ולמרות שגם הוא כמו יתר חבריו לא בעונה גדולה, הרבה מאוד על כתפיו. השאלה הנשאלת היא האם הוא יעזוב בסיום העונה במידה שהכתומים ינשרו לליגה הלאומית? ייתכן מאוד, על אף שבמועדון ינסו להמשיך את ההתקשרות עמו. אסור לשכוח שהוא הציג יכולת מצוינת בעונות האחרונות.

מתיאה ליואיץ'

עונה פשוט מסויטת עוברת על הסרבי, שנראה לא מחובר ולא חד. לא מזכיר את השחקן של העונה הקודמת, שגם בה לא היה הכי יציב, אך עדיין היה הבולט בשחקני בני יהודה. בקבוצה כל כך חסרת יצירתיות, קיימת תלות גדולה בליואיץ', שלא הגיע ל-2020/21. לכולם ברור שבין הרגליים הכישרון נמצא ולא חסר, אבל זה הזמן שלו, המאני טיים, כדי למקסם את יכולתיו ולמנוע כתם של ירידת ליגה.

רק ליואיץ', אולי גם ניב זריהן עמית זנטי, יכולים להביא את הברק למשחק של בני יהודה. המשותף לשלושה – חוסר יציבות. הסרבי סופג העונה לא מעט ביקורת מחבריו לחדר ההלבשה, שמספרים שמשהו עובר עליו, וירידת ליגה תגרום לו לעזיבה. ככה או ככה, גם הישארות הירואית בסופו של דבר לא מבטיחה את המשך דרכו של הקשר בשכונת התקווה. 

מתיאה ליואיץ' | אודי ציטיאט

פאטוס בצ'יראי

קשה לדרוש ממנו, אבל אם החלוץ המונטנגרי יצליח איכשהו לחזור פתאום להיות השחקן שכיכב במכבי נתניה בעונת 2018/19 – יהיה זה יתרון על שאר היריבות לתחתית. בינתיים זה לא נראה, אבל מדובר בשחקן מנוסה בעל 74 הופעות בנבחרתו, שחייב לעזור להתקפה של בני יהודה להתעורר, כי היא נראית פשוט רע מאוד וכמעט שלא מייצרת מצבי הבקעה.

ראינו מפאטוס יכולת יצירתית גבוהה בתקופתו בנתניה, הבעיה היא שהוא כבר לא אותו שחקן המון זמן. לא הלך לו גם בחצי העונה הראשונה בוויסלה קראקוב הפולנית, ושערו האחרון בקבוצה נרשם אי שם בפברואר 2020 במדי היהלומים מול הפועל רעננה. בפגרת הנבחרות הוא מצא את הרשת במדי מונטנגרו מול גיברלטר ואולי זה יצליח להחזיר אותו לעניינים. צריך לציין כי הוא לא היה החלוץ שיוסי אבוקסיס רצה לצרף בינואר, אך הוחתם כברירת מחדל ואולי זה מורגש מדוע המאמן העדיף אחרים על פניו. בכל מקרה, לא אמור להמשיך בעונה הבאה.

פאטוס בצ'יראי | קובי אליהו

מוחמד גדיר

כמה המצב של בני יהודה רע מבחינה התקפית? גדיר הוא מלך השערים שלה עם ארבעה כיבושים בסך הכל. החלוץ היה הטוב ביותר העונה מבין יריביו לחוד הכתום. הוא נעדר משבעת המחזורים האחרונים ויחזור היישר אל הפלייאוף. ואולי דווקא בגלל שהוא לא שיחק כל כך הרבה זמן, חזרתו היא זו שיכולה להעיר משהו בחלק הקדמי.

לגדיר מערכת יחסים טובה עם אבוקסיס, שמחזיק ממנו, והוא זה שלחץ להביא אותו לבני יהודה בתחילת עונת 2019/20. צפוי להיות שחקן משמעותי מאוד עבור הכתומים בפלייאוף, והם חייבים אותו חד כדי לשרוד בליגה. בינתיים, הוא היה הכי חד עד כה, אך מעניין לראות כיצד ישוב מהפציעה. ישנה הרגשה שאם יקרה נס, הוא יבוא ממנו.

מוחמד גדיר | מאור אלקסלסי

יוסי אבוקסיס

אחרון חביב – המאמן. אבוקסיס חייב להישאר בליגה כדי לא להתחרט חזק מאוד על עזיבת הפועל באר שבע והחזרה לשכונת התקווה. בהתחלה, חזרתו לבני יהודה באמת הציתה תקוות ואנרגיות חדשות בקבוצה ובשחקנים, אבל רצף של תוצאות לא טובות וכדורגל לא משכנע בלשון המעטה החזירו את הכל אחורה והסיוט חזר.

בסוף, אי אפשר להגיד שמשחק ההגנה של בני יהודה לא השתפר תחת אבוקסיס. כל עוד הוא יצליח לגרום לחניכיו לא להישבר מנטלית, אפשר להעריך ששאר היריבות לפלייאוף התחתון יתקשו לכבוש נגד הכתומים, אבל המשימה העיקרית של המאמן היא למצוא דרך להביא את שחקניו לכיבוש שערים. משחק ההתקפה הקבוצה נראה נורא, לא פחות מכך. אין שערים, כמעט אין מצבים, וגם כשמגיעים למצבים רואים לעיתים קרובות החמצות ענק. זהו ככל הנראה האתגר הקשה ביותר בקריירת האימון של אבוקסיס עד עכשיו. הסיכויים לא לטובתו, אך ראינו כבר הכל בכדורגל, והישארות הירואית תירשם על שמו ותקפיץ אותו בחזרה מעלה מעלה.

יוסי אבוקסיס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי