להתגבר על האקסיות: מחיטריאן רוצה לסגור חשבון עם יונייטד וארסנל

הנריק מחיטריאן
הנריק מחיטריאן | Danilo Di Giovanni / Contributor

אם מחיטריאן יניף את הגביע על חשבונן, יהיה זה אחד הרגעים המאושרים בקריירה שלו. כדי שזה יקרה, הוא חייב לחזור להיות "רונאלדו של רומא". לקראת יונייטד, סיפורו של הארמני (החל מ-21:50, ספורט1)

(גודל טקסט)

לפני שלושה חודשים, הרגיש הנריק מחיטריאן על גג העולם, וגם כל רומא היתה במצב רוח מרומם מאוד. הקשר הארמני, שמצא את מקומו בתפקיד חופשי לחלוטין במערך של המאמן פאולו פונסקה, להט והוגדר כאחד השחקנים הטובים ביותר בליגה האיטלקית. אולי אפילו הטוב מכולם. "הוא כריסטיאנו רונאלדו שלנו", טענו בתחנת הרדיו של המועדון. "איך ארסנל ומנצ'סטר יונייטד ויתרו על שחקן כזה?" תהה חלוץ העבר האגדי רוברטו פרוצו.

זה באמת היה חיבור פנומנלי. ב-19 המשחקים הראשונים של העונה כבש מחיטריאן תשעה שערים, ובמקביל הוביל את הליגה כולה במספר האסיסטים עם שמונה בישולים. הוא היה מעורב ישירות בכמחצית מהשערים של רומא, ובקבוצה לא הפסיקו להתפעל ממנו. "הנריק הוא אחד השחקנים החכמים ביותר שראיתי בקריירה. יש לו יכולת יוצאת מהכלל לזהות שטחים פנויים ולנצל אותם", טען הבוס הפורטוגלי.

וכך, דהרה הקבוצה בצמרת הגבוהה. לאור הדעיכה של יובנטוס, הקרב על האליפות היה פתוח לרווחה, והאדומים-צהובים ראו את עצמם כמועמדים לסיים עם סקודטו ביד – לא פחות. לקראת המשחק הגדול באיצטדיונה של האלופה, הם פיגרו בשתי נקודות בלבד אחרי יובה, והיו רחוקים רק שש נקודות מהמובילה מילאן שבדיוק החלה לאבד גובה. עם מחיטריאן בשיאו, הם האמינו שהשמיים הם הגבול. והארמני, שהגדיר את אנדראה פירלו כאחד השחקנים הגדולים ביותר מולם שיחק, התרגש מאוד להתמודד נגד פירלו המאמן. "זה יהיה משחק מיוחד מאוד", התפייט הפליימייקר.

הנריק מחיטריאן
הנריק מחיטריאן | DeFodi Images / Contributor

מה קרה בתחילת פברואר? רונאלדו האמיתי כבש וניצח את "רונאלדו של רומא", והשאיפות לזכות באליפות נעלמו כלא היו. בהמשך, נכנעה רומא גם למילאן, אבל המשיכה להלהיב מבחינה התקפית, ונראתה בדרך להעפלה לליגת האלופות. עד שהגיע הערב הארור ב-11 במרץ, כאשר שחטאר דונצק הגיעה לביקור באולימפיקו.

מבחינת מחיטריאן, המפגש עם האקסית המיתולוגית, בה עשה את הצעד המשמעותי הגדול הראשון למעמד של כוכב אמיתי, היה אירוע מכונן. הוא שמח מאוד לראות את האורחים בכתום-שחור, וחיכה בקוצר רוח גם לגומלין באוקראינה, גם אם הוא התקיים בקייב, כי שחטאר גורשה כבר לפני מספר שנים מעירה בגלל מלחמת האזרחים. זה היה אמור להיות יום כייפי במיוחד מבחינתו. במקום זאת, הוא נפצע כבר במחצית הראשונה, ושם גם התרסקה העונה של קבוצתו.

רומא אמנם רשמה ניצחון כפול על שחטאר גם בלעדיו, אולם בליגה האיטלקית מצבה החמיר במהירות. מאז הפציעה של הארמני, יש לג'אלורוסי נצחון בודד בשבעה משחקים, והיא איבדה כל קשר עם המאבק על הכרטיסים לצ'מפיונסליג. מחיטריאן אמנם חזר בהדרגה בתחילת אפריל, אך פונסקה משלב אותו בזהירות – ועושה המשחק עדיין רחוק מאוד מכושרו האופטימלי. התלות שפיתחה בו רומא באה לידי ביטוי כאשר הוא נעדר, וכעת נשאלת השאלה – האם אפשר לסמוך עליו לקראת העתיד?

צפו ברגע הכואב

מצד אחד, מחיטריאן הוא אמן שכל אוהד רומא נהנה לראות. הוא בדיוק השחקן הנכון ברוח ההיסטורית של המועדון, ואפילו פרנצ'סקו טוטי התנבא כי יהפוך למנהיג כאשר הקבוצה החתימה אותו תחילה בהשאלה מארסנל בספטמבר 2019. בחלוף שנה, קיבלו אותו הרומאים בהעברה חופשית, וזו היתה עסקה משתלמת באופן קיצוני, אבל היססו והעניקו לו חוזה לעונה אחת בלבד, עם אופציה להארכה בהסכמת שני הצדדים אם יטול חלק במספר משחקים מסוים. את המכסה הזו מילא מחיטריאן כבר בפברואר, אך התמהמה עם החתימה – אולי כי רצה לבחון אופציות אחרות. הרי אפילו יובנטוס של פירלו הביעה בו עניין, לפי הדיווחים בתקשורת.

מצד שני, האם בריא לסמוך בעיניים עצומות על שחקן בן 32 שנוטה להיפצע? דווקא ההיעדרות של מחיטריאן הדגישה את הצורך בגיבוש אלטרנטיבה, והגאון הצעיר ניקולו זאניולו יהיה, כמובן, האופציה הראשונה כאשר יחלים מקרע שני ברצועות בברכו. לא בטוח שיהיה מקום לשניהם בסגל אם הקבוצה לא תשתתף בליגת האלופות. אלא שיש לה מסלול מיוחד להעפיל בכל זאת לצ'מפיונסליג, אם תזכה בליגה האירופית – ונותרו שלושה משחקים בלבד בדרך להשלמת המשימה.

הנריק מחיטריאן
הנריק מחיטריאן | DeFodi Images / Contributor

מבחינת הארמני, מדובר שוב בחזרה במנהרת הזמן. אחרי שפגש, לפרק זמן קצר מהצפוי, את שחטאר אהובתו, הוא מתמודד עם אקסית נוספת בדמותה של מנצ'סטר יונייטד. אם יעבור אותה, ייתכן כי בגמר תחכה לו האקסית השלישית – ארסנל, אשר במדיה נאלץ להיעדר מגמר הליגה האירופית ב-2019 מסיבות פוליטיות כי הוא נערך בבאקו. הפעם יהיה האירוע בפולין, באצטדיון החדיש של גדאנסק, ולכן לא צפויות בעיות כלשהן. רק צריך להעיף את השדים האדומים מהדרך.

על מה יחשוב מחיטריאן כאשר ידרוך הערב (חמישי החל מ-21:50, ישיר בספורט1) על הדשא באולד טראפורד? "אני ממש לא מתחרט שהגעתי למנצ'סטר יונייטד", הוא אמר לא מכבר על המעבר ב-2016. אנגליה היתה בגדר חלום עבורו מגיל צעיר, והוא נטש את בורוסיה דורטמונד אחרי עונה מזהירה במהלכה כבש 23 שערים בכל המסגרות בהדרכתו של תומאס טוכל. במקומו, הוא קיבל את ז'וזה מוריניו, אשר הפך אותו לרכש הראשון שלו במנצ'סטר, אבל סירב לתת לו את הגיבוי הנדרש ואת חופש הפעולה לה הוא כה זקוק. כתוצאה מכך, ההברקות היו נדירות, הארמני לא הצליח לייצר יציבות, והאוהדים לא הזילו דמעה כאשר נשלח לארסנל בתמורה לאלכסיס סאנצ'ס בחלוף שנה וחצי, למרות הזכיה בליגה האירופית ב-2017, עם שער בגמר לרשת אייאקס.

כעת, כאשר מוריניו ומחיטריאן הם זכרון רחוק מבחינת האוהדים באדום, וברונו פרננדש הוא האליל האולטימטיבי, מובן שאין געגועים אליו. ואולם, מחיטריאן עצמו יחוש נוסטלגיה, וישמח מאוד להוכיח את איכויותיו כדי לסדר דייט עם אקסית נוספת שלא יצאה לנצל את כישוריו. אם יניף את הגביע על חשבונן, יהיה זה אחד הרגעים המאושרים בקריירה עבורו. וכדי לעשות זאת, הוא בסך הכל צריך לחזור לכושר המזהיר מלפני הפציעה, אשר איפיין אותו בסיבוב הראשון של העונה. האם זה אפשרי?

הנריק מחיטריאן
הנריק מחיטריאן | DeFodi Images / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי